compact flash probleem

reddread

Muzique Plastique
Lid sinds
10 juni 2004
Berichten
4.611
Locatie
Friesland
Hallo,

Ik heb al jaren een roland ms-1 samplertje in gebruik met een 24 mb sandisk compact flash kaart.
Ik wilde laatst een kaartje bijkopen maar deze wilde de sampler niet formateren.
Ik heb het nu met diverse kaartjes geprobeerd, zonder succes.

Is er soms verschil tussen de oude en de nieuwe kaartjes?

wie weet een antwoord?

grtz,

Dread
 
Waarschijnlijk kan hij dan alleen 'kleine' CF kaartjes lezen. Sommige digicams hebben daar ook last van. Fabrikanten komen dan soms met een firmware update, zodat ze ook compatible zijn met grotere kaartjes. Ik ken die sampler niet maar misschien zijn daar ook software updates voor....

Erik.
 
hay

volgens mij heb je type 1 en type 2
de 2 is ook voor de ibm microdrive, sleuf is hetzelfde ,ondersteuning niet
dat zou het kunnen zijn

greetz turtel:D :o: 8o)
 
Ow jah, je hebt ook nog kaartjes die sneller data wegschrijven. Als je die snellere kaartjes gebruikt kan dat ook voor problemen zorgen.
 
Origineel geplaatst door erik_w
Waarschijnlijk kan hij dan alleen 'kleine' CF kaartjes lezen. Sommige digicams hebben daar ook last van. Fabrikanten komen dan soms met een firmware update, zodat ze ook compatible zijn met grotere kaartjes. Ik ken die sampler niet maar misschien zijn daar ook software updates voor....

Erik.

Ik heb juist kleinere kaartjes geprobeerd van 16mb en dat werkte niet.
Misschien dat het aan de wegsschrijfsnelheid ligt of aan de type 1 of 2 maar kun je dat zien aan zo´n kaartje?
Op die van mij staat niet zoiets aangeduid

dread
 
hay

er zit een kans in dat het apperaat alleen cf 1 onderseund, dat is geen ramp
maar je moet niet type 2 proberen als die alleen 1 ondersteund

misschien toch zoeken naar een firmwareupdate, dta kan het best zijn aleen al voor ondersteuning van latere cf

staat vaak op het apperaat als die 2 ondersteunt zoniet is de kans dat alleen 1 kan
de snelle zijn volgens mij altijd 2

:o: 8o)
 
Origineel geplaatst door reddread
Ik heb juist kleinere kaartjes geprobeerd van 16mb en dat werkte niet.
Misschien dat het aan de wegsschrijfsnelheid ligt of aan de type 1 of 2 maar kun je dat zien aan zo´n kaartje?
Op die van mij staat niet zoiets aangeduid

dread

Dat geeft iedere fabrikant anders aan. Soms staat er op een kaartje 'speed 4x' ofzoiets dergelijks. Sandisk heeft geloof ik 'Ultra' kaarten.
Maar als je een kaartje van 16 mb hebt gebruikt denk ik dat het ergens anders aan ligt. 16mb kaarten zijn er volgens mij alleen in 'gewone' uitvoeringen en ook niet in type 2 (microdrive).
 
Back
Top