Ableton push 3 leak (mogelijk standalone)

Lol, net als ik eindelijk een 2 besteld heb. Ik zou het overigens wel vreemd vinden als Ableton geen cv outputs zou hebben op een nieuwe push
 
Kan toch niet dat je een Push als stand alone krijgt?
Dan moet die alle funkties kunnen weergeven als in Ableton; dus zowel session- als arrangerview, de pianoroll met mogelijkheid tot midi editing en al je plugins/vst's moeten in de lijst voorkomen, dat gaat niet gebeuren want dan heb je een aardige cpu nodig en flink wat memory en een flink groter scherm want hoe ga je je mixer en je arrangement anders overzien?
En dat allemaal erbij terwijl terwijl de Push 2 nu ook al niet klein is.
Het zal eerder gewoon de sessionview zijn met een batterijholder zodat je on stage geen laptop meer nodig hebt.
 
Cool! Ik hoop dat de cpu krachtig genoeg is voor audio fx clips/ midi fx clips.. Daar hoor ik nooit wat over als men dit soort apparaten vergelijkt maar is echt een killer feature van Ableton wat bv Maschine niet heeft... Het feit dat je automation of audio processing loskoppelt van je patterns is echt geniaal..
 
Had t verwacht, de push 2 dook hier en daar al op met flinke korting 2e hands. Ik denk dat we over 2 jaar worden doodgegooid met stand alone seq’s...
 
Tja dat zei Uli ook destijds voor ie ons doodgooide met clones. Ik denk dat push 3 er aan komt, maar standalone lijkt me minder zeker. Lijkt onlogisch voor een DAW fabriek;
 
Tja, er staat wel zo'n mooi linkje tussen om reklame te maken ;)

While you wait, why not learn Ableton Live 10... Our video courses will give you a beginner level jumpstart, help you brush up your skils and advance your productions to the next level:
 
je weet nooit natuurlik, maar als je kijkt naar wat de push 2 kan, en nog niet gebruikt wordt, lijkt het me onwaarschijnlik. maar dan komt natuurlik het geld; een push 3 geeft weer inkomsten.
maar er zijn bijna geen verbeteringen mogelik. och, natuurlik, wel, maar dan zouden er al in zitten....
wellicht is het hoop dat ie nog lang mee gaat. zoveel heeft ableton nog niet gedaan voor de push 2, ja de wavetable synth, echo, de compresor, eq8, maar andere devices hebben dan vreemd genoeg geen mooie visuele feedback.

goed onmogelik om te voorspellen lijkt me, push 1 2013, push 2 2015. wél opvallend weinig voorraad, dat de prijs daalt, is niet zo heel vreemd. goed ik heb altijd nog nieuw nog goedkoper dan nu gemiddelde prijs..
 
Van mij zouden ze wel een bredere product lijn mogen maken. Bv een mixer, mooi compact rotaties ipv motorised faders en iets innovatiefs om lekker te kunnen werken in arrangement view. Dat zouden twee apparaten kunnen zijn die mooi naast een push passen als je ze allebei de helft maakt.
 
Van mij zouden ze wel een bredere product lijn mogen maken. Bv een mixer, mooi compact rotaties ipv motorised faders en iets innovatiefs om lekker te kunnen werken in arrangement view. Dat zouden twee apparaten kunnen zijn die mooi naast een push passen als je ze allebei de helft maakt.

ja de arrrangment view is er gewoon niet. de maschine mk3 heeft die wél. en werkt erg fijn. kijken of dat zo blijft wanneer de grote maschine update komt, met eindelik clips...
de MCU of een kloon, x-touch daw, icon, zijn goede mixers ook voor ableton, al gebruik ik mijn MCU vrijwel louter voor cubase.
maar kompakt? de x-touch daw..

wanneer je de schermen vergelijkt met maschine mk3, de 2 schermen geven veel meer informatie, maar volgens met een goede implementatie, zou de arrangement view ook mogelik moeten zijn op push 2. wel pijl toetsen gebruiken...

dat heeft de maschine mk3 dan wel mooi geregeld, linkse scherm volledig overzicht, rechtse scherm inzoomen. ook voor events. dat laatste gaat wel voor clips in ableton, weet niet of dat voor arrangement eigenlik werkt...
maar editen van clips, het lukt wel. maschine mk3 gaat sneller, de 4D knop, en heeft meerder knoppen er voor.

goed ik werk toch vooral in session view met de push 2, met een arrangment ga ik met de muis. en meestal zit het wel snor. alhoewel...

ik blijf erbij dat ableton niet volledig alle mogelikheden van de push 2 goed gebruikt, zoals de maschine mk3 wél kan. je zou kunnen zeggen, maar maschine is géen DAW. dat klopt.
maar er is een relatie tussen ideas (scenes) and song (of hoe gaan ze het nu noemen?? maar daar heet een scene een section en is verbonden met de scene in ideas view). de koppeling gaat waarschijnlik weg wanneer de clips er komen...

