Welke drumdoos?

rewired

Ingeburgerd
Lid sinds
16 september 2004
Berichten
25
Locatie
grimbergen belgie (jaja van daar komt dat bier)
llo llo allemaaal,

effe jullie mening nodig,

Ik ben het meer dan zat van mijn beats steeds in mekaar te knutselen, met software drumcomputers en of modules,

en zoek nog deze maand een hardware bak te kopen..., daar dit mooi bij de rest van men hardware zou gaan passen..
en ik zo men midi schakeling wat kan uitbreiden..., mja ik draai gewoon graag aan knopen, (don't we all? )

Mijn grootste wens is natuurlijk een machinedrum , maar deze vind ik veel te duur, ook al klinkt dit bakje oh zo goed! (vind ik),

ten tweede was ik op zoek gegaan naar den TR-909 , maar de meeste tweedehands bakken kosten vlug tussen de 900-1000 euro , wat ik dan weeral veel vind voor een bak die gemaakt is als ik nog net niet kon stappen...

IK heb een korg electribe gehad maar deze vond ik persoonlijk erg cut, (zowel de klank als mogelijkheden vond ik niet echt super )

dus vandaar,

ik wil puur mijn beats , (hats, claps, drums) kunne sequencen met een hardware bak , maar dan ook nog wat mogelijkheden hebben kwa editing , en nogmaals vooral het sequencen, moet volledig stand alone gaan ...

mss iets te veel gewild om het geld dat ik eraan wil gaan spenderen...

maar vandaar, vinden julle de 909 het waard om hier nog zo veel geld aan te spenderen ,
of ligt er tegenwoodig nog iets kwalitatiefs in de rekken...

moet het ook niet echt hebben van zoom, or dr rythm achtige toestanden,
daar deze wel niet zo slecht klinken,
maar de mogelijkheden vind ik dan weer minder...

hmmm mja GELUKKIG NIEUWJAAR !
 
Ga nou gewoon lekker voor die machinedrum. Krijg je geen spijt van. Als je iets anders koopt blijf je toch aan dat ding denken
 
de Arp 2600 is ook gemaakt toen jij nog niet kon stappen maar hij is zeker zijn geld waard!!
wat ik hier mee wil zeggen is dat zo'n datum niks zegt het gaat om het resultaat en de tr-909 is zeker een goeie keus!:halleluja
Succes:okdan:
 
Wat mag het kosten?
 
de bod prijs is 251 euro voor het moment , en minimum vraagprijs is nog niet bereikt,
maar ik ken de 707 of 727 helemaal niet,
of heb hen nog nooit aan het werk gezien/gehoord
 
je kan ook een hardware sequenser kopen ale x0x styl en je softsampler ermee aansturen vb, moet je zelf nie meer met je muis patterns tekenen maar gewoon al spelend beats maken


ik heb hiervoor een rm1x staan maar ben zelf nog wat op zoek naar het hoe en wat ik ermee kan. ik ben dat ding nog vollop aan het uitraffelen dus.
Messchien is het wat
 
Voor het zelfde geld als je een 2e hands TR909 kan kopen kun je ook een 2e hands Machinedrum kopen.....

Je wilt een machinedrum maar nieuw vindt je ze te duur.... en als 2e keus een 2e hands TR-909.... Waarom dan niet gewoon een 2e hands machinedrum scoren? :eureka:
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Voor het zelfde geld als je een 2e hands TR909 kan kopen kun je ook een 2e hands Machinedrum kopen.....

Je wilt een machinedrum maar nieuw vindt je ze te duur.... en als 2e keus een 2e hands TR-909.... Waarom dan niet gewoon een 2e hands machinedrum scoren? :eureka:

Dat dacht ik ook. Bovendien is de machinedrum veel uitgebreider. 909-bezitters gaan me hier vast voor bashen, maar dat ding is heel beperkt en eigenlijk ook best uitgekauwd. :W
 
De 707 en 727 zijn mijns inziens leuke apparaten voor d'r bij. Je kunt namelijk helemaal niets editen zodat je al snel uitgekakt bent...Dat wil niet zeggen dat de geluiden die je hebt niet oke zijn; ik heb een 707 en vind het een prima bak met goede geluiden, bovendien is tie niet duur.
Ook heb ik een Machinedrum waarvan ik weet dat je er qua mogelijkheden niet snel op uitgekeken raakt. Bovendien is de interface zeer okee.
De R8 heb ikzelf nooit gehad maar ik ken hem wel goed genoeg om te weten dat de geluiden prima zijn. Helaas is dit geen apparaat wat erg gebruiksvriendelijk is (tenminste: als je een machinedrum gewend bent).
Ik denk dus dat je moet bedenken wat je wil (ik weet niet wat voor muziek je maakt): veel hands-on geluiden tot je beschikking (R8 bijvoorbeeld) of een fijne interface met veel gebruiksvriendelijke tweakbaarheid.
De prijs van een machinedrum is ie zeker waard mijns inziens. Zo heb ik er in één jaar twee gekocht voor 750 en 825 tweedehands. Dus als je het geduld+tijd hebt zou ik het wel weten...(mits je het geluid van een MD trekt natuurlijk).
De MD kun je trouwens ook prima als sequencer gebruiken voor je sampler.

