MPC 1000 gebruikers hier even kijken

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.338
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Ik heb Akai een mailtje gestuurd over het timing probleem van de MPC1000 wat in OS v1.06 nog steeds niet helemaal is verholpen .
Dit is het mailtje wat ik van Akai kreeg .
mailtje terug gehad van Akai .

Nadat we V1.06 voor de MPC1000 ontvingen hebben we daarna eigenlijk geen klachten van gebruikers meer gekregen. Nu jij je meldt met timingsproblemen moeten we het even opnieuw onderzoeken en eventueel overleggen met de engineers in Japan. Dit zullen we in de loop van de komende dagen doen.
Kun je me volledigheidshalve een lijstje met je set-up en de omstandigheden waaronder de problemen zich vooral voordoen mailen?

Ik weet dat er een andere thread is van Sander over problemen met de MPC1000 ..
Maar ik dacht als iedereen nou kort zijn klachten opschrijft dan mail ik ze naar Akai en dan kunnen zij het naar de engineers in Japan sturen ..
En alleen MPC1000 gebruikers reageren alsjeblieft ..
 
ik heb soms het probleem dat als ik iets layer(bijv. een snare) en ik speel het dan weer af dat hij hem niet goed afspeelt(dan lijkt het net of er een soort vage low pass frequency ding overheen zit)... dik raar dus
 
Een even kijken:

C³‰ÓŠF

i‚Pj‚b‚eƒJ[ƒh‚©‚çƒTƒ“ƒvƒ‹‚ðƒ[ƒh‚·‚éÛ‚ÉAÅŒã‚Ì‚SƒTƒ“ƒvƒ‹•ª‚ªŒ‡—Ž‚·‚é•s‹ï‡‚ðC³‚µ‚Ü‚µ‚½B

‰ü‘P‰ÓŠF
i‚PjƒXƒŒ[ƒuEƒ‚[ƒh‚Å‚Ì MIDI Clock Sync ‚̈À’è«‚ð‰ü‘P‚µ‚Ü‚µ‚½B

3 regeltjes, waarvan 1 over de midi clock sync gaaat. MMMMM, daar heb ik nooit last van.
Wat zouden die andere verbeteringen of toevoegingen zijn.
 
Grappig dat je op de nederlandsse site gewoon de nederlandse handleiding kan downloaden. Misschien handig voor sommige mensen. (ff niet verwarren met de os update waar ik het in vorige bericht over had).
 
Verdomme, weer zo'n update waar niemand op zit te wachten:

======================= = MPC1000 OS renewal past record = ======================= Version 1.07 (2005/01/27) ------------------------- Correction place: (1) the occasion where the sample is loaded from the CF card, the trouble which the last 4 samples miss was corrected. Improvement place: (1) the stability of MIDI Clock with slave mode Sync was improved.
 
Er zijn al duizend en 1 mensen geweest die ze lijstjes met fouten en verbeteringen hebben gestuurd, maar het schiet nooit op. Ze sturen het altijd door naar Japan. Tenminste dat zeggen ze.

Maar wie weet worden ze wel gek van al die lijstjes en doe ze eens hun best in een volgende update.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sander
Er zijn al duizend en 1 mensen geweest die ze lijstjes met fouten en verbeteringen hebben gestuurd, maar het schiet nooit op. Ze sturen het altijd door naar Japan. Tenminste dat zeggen ze.

Maar wie weet worden ze wel gek van al die lijstjes en doe ze eens hun best in een volgende update.

Plaats alleen problemen aub .
 
Tijdens meerdere livesets gebeurde dit:

Ik heb een aantal samples die constant loopen op 4 of 8 bars. De samples zelf kunnen ook bijv 1 bar zijn, maar dan worden ze 4 of 8 keer in een sequence herhaald.

Vervolgens mute in 1 gekuid, maar wat gebeurd er, alle gekuiden die op dat moment spelen worden ook gemute.
Dan heb ik het dus over de geluiden van de andere tracks. (geen mutisamples per track ofzo).