de mixer mag wel wat beter op de push 2 (de view, ook op de maschine mk3, maar die is net wat beter), en ik gebruik de transport controls van éen van novations, zelfs de maschine mk3, heeft transport controls...

ach, echt dwars zit het me niet, ableton gebruik ik eerst via sessions, en dan is er grote kontrole.

er zijn geen perfekte controllers, dus ik heb maar een dwarsdoorsnede van alle controllers die voor mij bruikbaar zijn. zit ik wil met 10 controllers/keyboards/pads voor mijn neus.. ach ja, lijkt het net een echte studio.
 
Als er een Push 3 komt dan is een flink touchscreen toch wel het minste want daar heeft Maschine de plank flink misgeslagen met die knoppen om op een klein schermpje je midi te editten, da's toch niet meer van deze tijd en nog wel voor zo'n bedrag...:?
Dat heeft Akai een stuk beter gedaan dus Ableton zou heel dom zijn als ze niet hetzelfde doen als Akai gedaan heeft.
 
Midi editten doe je toch juist handig met de sequencer functies op de push? Ieder zijn ding natuurlijk, maar een groot touch screen zou ik niet echt op zitten wachten. Een mooie strip met daarin met de arrangement waarop je makkelijk kan navigeren/zoomen zou ik dan wel weer handig vinden :).
 
Als er een Push 3 komt dan is een flink touchscreen toch wel het minste want daar heeft Maschine de plank flink misgeslagen met die knoppen om op een klein schermpje je midi te editten, da's toch niet meer van deze tijd en nog wel voor zo'n bedrag...:?
Dat heeft Akai een stuk beter gedaan dus Ableton zou heel dom zijn als ze niet hetzelfde doen als Akai gedaan heeft.

ik vind het midi editen, best gaan op de maschine mk3, kan beter zeker, maar werkt goed. linker klein, rechter groot. en de jam, heb ik ook, de kombi is natuurlik nog beter. nu maar hopen dat ze toch de jam up to date houden, al willen de managers van NI dat niet..
 
nu maar hopen dat ze toch de jam up to date houden, al willen de managers van NI dat niet..

Is dat zo? Ik heb de jam juist gehaald omdat die me precies geeft wat ik wil uit de maschine controller. De overige zaken gaan voor mij veel makkelijker on screen.
Jam is EOL dan?
 
Is dat zo? Ik heb de jam juist gehaald omdat die me precies geeft wat ik wil uit de maschine controller. De overige zaken gaan voor mij veel makkelijker on screen.
Jam is EOL dan?

ja jam is al een vrij lange tijd EOL, de userbase, degene die JAM hebben, roeren zich wel. en er is een video van een NI medewerker, die produkten presenteert, die geïnterviewd wordt, de interviewster vraagt over de JAM integratie met maschine+ (het nieuwe flagship), dat ie er tijdens de prototype dagen er mee heeft gewerkt, samen met de JAM, je ziet 'm eerst wegkijken bij die vraag. daarmee zie je de diskrepantie van mensen die echt met de produkten van NI werken (of ze zelf "maken", ontwerpen, software en hardware) en de managers, hij weet dat ie anders wil ander antwoorden, dan ie kan. maar doet wel een oproepen op te SPAMMEN, NI op te roepen om de JAM samen te laten werken met maschine+.

maar goed ik heb zelf de jam, de funkties die ie nu heeft, gaan niet weg, en geloof me, en ik denk dat je dat zelf ook merkt, de jam is erg goed, met de maschine mk3 ernaast. wat je er nu al meekan is veel.
dat verdwijnt niet. verdere verbeteringen, i.e. software en jam, jam die dingen kan in de software, wordt weer door een manager beantwoordt: nee dat gaan we niet doen, want de maschine+ kan dat niet....

het kán dus wel. maar managers en werkvloer. we weten allemaal wat er misgaat. ik zeg daarom altijd: ontsla per direkt alle direkteuren en managers. punt. werkt.

https://www.native-instruments.com/forum/threads/in-a-bit-of-a-jam.426319/page-5#post-1997549
 
Is dat zo? Ik heb de jam juist gehaald omdat die me precies geeft wat ik wil uit de maschine controller. De overige zaken gaan voor mij veel makkelijker on screen.
Jam is EOL dan?

er is gelukkig gereageerd op wat nu de status is van de maschine jam, niet EOL, heeft in de laatste update, 2.12, ook ekstra funktionaliteit gekregen.

hier kun je lezen over deze update (en een speciale paragraaf over de jam)

https://www.native-instruments.com/...2-12-and-komplete-kontrol-2-5-out-now.428431/
 
Back
Top