Mpc1000 Hotnews!!!!

pal

Mannelijk lid
Lid sinds
29 augustus 2003
Berichten
1.880
Locatie
amsterdam
Ok mensen en humanoids,


Ik weet niet of het waar is maar op mpc-forums, is info gekomen uit een of ander magazine:
SCRATCH MAG.

Het schijnt dat ergens in 2005 belangrijke features zoals : zoning, reverse, timestretch toch in de Mpc1000 zullen komen...volgens....LiL JOHN...

Ben benieuwd..of het echt waar is, zou zeer fijn zijn....
 
zones maken kon toch al?
 
Origineel geplaatst door sander
En hopelijk gaat dat timestretchen dan op een bruikbare snelheid.


Stja, je zou haast denken dat de 1000 een snellere cpu heeft dan de 2000........
 
Ik denk dat het verstandiger is dat Akai eerst alle bugs eruit haalt voordat ze weer dingen gaan toevoegen. Dat betekent ook weer nieuwe bugs.
 
Origineel geplaatst door sander
Ik denk dat het verstandiger is dat Akai eerst alle bugs eruit haalt voordat ze weer dingen gaan toevoegen. Dat betekent ook weer nieuwe bugs.

Mee eens .
Toch maar even afwachten wat die update gaat doen met het timing probleem .
Wilde de 1000 vandaag eigenlijk nog op internet gooien omdat ik maar geen reactie op mijn mail krijg van Akai .
 
Re: Mpc1000 Hotnews!!!!

Origineel geplaatst door pal
Ok mensen en humanoids,


Ik weet niet of het waar is maar op mpc-forums, is info gekomen uit een of ander magazine:
SCRATCH MAG.

Het schijnt dat ergens in 2005 belangrijke features zoals : zoning, reverse, timestretch toch in de Mpc1000 zullen komen...volgens....LiL JOHN...

Ben benieuwd..of het echt waar is, zou zeer fijn zijn....

Is dat "DE" LiL John ? 8D
 
Origineel geplaatst door dextah
Mee eens .
Toch maar even afwachten wat die update gaat doen met het timing probleem .
Wilde de 1000 vandaag eigenlijk nog op internet gooien omdat ik maar geen reactie op mijn mail krijg van Akai .

Nou das toch geen reden. Die reageren wel vaker niet. Ik denk dat je die vragen beter ergens anders ook kan stellen.
 
hmmm misschien toch een reden om mn mpc weer tevoorschijn te halen :X
al wil ik apparte midi per track :(
 
Origineel geplaatst door sander
Nou das toch geen reden. Die reageren wel vaker niet. Ik denk dat je die vragen beter ergens anders ook kan stellen.

Ze kunnen mij toch wel duidelijkheid verschaffen dat ik even geduld moet hebben omdat er een update aankomt die de problemen gaat verhelpen ... of niet .
Van alle apparaten die ik heb gehad en problemen mee heb gehad .. kreeg ik altijn binnen een paar uur een mailtje terug .
Het is toch Akai Pro .. laat ze dan zo pro zijn om een mailtje terug te sturen .
Het is trouwens Akai nl waar ik naar gemaild heb .
Heb er net weer een gestuurd .. vind het echt belachelijk als ze me niet gaan terug mailen .
 
Origineel geplaatst door Thoraval
hmmm misschien toch een reden om mn mpc weer tevoorschijn te halen :X
al wil ik apparte midi per track :(



Op mijn mpc1000 kan ik gewoon 32 miditracks toewijzen hoor..;)
 
Origineel geplaatst door dextah
Ze kunnen mij toch wel duidelijkheid verschaffen dat ik even geduld moet hebben omdat er een update aankomt die de problemen gaat verhelpen ... of niet .
Van alle apparaten die ik heb gehad en problemen mee heb gehad .. kreeg ik altijn binnen een paar uur een mailtje terug .
Het is toch Akai Pro .. laat ze dan zo pro zijn om een mailtje terug te sturen .
Het is trouwens Akai nl waar ik naar gemaild heb .
Heb er net weer een gestuurd .. vind het echt belachelijk als ze me niet gaan terug mailen .

Las laatst in de krant; van 'profi' bedrijven is de mailrespons bagger... rond de 60%... daarin zit ook late respons geloof ik. 40% krijgt nooit respons.
-edit: in Nederland-
 
Origineel geplaatst door dextah
Mee eens .
Toch maar even afwachten wat die update gaat doen met het timing probleem .
Wilde de 1000 vandaag eigenlijk nog op internet gooien omdat ik maar geen reactie op mijn mail krijg van Akai .

heb hier nog een mpc2000... die timing schijnt wel okay te zijn.... ruilen tegen de mpc1000 ???:D
 
Origineel geplaatst door pal
Op mijn mpc1000 kan ik gewoon 32 miditracks toewijzen hoor..;)

ja dat bedoel ik ook niet :X sorry,
wanneer ik mn mpc1 als slave gebruik wil ik meerdere programms tegelijkertijd aansturen met midi,
midi channels toewijzen per programm duss

De mpc dus eigenlijk alleen gebruiken als samplerrr
 
Origineel geplaatst door dextah
Vast rond December 2005 .

;) is dat niet een beetje TE voorspelbaar?(misschien zelfs zo voorspelbaar dat ze er misschien al in november mee komen! jaa!)
 
ik heb geen idee waarom je je mpc als sampler wilt gebruiken ( kun je dan niet beter een sampler zonder sequencer kopen? )
maar bij mijn 2000xl gaat het zo (ik denk dat het in de mpc1000 ook werkt):
-de programs die je wilt gebruiken aan de dum 1-4 banken toewijzen
-in een sequence de dum 1-4 toewijzen aan verschilklende tracks
-de midi routing naar de tracks instellen op de gewenste misikanalen

dit is dus bij mijn 2000xl, weet niet zeker of het bij 1000 hetzelfde is.
 
Origineel geplaatst door ralph
dit is dus bij mijn 2000xl, weet niet zeker of het bij 1000 hetzelfde is.

Is inderdaad hetzelfde.
 
true true, maar ik gebruik de 1000 op 2 manieren,
1 als samplerloopjes trigger en het live beuken op pads en breaks maken bij t draaien in clubs
2 als sampler voor t maken van tracks

Voor het eerste ist erg handig en vet, geeft echt extra dimensie aan het draaien!
Voor het 2de is het dus niet ideaal, behalve dat het kosten bespaard van het kopen van een softsampler/losse hardware sampler. Het zou alleen zo fijn zijn als je programs een andere channel kan toewijzen...en volgens mij moet dat ook niet zo moeilijk zijn om dat in het nieuwe OS te zetten...Maar misschien ook wel,...


T
 
Back
Top