Goa-trance maken. Hulp

ik heb even geluisterd naar je trackie en ik vind het nie slecht voor een eerste psy trackje.
ik vind hem wel nogall rauw aanvoelen. maar er zitten wel wat leuke stukken in. je zou ook wat meer met percussie moeten doen. layer eens wat verschillende hi-hats op elkaar en verander steends van velocity om ze echt te laten leven. dat geeft je track al meer drive. op 4:15 klinkt hij best wel ok. misschien moet je maar al je hardware dumpen en met software aan de slag gaan. :D ik heb een paar dagen geleden ook een psy trackje gemaakt door enkel gebruik te maken van software. je moet maar eens luisteren als je zin hebt. en als je vragen hebt wil ik ze wel beantwoorden.
hier klikken
 
Ja, die van jouw is ook wel tof. En over dat hardware dumpen...... Heb er zelf ook wel eens over gedacht. Het is wel zo geloof ik, dat de meeste psy/goatrance artiesten met software werken. Of niet?
 
Origineel geplaatst door MCBasje303
Ja, die van jouw is ook wel tof. En over dat hardware dumpen...... Heb er zelf ook wel eens over gedacht. Het is wel zo geloof ik, dat de meeste psy/goatrance artiesten met software werken. Of niet?

ach dat hardware dumpen moet je niet zo serieus nemen :D
dat moet je eigelijk voor jezelf uitmaken of je liever met hardware of software
wilt werken. maar ik dat je met de huidige software veel leukere geluiden kan maken dan met je mc505, mits je de kennis hebt natuurlijk. maar ik zou de hardware gewoon houden. want als je ooit met software aan de slag zou willen gaan heb je midi controllers nodig.
 
Ik heb in mijn archieven nog een cd-tje met samples en midi's gevonden.
Bij interesse moet je maar even PB-en. ;)
 

Attachments

  • pt_45_05.wav
    590,9 KB · Bekeken: 45
Dag,

Ben zelf psy fanaat, produceer ook, sta ook op cd's en op podia.
22 Jan in wageningen, verdere info komt nog. Wees welkom!!

Hardware: Access virus, a,b of c. Zaagtanden etc, scherpe knispers.
Waldorf Q, dat zijn de psy beesten.
Vst kan zeker, doe ik zelf ook veel mee.
Albino voor de strakke volle bas bv.
Live: ableton 4, nu met mogenlijkheid om virus aan te knopen voor het freaky draaiwerk.

Muziek shop:
www.psyshop.com elke dag verse cd's en lp's.
www.trance-shop.com en www.saikosound.com
Als je nog de óude'goa zoekt, kijk op ebay veel te vinden.
Heb ook nog wel een bak vol om effe doorheen te grabbelen, u mailt maar!

Succs. Scan
 
Ik heb een nieuwe versie gemaakt. Ik heb wat tips van jullie gebruikt en vind dit wel echt de goa waar ik naar op zoek was. Heb in tegenstelling tot de eerst versie geen samples gebruikt. Hij is wel een beetje zacht opgenomen, zet je stereo dan maar wat harder.
Wat vinden jullie ervan?

My first goa
 
Origineel geplaatst door scan
Dag,

Ben zelf psy fanaat, produceer ook, sta ook op cd's en op podia.
22 Jan in wageningen, verdere info komt nog. Wees welkom!!

Hardware: Access virus, a,b of c. Zaagtanden etc, scherpe knispers.
Waldorf Q, dat zijn de psy beesten.
Vst kan zeker, doe ik zelf ook veel mee.
Albino voor de strakke volle bas bv.
Live: ableton 4, nu met mogenlijkheid om virus aan te knopen voor het freaky draaiwerk.

Muziek shop:
www.psyshop.com elke dag verse cd's en lp's.
www.trance-shop.com en www.saikosound.com
Als je nog de óude'goa zoekt, kijk op ebay veel te vinden.
Heb ook nog wel een bak vol om effe doorheen te grabbelen, u mailt maar!

Succs. Scan
Wat is je artiestnaam Scan? Ben wel benieuwd, zoveel Nederlandse Psyartiesten zijn er niet! :P

Je hebt gelijk wat betreft die Waldorf Q, echt een vette sound! Maar het gekke is dat die tegenwoordig helemaal niet zoveel gebruikt wordt. Etnica heeft er een staan en Filteria (een vriend van mij) ook, maar verder zie je ze praktisch niet. Protoculture doet bijvoorbeeld het meeste met zijn JP8080, ook niet echt een typische Psy-bak. De studio van Infected idem dito (op de Virus na). Ik denk dat je gewoon moet proberen om met wat VSTi's (Z3TA bijvoorbeeld) je eigen Psysound te maken, dat probeer ik ook ;)
 
Ik kan me herrinneren dat Goa -ondanks dat het vrij eentonig was- wel melodieus was..
De kunst is denk ik om veranderingen zo subtiel mogelijk in te brengen om maar niet uit die trip te komen..

Die kleine dingetjes die het hem doen hè, want ik vond het altijd wel diepe muziek waar ik echt
met de koptelefoon naar ging luisteren. Daar zou ik wel rekening mee houden als je het maakt]

En met welke gear je dat maakt? volgens mij met elke synth kan je wel een goa-geluid maken, als het maar diep is en je in een soort trip kan houden.
(ok, bij sommige bakken komt het er makkelijker uitrollen.. dus gemak is ook een kwestie)
 
JuisTerd!

Knetter, sleppert, zo als het knispert cristalletjes

scan aka Pradox dot com : )
 
Dat is het ruigere werk jongens! (hadi Satyr :biertje: ) Voor mij persoonlijk iets té ruig, maar ik kan het zeker waarderen! Enne we zijn ruimdenkende jongens he!? :peukie:

Ik hoop binnenkort ook wat van mezelf te laten horen, maar ik ben nog niet helemaal tevreden over het resultaat. Enne, nu ik jullie spul hoor... wil ik ook een virus ;{
 
nice one Shortwave *

maarrrr ... kijk dan ook ff HIER
want hier zitten dagelijks veel meer producers
dan er jaarlijks op goatrance.nl komen ;)

en Bokma .. tsja, it's tha gnarly acid shite :D
.. dacht dat jij ook wel van scando-forest-psy hield ..
.. Puro bijvoorbeeld?
anywave, suxes & 7 met jullie Triptych feessie *

scan: tot volgende week @ uzumaki?

:: toedels ::
 
Origineel geplaatst door Satyr
nice one Shortwave *

maarrrr ... kijk dan ook ff HIER
want hier zitten dagelijks veel meer producers
dan er jaarlijks op goatrance.nl komen ;)

Isratrance is inderdaad 10x beter... wat drukker in ieder geval, er zitten een hoop goeie reviewers. Alleen jammer van de eeuwige discussies over sommige dingen..

Wel grappig om te zien dat er hier toch ook aardig wat mensen into de psy en goa zijn :)
 
Origineel geplaatst door Nemco
Wel grappig om te zien dat er hier toch ook aardig wat mensen into de psy en goa zijn :)

hehe.. waarschijnlijk meer dan je denkt :)

zijn hier mensen toevallig naar uzumaki in Groningen geweest?
fantastisch feest.. en erg goeie livesets, echter waren de meeste artiesten mij onbekend.
Interessante setups ook.. alhoewel (neem ik aan) veel van het zelfde: virussen, nords, een korg prophecy en meer van dat goed
 
Back
Top