Novation Zero SL - dump/send template naar synth

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
3.271
Locatie
Utrecht
Hallo,

Weet iemand hoe ik een template (parameters en values set) vanuit mijn Novation Zero SL in 1 keer kan dumpen/senden naar mijn synth? Op de BCR van Behringer, had ik geloof ik een send knop.

Alvast bedankt!
 
Het zou mooi zijn als dat kon, maar ik zie enkel een dump mogelijkheid vanuit de Novation naar de bijhorende SL Remote Editor.
Misschien doet die dump dat ook al naar een synth ?
Als ik tijd heb probeer ik dit verder te onderzoeken (want interessant. en nuttig).
Het lijkt me mogelijk als is het dan via een omweg, mits die dump er al is.
 
Misschien doet die dump dat ook al naar een synth ?

Inderdaad, ik weet niet in wat voor formaat dat verstuurd wordt natuurlijk. Nog niet over nagedacht dat dit misschien ook zou werken. Op deze manier kun je dus (init) patches opslaan in je SL. Bijvoorbeeld als start punt voor verschillende typen patches.

Nu ik er verder over nadenk, verstuur je dan waarschijnlijk de template en niet de aangepaste (want je wil aan de knoppen draaien) template.
 
Het is sysex data maar die is specifiek voor de Zero SL niet voor je synth. Dus je synth kan dat niet lezen.
Je moet dus gewoon sysex van de synth naar je computer sturen met bv MidiOX. De controller heeft daar geen aandeel in. Alleen als midi interface.
 
Het is sysex data maar die is specifiek voor de Zero SL niet voor je synth. Dus je synth kan dat niet lezen.
De Remote SL heeft wel de mogelijkheid om de current state van alle knoppen in die bulk te verzenden.
Met een klein programmaatje zou je die bulk eventueel dan kunnen converteren naar een sysexbulk voor je synth.
Dat vraagt wel wat onderzoek en programmeerwerk, maar lijkt me mogelijk.
Misschien houd ik me daar wel eens mee bezig... ooit ...
 
Heb je dit al aan novation zelf gevraagd? Ik had ook een probleempje met mijn SL een maand geleden en na invullen van formulier op novation site had ik binnen enkele dagen een goed antwoord
 
Weet iemand hoe ik een template (parameters en values set) vanuit mijn Novation Zero SL in 1 keer kan dumpen/senden naar mijn synth? Op de BCR van Behringer, had ik geloof ik een send knop.


Op alle werkdagen heeft Novation op bepaalde uren een livechat funktie op de site.
Dan kan je heel makkelijk even direct communiceren over het probleem.
Ze hebben wat dat betreft een uitstekende helpdesk, zouden velen een voorbeeld aan kunnen nemen.
 
Nee, dat heb ik niet aan Novation gevraagd, nooit aan gedacht om dat te doen :) Thanks
 
Toch een paar bedenkingen :
* als je alle data wil verzenden dient het geheel gewoon een opeenvolging te zijn van de afzonderlijk data per knop.
* bij knoppen met sysexstring kan dat moeilijkheden veroorzaken bij minder goede midi interfaces.
* alles in één sysexblok gaat lastig zijn omdat elke blok net eigen is aan het type synth (vandaar sysEX).
(Ook de grootte van zo'n dump is afhankelijk van het type synth en zou kleiner of gelijk moeten zijn als het aantal knoppen op de novation.)

Ik ben wel benieuwd of ze bij Novation, naar de toekomst toe, mogelijk zo'n functie implementeren. :okdan:

P.s.
Met mijn tool MIDI Connect Check kun je wel een reeks opvolgende midi commando's opnemen in records om later in één blok verzenden.
De variabelen in de records blijven wel onveranderd.
 
Back
Top