Nadat de sequence opnieuw begint, hoor je alle geluiden weer.

en verder:

De numerieke knop werkt niet als je een track-of bestands naam wil intikken. Je moet dan datawiel gebruiken.
vreselijk frusterend.
 
daar heb ik ook last van sander, ook heb ik last van:

als je een q slider ergens aan toewijst bv snare/tune. vervolgens gebruik je note repeat.. op snare en basskick.. wanneer je dan aan de slider zit dan tuned mn mpc ook de kick

ook zou t fijn zijn als je ook note repeat op je pedaal kan zetten

en time sign. en bpm op een slider
 
Problemen met MPC1000

Problemen met MPC1000

Ook ik heb regelmatig een probleem met mijn MPC1000.
Als een sequence wat voller raakt speelt hij bepaalde samples/sounds half of niet af. Soms breekt hij hem midden in de sample af?!
Als de seq vrij leeg is heb ik hier nooit last van....
Kent iemand dit probleem, en is er iets aan te doen?

Ro
 

Attachments

  • ro_platenkast.jpg
    ro_platenkast.jpg
    35,5 KB · Bekeken: 51
dan gebruik je teveel stemmen, ook de mpc heeft zijn grenzen...... zorg dat je samples mono zijn dat scheelt de helft! succes
 
Bedankt voor de reactie.
Zal ik daar gelijk mijn korte broek bij aan doen? Mono samples....
Volgens alle gegevens van de MPC1000 moet deze gewoon correct de gegevens uitvoeren. Consessies in sound als naar mono terug gaan lijkt me geen oplossing, eerder een verslechtering van je materiaal.
Natuurlijk zijn er tal van dat soort oplossingen te vinden,(zo weet ik er ook wel 100), het gaat me er echter om de 1000 te laten werken zoals deze kan. Het is niet normaal dat er samples weggedrukt worden. Wat is dan de maat? Hoeveel kan wel en hoeveel niet? Wat is de limiet?
Vrgr, Ro
 
Mono heeft in dit geval niet met de geluidskwailiteit te maken,
De mpc is gemaakt voor drum/percussie geluiden, deze worden door pro's vaak meestal mono uitgestuurd maar met pan stereo gezet. Een sample kan dus mono zijn maar toch stereo gebruikt worden.
Een kick uit bijvoorbeeld een Tr909 of 808 /xbase is ook mono...

De mpc is 32 polyfoon wat inhoud dat hij 32 mono-samples tegelijk kan laten afspelen.
Gebruik je stereo samples, dan wordt dit 16!!!
Ga je hier overheen, dan laat hij sommige geluiden niet horen..

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo....


Origineel geplaatst door Ro369
Bedankt voor de reactie.
Zal ik daar gelijk mijn korte broek bij aan doen? Mono samples....
Volgens alle gegevens van de MPC1000 moet deze gewoon correct de gegevens uitvoeren. Consessies in sound als naar mono terug gaan lijkt me geen oplossing, eerder een verslechtering van je materiaal.
Natuurlijk zijn er tal van dat soort oplossingen te vinden,(zo weet ik er ook wel 100), het gaat me er echter om de 1000 te laten werken zoals deze kan. Het is niet normaal dat er samples weggedrukt worden. Wat is dan de maat? Hoeveel kan wel en hoeveel niet? Wat is de limiet?
Vrgr, Ro
 
Offt:

ik als doorgewinterde Akai-user sta echt te kijken van alle problemen met de 1000.
Volgens mij is hij nu een goed jaar uit en nog is ie niet af.
Vind dit werkelijk een schande.
Ik bewonder jullie geduld, ik had hem direct het raam uit gegooid.

Support van Akai is nooit best geweest, als ze zelf dan nog het wiel moeten uitvinden
terwijl een product al in roulatie is wordt het wel heel erg lastig.

Beste is om alle problemen te bundelen en dit naar het adres in R'dam (marketing->tav Guus) te sturen.
Zeker niet naar Amersfoort, dat werkt het zelfde als de uitgaande post van Guust Flater.

Tja, succes.
 
Back
Top