wellke voor mij?

triple_xxx

Ingeburgerd
Lid sinds
17 september 2004
Berichten
47
Locatie
westerlo , belgië
hey

ik ben vanzin omalles in te ruile van gear voor een zo minimale set up. ik heb nu een virus indigo die ik wil gaan gebruike in combinatie met een hardweresampler/sequencer. maar welke?

-voor zowel live als studio
-ben voorzl bezig met showtek achtige songs en de verdere hard style/house nummers
-de rs 7k sounds zouden crap zijn maar de rest een prima toestel
-of een mpc1K beter?
- moet beats kunnensamplen van een vinyl of cd
- timestretch en die beats kunne omzette in loops en dergelijke
-onboard sounds geen must
- of de sp-606 ook een optie? maar 4 sporen maar is dit echt een grote beperking? heb gemerkt dat showtek veel de sp-505 gebruikt live.
-of nog andere?
 
Volgens mij kan de mpc1000 niet timestretchen (en de 2000 heel langzaam). De RS-7000 is een echte live-tweakbak (realtime controls), met een hele mooie sequencer.

De 4 sporen op de 606 zijn op zich geen probleem, aangezien je de vier tracks kunt downmixen naar 1 track waardoor er weer 3 tracks vrij komen. Iets andere manier van werken.

Je kunt natuurlijk ook een lekkere sequencer en losse racksampler nemen (die waarschijnlijk meer kan). Bijvoorbeeld een MPC2000 als sequencer en een S5000. (weet niet wat voor budget je hebt) Yamaha RM1X heeft ook een goede sequencer, in combinatie met een yamaha A-serie sampler misschien wat?
 
Ik zou zowieso voor een MPC2KXL gaan en daarbij een MFC42 filter :{

Wist je trouwens dat je die MFC als VCF kunt gebruiken voor je synth? Filters zijn analoog trouwens :D
 
een racksampler lijkt me live niet zo makkelijk hanteerbaar? ik kan mij vergisse natuurlijk. kan deze met midi of andere controllers bestuurd worden?
 
de mpc2k zou vrij traag zijn in timestretching. en welke opties buiten racksamplers zijn er nog buite de mc-909 en de rs 7000 die eigenlijk al all in one zijn? zoals bv de cs6x en ander keys of desktop. en is het tegenwoordig nog nodig van keyboard te kunne spelen zoals bv op de virus kb of dergelijke?
 
Waarom wil je persé van die destructive editing doen als je dit ook kan op een computer (en vele malen sneller)
Ik zou gaan voor een MPC2000XL (ben ook wel MPC bevooroordeeld) in combinatie met een goede softwarebased sample editor.
Tuurlijk kan je ook gaan voor wat anders zoals een RS7000 maar je moet voor jezelf uit gaan maken wat jij de prettigste manier van werken/sequencen/editten vind.
 
ik ben destijds gezwicht voor de rs7000. Een vette bak met uitstekende sample opties die ook live prima te gebruiken is met veel realtime controls. De meegeleverde geluiden zijn erg goed juist, bovendien kun je ook intern resamplen en van elke braaf kickje een monster maken met bijvoorbeelde de master-effecten.

Ik heb er uiteraard eentje staan die ik kwijt wil ;) maar ik heb er ook een extra output board bij zodat je tot 8 extra kanalen nog met hardware af kan mixen, ideaal voor een live situatie met wat outboard effecten en dergelijke!
 
Origineel geplaatst door Kevin
Waarom wil je persé van die destructive editing doen als je dit ook kan op een computer (en vele malen sneller)
Ik zou gaan voor een MPC2000XL (ben ook wel MPC bevooroordeeld) in combinatie met een goede softwarebased sample editor.

hé waauw dan is de mpc2000xl precies ook iets wat ik nodig heb. Kan je dan werkelijk de wav-files vanuit de computer gemakkelijk in de mpc via scsi steken? Of moet je dat opnieuw realtime opnemen?
 
akai hanteert altijd een ander sampleformaat. Ik heb daar nog wel eens gezeik mee gehad.

Bij de rs7000 kan dit wel zonder probleem, via scsi of via de smartmedia cards en een card-reader
 
Ik vind het niet zo heel netjes dat je je RS7000 hier op deze manier loopt te pushen. Als je nog een baan zoekt; auto-verkoper, net zo betrouwbaar.

Als je Wavelab (of ander edit-programma) hebt en een scsi-kaart kun je voor zover ik weet prima samples ophalen uit een MPC en na bewerking weer vrolijk terugsturen.
 
doe me een lol, die rs7000 van mij probeer ik niet op deze manier te verkopen. Ik probeer momenteel een beetje behulpzaam te zijn en ben net met een akai aan het kloten en heb daar meer moeite mee dan een rs7000.

punt, ga je moeder lastig vallen
 
ik ben er ook nog steeds niet uit. ik wil me voor het merendeel bezighouden met samplen en resamplen. ik ben al aant kijken geweest naar de mpc-2000xl-mcd of een mpc-1000 die compacter is en omdat er geruchten zijn dat er een upgrade komt dat time-stretching mogelijk gaat maken.

de mv-8000 en mpc-4000 zijn iets boven mijn budget.

ben ook al aant kijken geweest naar de fantom reeks. voornamelijk de fantom xa. ik heb me laten vertellen dat dit zowat de toetsenversie is van een mc-909 maar dan beter. klopt dit? en kun je de samples ook toewijzen aan de toetsen inplaats van de triggerbuttons.
 
ik zou het niet weten, ik heb wel eens achter de mc 909 gezeten, maar snapte ik niet direct heel veel van.

de fantoom reeks is nogal prijzig geloof ik, maar volgens mij ook niet direct vergelijkbaar met de mc909

de mpc heb ik nog nooit mee gewerkt wel de sampler serie. Maar wat ik begrijp van kritieken is de mc 909 toch wel de minste is van de drie en bovendien vrij prijzig en niet makkelijk 2e hands te krijgen
 
Origineel geplaatst door BDeep
Als je Wavelab (of ander edit-programma) hebt en een scsi-kaart kun je voor zover ik weet prima samples ophalen uit een MPC en na bewerking weer vrolijk terugsturen.

Dat kan helaas niet met een MPC2000XL.
 
Excuses voor de verwarring dan. Heb het even nagezocht op de site van Akai, en als het goed is kun je wel gewoon de samples van bijvoorbeeld de zip-drive lezen die aan je mpc2000xl hangt, en dan weer terug sturen. Dat zij namelijk gewoon .wav-jes.
 
Back
Top