Samples aansturen als drummer

blindnotes

Nieuwkomer
Lid sinds
30 oktober 2004
Berichten
7
Locatie
Amsterdam
Hoi, ik ben nieuw hier, met de reden om wat meer te leren over synths, samplers enzovoorts. Ik drum al meer dan 10 jaar in bands en ik wil graag mijn drumwerk verrijken met het aansturen van samples. Hoofdzakelijk wat noise dingetjes en rare geluidjes om stiltes tussen de nummers te breken. In a nutshell.

Nou tast ik echt in het duister over wat ik het beste kan aanschaffen. Ik zal waarschijnlijk als drumpad wel iets van Roland moeten kopen, maar ik heb geen idee wat voor sampler langere samples af kan spelen en hoe ik die van mijn computer af krijg op dat ding.

Wie kan me daar iets over vertellen en wat is een goede sampler?

Alvast veel dank.
 
Vergeet zeker ook niet naar de pads & triggers van Clavia hun ddrum te kijken...
http://www.clavia.se/ddrum/padstriggers.htm
Hebben naar het schijnt echt wel de beste responce/feel.

Eender welke sampler kan lange samples afspelen. Hangt van het aantal intern geheugen af.
De meest gebruikte samplers zijn van Akai, E-mu maar voor samples te triggeren kan je al
net zo goed een Yamaha of Roland nemen.
 
roland spd-s, speciale sampler voor drummers.
of wat pads, een trigger to midi converter, een midi interface en native instruments battery bvb, kan ook:okdan:
 
Bedankt voor de input, de SPD-S ken ik, maar die heeft een sample tijd van 360 sec en dat vind ik niet zo heel erg lang, vandaar dat ik het idee had gevat een aparte sampler te kopen, die ik dan aan kan sturen met een drumpad. Ik hoopte dus op wat merken en type namen, zodat ik daarover wat kan gaan lezen.

Dus als jullie nog ideeen hebben graag. Een optie zou zijn eerst aan de slag te gaan met een SPD-S en die vervolgens uit te bereiden met een sampler, maar het geld groeit me natuurlijk niet op de rug, daarom wil ik een weloverwogen aanschaf doen.

Alle ideeën zijn welkom! Dank.
 
Buiten het feit dat 360 sec. nogal lang is (zeker als je oneshot drumsamples gaat gebruiken), kun je bij de spd-s memorycards gebruiken. Wat wil je in vredesnaam triggeren als je 360 seconden te weinig vind? Een heel nummer?
 
Ja, die memory cards waren me even ontglipt. Maar als je meerdere wat langere stukken wilt triggeren kan het snel gaan, lijkt me zo. Maar goed, uitbereidingsmogelijkheid met een memory card is interessant, die worden toch snel steeds groter aangeboden.
 
Back
Top