Muziek maken op een powerstation/aggregaat

RSB

Whoehahaha
Lid sinds
23 november 2005
Berichten
10.486
Locatie
G'chem
Ik zou graag in het bos/natuur met mn modulair willen kutten
Nu zoek ik dus iets waaraan ik mijn modulair kan hangen (Behringer Eurorack Go kast) en misschien nog een drumdoos en wat pedaaltjes zodat ze van stroom worden voorzien.
Het moet minimaal 4 uur uithouden, ik heb al een speaker systeem wat op een accu draait dus het gaat echt alleen om de instrumenten.

Nu ben ik bijv dit tegengekomen maar weet niet of dit nu wel of niet werkt voor het geen wat ik wil en hoe lang hij het zou moeten kunnen uithouden
https://www.westfalia.eu/nl/shops/a...MIgvLD19bl6QIVVuR3Ch1YOw1_EAQYASABEgK4jPD_BwE

Ik zat anders te denken aan een aggregaat maar die maken natuurlijk pokke veel herrie en in deze tijd met al die super kleine accus denk ik dat het beter moet kunnen
 
Ik gebruik een poweroak k2 icm syntrotek superpower. Werkt mijn modular een hele dag op. Werkt waarschijnlijk met alle eurorack voedingen die 15 tot 20 volt laptopvoeding gebruiken . (4ms , Konstantlabs,....) , maar het ding wat jij post zou ook moeten werken.
 
Laatst gewijzigd:
image.jpg
 
ah cool. Ja ik zoek wel iets waar een gewoon euro-stekker in kan.

Wat jij heb is een zware powerbank en een powerboard van syncrotek die een usb input heeft voor stroom als ik het goed begrijp?
 
Heb je 220 V nodig ? Dan is een UPS misschien handig, maar dan moet je even uitrekenen hoeveel Watt je verbruikt om te bepalen hoe lang je er mee kan spelen.
Ik heb even een dikke UPS voor je uitgezocht: https://www.apc.com/shop/be/en/products/APC-Smart-UPS-5000VA-230V-Rackmount-Tower/P-SUA5000RMI5U
Maar er zijn ook kleinere versies ;) Je kan hier bij "Run time for load" invullen hoeveel watt je gebruikt. dan zie je hoe lang je kan "kutten" .
Het voordeel is dat deze dingen geen herrie maken.
 
Heb je 220 V nodig ? Dan is een UPS misschien handig, maar dan moet je even uitrekenen hoeveel Watt je verbruikt om te bepalen hoe lang je er mee kan spelen.
Ik heb even een dikke UPS voor je uitgezocht: https://www.apc.com/shop/be/en/produ...P-SUA5000RMI5U
Maar er zijn ook kleinere versies ;) Je kan hier bij "Run time for load" invullen hoeveel watt je gebruikt. dan zie je hoe lang je kan "kutten" .
Het voordeel is dat deze dingen geen herrie maken.

Haha, ja die APC dingen hadden wij vroeger op kantoor, mocht ooit het stroom uitvallen.
Als ik op andere forums kijk zie ik wel meer oplossingen met rekensommetjes erbij etc, maar het lijkt mij juist zo handig als je gewoon een stopcontact kan meenemen *D
Ik zie die portables met ac outlet vooral veel icm een starter, compressor, ledlamp en allemaal andere moeilijke snufjes die je niet nodig heb.
Dus gewoon een dikke batterij met een stopcontact erop :okdan:
 
Zo'n UPS is als het ware een stopcontact. Je moet alleen een kabel hebben met female AC euro connector en aan de andere kant kan je dan een contactdoos aan vast solderen. Maar zo'n rekensommetje is wel belangrijk. de kleinste UPS van 750 VA gaat misschien maar een kwartier mee. En als ze wat groter worden til je je een breuk.
 
Ik vraag me wel af, hoe "schoon" is de spanning die van zo'n goedkope UPS komt. Is het tenminste een redelijke sinus, of niet? Of, nog erger, dat de elektronica een hoop "kabaal" maakt en doorlekt naar jouw aangesloten spullen? Voor een tablet of spelcomputertje misschien niet zo'n probleem, voor een audiotoepassing wel als je bijgeluiden gaat horen.
 
ah cool. Ja ik zoek wel iets waar een gewoon euro-stekker in kan.

Wat jij heb is een zware powerbank en een powerboard van syncrotek die een usb input heeft voor stroom als ik het goed begrijp?

Ik gebruik inderdaad een zware powerbank, maar dan wel 1 met een 20 volt en 12 volt output. Deze kun je rechtstreeks op een synthrotek superpower , 4ms row power of tiptop uzeus aansluiten. De power bank heeft ook usb poorten, waarvandaan ik mijn blackbox en effectpedalen kan voeden (dmv usb naar 9 volt converter). Op de powerbank draait mijn modular, blackbox en 2 effectpedalen ongeveer 8 uur.
 
Ik heb mijn oog op Polyend Anywhere; dat lijkt mij stabiele conversie voor powerbanks.
Smerige stroom in Eurorack valt vaak niet zo op, maar dat neemt niet weg dat het invloed heeft.
 
Wat wil je op de 230v plug aansluiten. Ik gok 909, mixert, fx, op1 :P

Wellicht dit icm met een dikke 5v powerbank dan kom je wel ver.

https://www.alza.cz/EN/jackery-powerbar-d5721832.htm?o=1

Ik zou dan niet die grote a&h mixer die je hebt gebruiken. Lijkt me niet zuinig.

Voor de fx kun je zoals eerder gezegt die usb - 9v converter kabels gebruiken op een powerbank.
 
Ik vraag me wel af, hoe "schoon" is de spanning die van zo'n goedkope UPS komt. Is het tenminste een redelijke sinus, of niet? Of, nog erger, dat de elektronica een hoop "kabaal" maakt en doorlekt naar jouw aangesloten spullen? Voor een tablet of spelcomputertje misschien niet zo'n probleem, voor een audiotoepassing wel als je bijgeluiden gaat horen.

Juist hartstikke schoon. UPS functioneert niet alleen als batterij maar ook voor een schone nette sinus.
 
Juist hartstikke schoon. UPS functioneert niet alleen als batterij maar ook voor een schone nette sinus.

Zou het wel 'ns willen zien. Converters voor DC naar AC op netspanningniveau bestaan al lang, goedkopere waren in het verleden soms niet al te best. De uitgangsspanning was eerder een blokgolf dan een sinus. Voor een scheerapparaat niet zo'n probleem, andere apparaten zou ik daar niet aan willen hangen. Maar kan inderdaad zijn dat het tegenwoordig beter is, zou het zelf eerst testen voor gebruik, dat wel.
 
Binnenkort een keer jammen met livestream ergens op een mooi plekje? (Is mijn plan in ieder geval)
 
Grappig ik heb nu 3 mensen bewogen om die brick te kopen. 1 heeft een woonwagen de ander een chata (buitenhuisje) en RSB .
Hoop dat het een beetje werkt. Wel tof want met dat ding worden er in 1 keer een hoop dingen portable.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top