Oh ja...een 909 heb ik nooit gehad; wel een 808 (veeel beter natuurlijk) maar ook dit apparaat is zeer beperkt voor de hoeveelheid knaken (pardon: euroos) die mensen ervoor vragen.

Succes met kiezen/sparen:)

Rice
 
zoals ongeveer 2 op 3 posts hierboven al vermelden, ga voor die MachineDrum! Je gelooft niet hoeveel die bak kan eenmaal je er echt op kan freaken. Trouwens, even wat reclame maken voor een vriend/slash/elektron verkoper, PB medeforum lid Mecanoiz maar es, hij verkoopt Elektron gerief en geeft je graag uitleg. Wij samen gebruiken de MD (naast die oh zo lekkere 808 en 'tuurlijk, ook niet te vergeten, de monomachine) in onze live sets.

Over die 909 kan ik je niet veel vertellen, alleen tja, hmm, wat moet je der mee als je een basskick wilt die lekker diep pompt en toch niet te testosteron is, dan ga je voor een 808.

Bedankt om die veiling op eBay te posten, ik denk dat ik er voor ga, dus laten jullie dat bieden maar aan mij over :duivels: Als eerste drumbak zou ik trouwens geen van de verkochte bakken willen, ze zijn vooral goed voor die notoire chicago percussie geluidjes.
 
Origineel geplaatst door search64
909-bezitters gaan me hier vast voor bashen, maar dat ding is heel beperkt en eigenlijk ook best uitgekauwd. :W

Bashen ?? Oh nee zeker niet, dit is een statement die eindelijk eens een decoratie verdient !:geslaagd:

Een Akai MPC 1000. Sample what u like. Zelfs de MD !

Origineel geplaatst door rewired
Ik ben het meer dan zat van mijn beats steeds in mekaar te knutselen, met software drumcomputers en of modules,

Ga je dan enkel de preset patterns van een MD gebruiken ???
De MD is ook een "module". Het is maar hoe je dat bekijkt.
Het grote geheim van interessante rythmpatterns is o.a. zelf sounds bij elkaar zoeken en dan (leren) programeren !
Dat kan dus met elk toestel dat drumsounds voortbrengt.
Vandaar dat ik de MPC voorstel. Ongelimiteerd wat klank betreft, maar toch de interface die je zoekt.
En bovendien klinkt zo een MPC ook onwaarschijnlijk goed. Dat zullen veel MPC gebruikers alleen maar bevestigen.
 
Laatst gewijzigd:
Zoals bijna iedereen zegt neem een MD, als je 1000 euro kan neertellen voor een 909 spaar dan ff door voor een MD! hij is nieuw 1300 euro en kwa instel mogelijkheden laat hij de 909 in het donker, sequencen met de MD heeft veel meer diepgang. De 909 heeft zijn eigen sound die niet na te bootsen is, maart jah dat heeft de MD ook :) Ik heb een 808 en een MD, ik gebruik ze allebei maar de meeste sounds komen uit de MD. Suc6 met het zoeken naar jouw droom drum bak... Veel uit proberen in de winkel.
 
Origineel geplaatst door Ken Waldek
je kan ook een hardware sequenser kopen ale x0x styl en je softsampler ermee aansturen vb, moet je zelf nie meer met je muis patterns tekenen maar gewoon al spelend beats maken

Ik werk op dezelfde manier met mijn SQ16, die ik bijvoorbeeld gebruik om mijn RM3, Virtual Sampler en niet te vergeten de E-Phonic Drumation VSTi's aan te sturen. Op zich werkt dit prima vind ik, zolang ik geen geld heb voor een MachineDrum dan :)

Het is een relatief goedkope oplossing, zeker als je ook nog een controller met draaiknoppen hebt om de sounds via een controller aan te kunnen passen.

Groetjes,
Vincent
 
hmm ik weet het ik weet het,

en die 707 ga ik dan ook maar achterwege laten ...

maar waar ik gisteren wel even van onder de indruk was !

op nieuwjaarsavond zaten wij in de silo in leuven (jaja belgie)

en justin berkovi beukte derop los
me een electribe ! , (ik vond dit korg bakje het persoonlijk niets) een mpc en een g4 met ableton live derop


mss lichtjes off topic ,
maar was wel even verschoten van de beats en geluiden die hij door de speakers knalde met zo een kleine setup

en vooral die electribe , die klonk bij mij thuis niet zo vet :)

nu ja allema gelukkig nieuwjaar !


PIC_0186.JPG

PIC_0187.JPG


PIC_0188.JPG
 
dat korgje is de sampler uit de electribe family.
als je wat leuke samples heb ook een hele lekkere drumbak!
 
Back
Top