SP-808 "Klik des doods" probleem

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Lid sinds
4 Maart 2003
Berichten
1.038
Locatie
Amsterdam
Ik heb al ruim een jaar en sp-808 die ik voor live optredens gebruik. Nu heeft dat rare ding ineens een paar zips gewist en loopt de zipdrive als een gek te klikken. Soms staan er stukken van samples tussen een andere sample en verdwijnen er samples.

Mijn vraag is of iemand weet of ik de zipdrive hiervan kan vervangen door een standaard in te bouwen zipstation.

Ik heb namelijk Roland benelux gebeld en het kost mij 200 euro als ik m wil laten repareren. Dat vind ik toch wel verschrikkelijk duur.
Ze zeggen daar dat er geen normale zipdrive in kan omdat dat waarschijnlijk problemen op gaat leveren als er ook maar een klein verschil ofzo in zou zitten of dat als ie niet goed wordt gemonteert, en dat ie dan niet correct meer wil werken. :confused:

Is dit onzin en geldklopperij? 200 euro voor een fucking zipdrive? 440 ouderwetse pieken? lijkt me sterk...

Het is geen EX versie, maar voor bijna hetzelfde geld, dus 200 euro zou ik m geupgrade kunnen krijgen naar een Sp808-EX en zou de zip 250 worden ipv 100. Dit werd mij ook aangeraden omdat dit ongeveer hetzelfde kost als een nieuwe 100 MB zip plaatsen.

Ik vind het echt niet normaal duur, ik heb dat ding voor 350 euro gekocht en ben niet van plan zo'n bedrag daarvoor neer te tellen. Ik wil dus graag even weten of er misschien een andere manier is...

Anders gooi ik m liever weg, er is zo totaal niet mee te werken en al helemaal niet op te treden. Dan koop ik voor die 200 euro en wat spaargeld wel een mpc2000xl...;{
 
Laatst gewijzigd:
Heb je al eens geprobeert om een andere software versie te draaien, die van de EX bijvoorbeeld?

Mijn ouwe (zwarte) sp-808 kon beide versies aan
 
kan gewoon een standaard IDE zipdrive in. Daar zijn websites over:

deze bijvoorbeeld

verder kan je de software van de 808EX op op laden, dat geeft je meer effecten, zoals een vocoder. Daar staat ook wat over op die website.
 
werkt perfect...

De mijne al een jaar of 2 gelden omgebouwd met een 250 zip er in, niets geen speciaal gedoe, gewone zipdrive en OS via midi te uploaden ;)

Kan je schroeven, schroef dan mee :)
 
als je al veel projecten op 100 Mb hebt gemaakt en je zipdrive in of aan je computer is ook 100Mb dan kan je mischien beter 100Mb zip blijven gebruiken, zijn ook nog eens goedkoper :)
 
ik heb er geen, was wel een tijdje geinteresseerd. En dan nu de vraag.. is het wat?
hoe gebruik je hem?
 
Als roland benelux zulke dingen beweert zijn ze een beetje verkeerd bezig lijkt me.

zip is zip. ik heb zelfs zipdrives van epson. geen verschil tussen de orignele.

Overigens heb ik nog een sp808 te koop.

Het ding is niet van mij maar van een vriend die nu in LA zit.
 
dikken B*lshit van Roland!!

Voor 'the CLICK of DEATH' dat is een fabricagefout van IOMEGA en dat is GRATIS te vervangen door IOMEGA zelf.
Je vind er een pak info over op het net.

Schandalig dat ROLAND geld durft te vragen als dat zo zit. KICK THEIR ASSES!! (of anders ga je rechtstreeks via IOMEGA, die sturen dat type dan wel naar je op in ruilMODE)
 
ik ken het click of death syndroom ook als iomega probleem (bij mpc2000 met externe scsi 100 zip)
 
Aardige lui bij Iomega.. ik had jaren terug ook een probleem met mn zipdrive.. de disks kwamen er niet meer uit.. moest steeds met een paperclip. Bleek uiteindelijk ana de voeding te liggen.. Ze stuurden me dus gewoon een nieuwe adapter, gratis en zonder vragen (was buiten de garantie) .. Cool hoor
 
cool laat ik iomega eens contacten.....


thanx guys!


@ joris de sp808 gebruik ik trouwens veel bij live optredens...ik gebruik hem als master clock die een zooi drums en fx afspeelt, en tegelijk via midiclock 3 drumcomputers en een arpegiator sync laat lopen. Ik ben er erg tevreden over....behalve dan dit probleem.....ik wou dat ik er een cd writer in kon hangen voor gebruik met cd-rw's.....zip suckt...maar ik doe het er maar mee. Ideaal om met loops te werken, gebruik je veel midi kijk dan eens naar een akai mpcx000
 
Back
Top