help!! m'n Nord Mod. editor doet raar

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Sander02

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 mei 2002
Berichten
5.101
Locatie
Hellevoetsluis
Heb dit expres in de categorie overige vragen gezet, want in algemene discussies wordt het volgens mij niet gelezen...

Ik ben nu op het punt om die PC + modular het raam uit te gooien!!

Sinds gisterenavond wil de NM editor geen contact meer maken met m'n nord modular; het is uit met de :luv: !

Ik krijg nu telkens: 'Midi problems: Could not open port'

- De Midex8 software hebik vervangen en getest met cubase, prima. Hij wordt gewoon herkend en het werkt.
- De modular software heb ik ook vervangen, geen succes.
- Alle overige midikabels heb ik losgekoppeld, alleen de nord zit nog aan de midex 8
- De midikabels heb ik vervangen, geen succes
- Alle onboard zaken staan uit in de bios, en zijn weg bij apparaatbeheer

En al dit gezeik gebeurde na een doodnormale reboot van m'n pc.. daarvoor had ik heel de avond nog ermee gewerkt.
verder niets veranderd, het heeft altijd gewerkt

Ik ben ten einde raad hier houd het echt op voor mij.. =( Misschien de poorten van de NM stuk??

alvast bedankt voor evt tips
 
Kun je het niet even op een andere pc testen (kennis, sf-er)? De editor is toch niet meer dan een enkele .exe.
 
Ja, ik denk dat ik dat maar moet doen.

Ik vrees dat het inderdaad een softwareverhaal is van windows. Want als windows z'n werk goed zou doen, en de modular heeft een probleem, dan krijg je status: looking... status: looking... can not find modular.

Maar nu zegt-ie dat hij de poort niet kan openen. < dit zegt volgens mij niets over m'n modular zelf maar over windows

=( moet ik dalijk alles weer opnieuw installeren, en waarom? omdat ik ff de pc reboot :yamaha: fijn dat XP
 
Nou, ik ben een klein stapje 'verder' ..

ik heb de nord even aan een laptop gehangen met daaraan een pc-midi3 > ok
Daarna de nord even aan die laptop gehangen met daaraan m'n midex8 > ook ok!!

Dus de rotte appel is dus XP op m'n pc.. maar wat kan er nu in vredesnaam zonder mijn toedoen veranderd zijn waardoor
hij de poort niet meer beschikbaar wil stellen aan 'm'n NM?? maar wel aan cubase en alle andere programma's..

Welke instellingen moet ik zijn die specifiek op een setting moeten staan voor gebruik met de NM? (dit gaat echt nergens over)

ik kan wel domweg XP opnieuw installeren maar dat vertik ik, het is vreselijk veel werk en ik kan er gewoon niet bij.. het moet te fixen zijn. In de oude windows was ik nog wel wegwijs met dit soort zaken maar voor XP kon ik die moeite niet meer opbrengen; je blijft bezig uit te zoeken waar wat nu weer zit :(
 
Uninstallen en uit je registry ook alles verwijderen wat maar met de midex te maken heeft. op eigen risico!
Eventueel ook even de hardeschijf nalopen op mappen, dll-etjes, e.d.

Opnieuw opstarten en opnieuw installeren...en dan maar hopen. :)
 
toevallig net SP2 erop gezet??


heb daar zelf .. ok nie met modular.. ook wat problemen mee gehad
 
Heb je al eens in de FAQ van de V3.03 gekeken?
http://www.clavia.se/nordmodular/faq.htm

Meer bepaald de sectie ivm Windows XP:
Windows XP: Right-click on the Modular Editor icon and
select Properties->Compatibility->Win 98
 
mr. R5, als je om de hoek zou wonen zou ik je accuut trakteren op een :biertje: Dat was het dus..
OMG, dat ik dus nooit verwacht :dubbel: nou, ik ga er verder niet meer over na denken, of aan zitten pielen HET WERKT!!! bedankt allemaal

:slotje:
 
ik heb ook last van dat probleem gehad, maar nu:

rechtermuisklik het ikoon van de editor
klik properties
verander de compatibility naar een oudere windows, win 98 bijvoorbeeld.

klaar :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top