Een virus A in een 19"???

DJ Stimpy

Stamgast
Lid sinds
4 november 2002
Berichten
147
Locatie
Turnhout (België)
Volgens mij bestaat het wel. Van die geplooide metalen latten om een virus in een 19" rack te bouwen.
Ik geloof dat ik het ergens ooit gezien heb. (Wist ik maar waar dat was)
Ik denk zelfs dat ik ooit gelezen heb dat die houten zijkanten er dan vanaf moeten. Maar ook daar kan ik niets van terug vinden.
Ik vraag me af hoe die houten zijkanten eraf moeten. Want er zitten geen schroeven aan! Mss via de onderkant, maar die heb ik er nog nooit af gehad.

Dus nu is de vraag: waar kan ik die latjes kopen, of zijn het gewoon zelf gemaakte? En hoe zit dat dan met die houten zijkanten?

Thanx
 
Van de Access-site:

What the heck are rack ears?
Rack ears at an option on the original desktop Virus and VirusB's that allow you to rack mount the unit. It involves removing the wooden side panels and fitting a new backplate that incorporates the necessary lugs (ears or whatever else you want to call them) to fit a standard rack. In they cost about $30 in the US.

I would like to mount my Virus in a rack. Tell me about it.
You need to get a rackmount kit from your favorite music retailer.
Most shops generally have to special-order it, so expect to wait a few weeks for the rack-ears to come in.

Typically the kit is sold for $30 USD.

Many users have expressed concern over voiding their warranty by installing rack ears themselves. Access has stated on a number of occasions that breaking the warranty seal for this purpose is perfectly OK and will not void the warranty.

Is waarschijnlijk voor de types A~C 't zelfde ( ?) Kan je gewoon bestellen bij elke Access-dealer/muziekzaak.
 
Hmmmm. Ik heb de access site bekeken of ik er iets over vond. En niets gevonden...
 
..zag 't ook niet 1,2,3..

Leve Google!! [access virus rack ears] :D
 
Re: Een virus A in een 19"???

Origineel geplaatst door DJ Stimpy
Volgens mij bestaat het wel. Van die geplooide metalen latten om een virus in een 19" rack te bouwen.
Ik geloof dat ik het ergens ooit gezien heb. (Wist ik maar waar dat was)
Ik denk zelfs dat ik ooit gelezen heb dat die houten zijkanten er dan vanaf moeten. Maar ook daar kan ik niets van terug vinden.
Ik vraag me af hoe die houten zijkanten eraf moeten. Want er zitten geen schroeven aan! Mss via de onderkant, maar die heb ik er nog nooit af gehad.

Dus nu is de vraag: waar kan ik die latjes kopen, of zijn het gewoon zelf gemaakte? En hoe zit dat dan met die houten zijkanten?

Thanx

't Is alweer even geleden maar ik geloof idd dat de schroefjes aan de onderkant zitten.
Mijn Virus A hangt ook met speciale rackmountkit in 19" rack.
29 euro destijds bij Musicstore Koln (zelf van daar meegenomen maar misschien ook
via Internet te bestellen..)

Het is iig niet zo moeilijk om het zelf te verwisselen. de mooie houten zijkantjes moeten
er overigens wel vanaf ja.. Ik geloof zelfs dat de maat van de kit hetzelfde is voor zowel
de A, de B als de C-versie.

Zal ook eens kijken of ik ze terug kan vinden op het net.
 
Ze bestaan echt!!!

Onderplaat incl houten paneeltjes eraf en dan de onderplaat met de rack ears er aan.......klaar!!!!

tussen de 25 en 30 euro moet lukken!!!
 

Attachments

  • access virus a klein.jpg
    access virus a klein.jpg
    117,8 KB · Bekeken: 57
Origineel geplaatst door Zaaz
Hoeveel U is zo'n virus eigenlijk ge-rackmount?

Dat valt best wel tegen.. puur afgaand op het front, zou je zeggen zo'n 3u.
Maar doordat de voorkant van de Virus schuin afloopt ben je een halve unit, dus
eigenlijk alweer een hele unit kwijt. En doordat je aan de achterkant (in het rack
dus de bovenkant) nog met uitstekende pluggen zit, ben je ook zo weer 2 units kwijt.

Kom je in totaal dus op 6u, gelijk dus aan de ruimte die een JP8080 inneemt..
Ik heb 1u. teruggewonnen door de Virus onderin mijn (Quiklok) rack te hangen, zodat
het schuine kantje achter de ronde buis wegvalt..1-0 voor mij dus ;)
 
... en je kunt haakse pluggen gebruiken, scheelt weer een Utje, dus nog maar 4U.
 
Origineel geplaatst door Zaaz
... en je kunt haakse pluggen gebruiken, scheelt weer een Utje, dus nog maar 4U.

Voor je jack-pluggein wel, voor de MIDI-pluggen heb ik ze nog nooit gezien..
Maar ik heb er ook weleens aan gedacht alleen niet meer uitgeprobeerd.
Als de MIDI-pluggen geen problemen opleveren heb je idd weer 1u gewonnen :)
 
Wel een beetje onduidelijk hé, zo groot....;)
Ik ga de rack oren bij Thomann bestellen 45€

Thanx
 
ik zit hier dus met een virus c en de rack ears, moet je nou gewoon de achterplaat van de virus vervangen door de rackears??
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
ik zit hier dus met een virus c en de rack ears, moet je nou gewoon de achterplaat van de virus vervangen door de rackears??
Jups, da's precies zoals ik het heb gedaan. Achterplaat wel goed bewaren natuurlijk ;).
 
What about dat stickertjes dat je niet mag verwijderen???? lekker suf van access.....

Maar dus die schroefjes los draaien en dan vallen die rubberen zijkantjes eraf en hoppa je bent al bijna klaar!

Thanks yoozer....
 
Back
Top