juno 60 midificeren

GnarlyBarf

Heptameron
Lid sinds
19 mei 2003
Berichten
382
beste forummers,

ik heb een juno-60 die ik nu vooral live bespeel, en ik trigger de arps met een 606. maar nou zou ik er toch graag midi op willen, vroeger had Kenton midi retrofits... Kenton maakt deze niet meer, zijn er misschien nog andere makers van midikits voor de juno-60? of zijn er mensen hier op het forum die deze synths midificeren?

ik vind de pro-dcb, 200,- wel erg veel van het goede... en ik wil alleen maar de noten kunnen triggeren met midi, geen cutoff ed.

een andere optie was een bedrijf uit tjechie wat dcb convertors maakt, maar dit komt ook al op 133,- met verzend kosten.

dus liever een midikitje d'r op, maar bestaan deze nog?

bedankt voor de hulp!
 
De Kenton DCB kit kan ik zeker aanraden ....
Heb ooit es een kit gehad vanuit Tjechie of zoiets en niet alle noten kwamen erdoor!
De Kenton is idd duurder (250 Euro in Belgie) maar de mogelijkheden zijn er dan ook naar!
Als ik ooit nog een 2e Juno 60 bij koop (ooit) wil ik opnieuw zo een Kenton
 
Re: juno 60 midificeren

Origineel geplaatst door GnarlyBarf
ik vind de pro-dcb, 200,- wel erg veel van het goede... en ik wil alleen maar de noten kunnen triggeren met midi, geen cutoff ed.

een andere optie was een bedrijf uit tjechie wat dcb convertors maakt, maar dit komt ook al op 133,- met verzend kosten.

dus liever een midikitje d'r op, maar bestaan deze nog?

bedankt voor de hulp!

Nee hoor, dat tjechische bedrijfje bestaat niet. Probeer ze maar te mailen of wat dan ook. Je zult niks van ze horen.
Ik heb geluk gehad om een redelijke converter voor erg weinig geld van ze te kopen. Maar dat was lang geleden.
Later zou er een verbeterde versie leverbaar zijn, maar contact ho maar.

Overigens, 133?? Ik betaalde hooguit iets van 80 euro daaro.

De enige andere optie is nog de DCB converter van Roland zelf. Maar of je die 2de hands voor zo weing geld kan vinden denk ik niet.

Midificeren zal heel erg prijzig zijn. Weet je zeker dat kenton de retroset niet levert. Ze waren dan wel gestopt, maar niet voor de hele populaire setjes.
 
ja, roland heeft de MD8 nog... maar die wordt nauwelijks aangeboden, alleen nog weleens in combinatie met een Juno.

ik heb een tijdje terug email contact gehad met dat bedrijfje uit Tjechie, en ze bestaan nog wel, de prijzen zijn wel wat gestegen, de mdcb-1 (deze heb jij ws. sander?) is nu 100 euri ofzo en ze hebben een mdcb-2 die praktisch hetzelfde is als de pro-dcb van Kenton. Maar ik heb wel vaker gelezen dat mensen tevergeefs contact met ze hebben gezocht, en nooit een antwoord kregen.

ik vind het nog steeds wel prijzig, en jammer dat er niet gewoon de mogelijkheid is om een eenvoudige midikit op een juno te zetten. kenton heeft het goed voor mekaar met hun pro-dcb voor 250,- en als enige bekende leverancier.

kenton heeft nog wel midi retrofits maar niet meer voor de Juno (http://www.kentonuk.com/products/retro_kits.shtml) dit zijn ook behoorlijke prijzen een retrofit voor een polysix kost bijv. £293.75, daar koop je bijna een nieuwe voor :)

ik blijf wel lekker mezelf naar DCB converteren, en zoek nog eens contact met dat tjechische bedrijfje.
 
ja, 10,- zou wel relaxed zijn...

nee, maar 1/3 van de prijs die je voor de synth hebt betaald vind ik wel de max. dus iets van 100,-

en 't ding hoeft alleen maar midi naar dcb te converteren, verder niets. die tjechen hebben d'r een, dus dat was en is een optie. ik vroeg me gewoon af of er nog ergens van die midikitjes waren voor de juno (misschien een of ander obscuur bedrijfje zoals die uit tjechie) maar die zijn er helaas niet.
 
Ach, ja, maar je kan beter in 1/3 denken van de prijs dat de Juno waard is, dan 1/3 van wat je ervoor betaald hebt.
Ik heb voor die 2 van mij erg weinig betaald en heb zowel de kenton als de MCB-1 en ze zijn het waard.

Maar het zou geel goed nieuws zijn als die tjechen back to business zijn. Ik heb alleen m'n twijfels. Er zijn namelijk echt heel veel mailtjes van meerdere mensen die kant op gegaan en geen 1 is beantwoord.

Ze zijn zo goedkoop.
 
Back
Top