Tapco s5 of krk rockitline 5?

FreqJuggler

Stamgast
Lid sinds
28 januari 2005
Berichten
245
ik heb uiterlijk 500 euro te besteden aan actieve monitors, ik heb me huiswerk gedaan, en kwam erachter dat de krk's (vooral de 6 en 8) heel veel verkocht worden voor homestudio's... ik heb ook wat recensies gelezen en de krk's kwamen goed uit de verf...
Maar nu zag ik dat om een goed geluid uit de krk 5's te krijgen, je het beste een subwoofer erbij kan aanschaffen... ik vind ze persoonlijk ook nogal klein..

Toen las ik verder en zag dat mackie "tapco" heeft, en ik weet uit ervaring dat mackie eigenlijk altijd wel proffesioneel klinkt... alleen is dit ook zo met de tapco s5 monitors? ze hebben meer watt dan de krk's en schelen kwa prijs niks....

dus de vraag is, gaan voor de tapco s5's of voor de krk rockitline 5's?

ps. ik produce voornamelijk hiphop....
 
Ik zou 100 erui doorsparen en voor de rp8 gaan.
Die heb ik zelf en ben helemaal verliefd op de monitors:D
Hebben naar mijn mening een hele zuivere en eerlijke basweergave.

gr,

Chris
 
Origineel geplaatst door xpanded stereo
Ik zou 100 erui doorsparen en voor de rp8 gaan.
Die heb ik zelf en ben helemaal verliefd op de monitors:D
Hebben naar mijn mening een hele zuivere en eerlijke basweergave.

gr,

Chris

Ik vind de speakers juist een hele belabberde slordige laag-weergave hebben (indrukwekkend maar verre van precies) en een onduidelijk totaalbeeld en een te lage geluidsdruk. Maar goed elk oordeel is persoonlijk. Ik ben er totaal niet over te spreken. Ik bezit de rp-5 en ben daar heel tevreden over. Ik heb ze uitvoerig vergeleken en ben voor de rp-5 gegaan. Prima prijs kwaliteit (en ik had zowieso niet genoeg ruimte voor een grote speaker). Over de tapco kan ik je weinig vertellen. Over vergelijking van de duurdere KRK's en de Mackie kan ik zeggen dat ik over het algemeen meer onder de indruk ben van KRK monitoren dan de Mackie's. Alleen de dynaudio (BM15 kwijl kwijl) vind ik echt beter. Ik ben het trouwens helemaal eens met de stelling dat je vooral zelf moet luisteren. Eén tip, probeer de geluidsvolumes bij vergelijking goed op elkaar af te stemmen. Wanneer de ene monitor harder staat dan de andere beïnvloedt dat het totaalbeeld en daarmee waarschijnlijk ook je oordeel. Neem een paar favoriete cd's mee en een paar demo's waarvan je vermoed dat er nog wat aan gesleuteld moet worden. Op die manier kies je waarschijnlijk de monitor die goed bij je past. Nog een tip. De kwaliteit van de monitor wordt niet bepaald door hoe mooi die klinkt, maar hoe precies die klinkt.
 
Of de RP6, €100,- meer per set, maar jammie hoor!

Maar idd: eeerst zelf ff luisteren!!
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Of de RP6, €100,- meer per set, maar jammie hoor!

Maar idd: eeerst zelf ff luisteren!!

Ik heb de rp6 ook een keer gehoord. Ik vond ze toen goed klinken maar heb ze niet kunnen vergelijken.
 
Back
Top