Help! Behringer X-touch compact in Logic pro 9

Dialogue

Stamgast
Lid sinds
27 november 2006
Berichten
157
Locatie
Haarlem
Ik heb vandaag de Behringer X-touch compact binnen gekregen omdat ik graag een DAW controller wil om het leven iets gemakkelijker te maken. Ik krijg het ding echter met geen mogelijkheid geintegreerd in Logic pro 9.
Via USB aangesloten op mijn macbook, maar ik krijg alleen de transportfuncties assigned in logic. De faders etc willen op geen enkele manier lukken... Ook gek, het lijkt wel of de X-touch fungeert als midi keyboard aangezien ik mn softsynths hoor als ik een fader omhoog schuif :-(. Ik heb allebei de manieren geprobeerd, Mackie control, en de standaard manier. Iemand enig idee voor ik 'm terug stuur?
 
Het midi kanaal/poort wat de controller gebruikt, komt waarschijnlijk als midi all binnen op je midi tracks. In dit geval geeft geschuif op de controller midi data en dat hoor je dan. Voorkom je door je input midi op je midi tracks specifiek te mappen naar exclusief bijv je midi keyboard
 
Als ik me niet vergis staat er op YouTube een tutorial voor de x-touch en Logic. Dat zal wel ook gelden voor de compact gok ik. Het zal ongetwijfeld een settings ergens zijn waarmee je het op lost.
 
Ik heb inmiddels vrij veel filmpjes gechecked, de meeste zijn met Logic pro X en/of de gewone X touch. Hoe meer ik ging zoeken zag ik ook vrij veel stukjes waar gezegd word dat de X touch compact icm Logic een zeer slechte combinatie is.... ik heb besloten ‘m terug te sturen.
 
Back
Top