Akai S1100

benjahmin

boem klap boem boem klap
Lid sinds
14 Maart 2003
Berichten
25
Locatie
Utrecht - Eindhoven
Hoi,

Ik ben aardig nieuw in samplerland en kwam bij een vage bekende een
Akai S1100 sampler tegen. :)

Nou zit ik er over te denken om eens te vragen of ik er mee mag spelen.
Maar voordat ik dat doe wil ik graag wat meer info over wat de mogelijkheden zijn van het apparaat.
Is het mogelijk om samples van mijn pc op de sampler te zetten? moet dat via scsi?

Heeft iemand een S1100? Wat is zijn/ haar ervaring ermee.
Is dit een leuke begin sampler om het allemaal eens op te leren of is het meer ergernis dan
plezier...
Wat zijn de bekende problemen?

Wat is tegenwoordig een nette prijs voor deze sampler.
Of zeggen jullie: "Gast voor dat geld moet je een andere kopen, heeft voor die prijs meer
functionaliteit."

Groet en bedankt voor jullie reply's...
 
Gebruik de zoek functie ! Over de kwaliteit en functionaliteit van de S1100 hebben we op het forum als heel wat (verhitte) discussies gehad!
 
Heb een hele tijd een gehad
alleen ging die van mij kapot.
Was niet meer te fixen volgens die mensen bij akai.

Vond het geluid wat ik eruit kreeg gewoon super.
afzonderlijk drums eruit :halleluja
snelheid van ermee werken :halleluja
eigen loopjes erin en Bass/keys multisamples :halleluja
mis dat ding wel
maar had daarna een S3000xl maar die heb ik zodra de 5000 uitkwam meteen verkocht om die 5000 te kopen want die bevalt mij nog meer dan de 3000.
Zou nog wel een S1100 tussen mn S950 en S5000 willen plaatsen 8)
 
ik heb een s1000 (nieuwprijs destijds fl. 5400,-!) die ik sinds een jaar niet meer gebruik.
veel plezier van gehad en alleen al vanwege de emotionele waarde niet weggedaan.
het is net als de s1100 een echt werkpaard maar toch wel inmiddels flink gedateerd ,floppydrive is langzaam en het intern geheugen beperkt. ja ,12 jaar geleden iets wat alleen de topproducers gebruikten(gek he voor die prijs).
misschien leuk om te vertellen is dat ik mijn tr909, tb303, r8,ys200,tr606 heb verkocht aan de toen net beginnende
ferry corsten want ik moest en zou een echte sampler kopen.(GEEN GELD GENOEG!!!GRR)
en daar heb ik toch wel wat gemengde gevoelens over.....
maar een s1100(een met effectboard uitgevoerde s1000 zeg maar) is om de basis van samplen onder de knie te krijgen een goed apparaat, vergeet niet dat er heel veel samples voor te krijgen zijn (was wereldstandaard) en er genoeg grote producties mee gemaakt zijn.
als je er een koopt let op dat het display nog goed leesbaar is en of de discdrive nog werkt, qua prijs kun je de stap wel maken ,voor ongeveer 300 moet je al een heel eind kunnen komen.
veel plezier (heb ik jaren gehad met dit apparaat)
gr. bassmaster
 
Back
Top