Strymon mobius, timeline, big sky, en elektron analog heat. Beste volgorde?

cmdz

Ouwe rot
Lid sinds
22 februari 2016
Berichten
529
Hi guys,

de titel zegt het eigenlijk al.

ik heb 4 effectbakken, mainly voor synths (af en toe een gitaar).
een analog heat (met name voor saturation en filter af en toe)
en strymon:
- mobius (chorus, flanger, etc)
- timeline (delay)
- bigsky (reverb)

Ik wil ze allemaal verbinden in een signal chain.

Wat denken jullie dat de meest logische/beste volgorde is? heat aan het begin of eind?

Thanks!
 
logisch bestaat niet, tis maar wat je wil bereiken. MAAR ik denk dat de meest voorkomende situatie zal zijn heat, mobius, timeline, big sky. ik zou t alleen niet doen in vaste volgorde :D
 
Klassieke signal chain bij gitaareffecten is eerst dirt, dan modulatie, dan timed effecten, en reverb op het eind. Maar het is juist gaaf om te experimenteren.
 
Klassieke signal chain bij gitaareffecten is eerst dirt, dan modulatie, dan timed effecten, en reverb op het eind. Maar het is juist gaaf om te experimenteren.

Dit inderdaad, en niet alleen voor gitaar effecten. Maar een distortion na een galm klinkt af en toe ook heel lekker als je de boel echt dicht wil smeren.

Of je eerst galmt en dan delayt of andersom maakt weinig uit voor de klank. Voor de rest geven andere volgordes hele andere resultaten. Dus je kan er over denken om drie groepjes effecten te maken en die met een patchbay of met effect sends op je tafel flexibel te routen.
 
thanks! idd de strymon volgorde is iedereen het wel over eens blijkbaar; maar ik vroeg me idd met name af waar de heat te plaatsen. iedereen zegt distortion enzo doorgaans aan het begin vd signalchain, maar voor saturation enzo is het misschien juist lekker aan het eind? (en uiteraard experimenteren is altijd goed, bla bla, maar generally speaking zeg maar)
 
ok noob question, ik zie de term 'patchbay' vaak langskomen: wat is dat?
 
ok noob question, ik zie de term 'patchbay' vaak langskomen: wat is dat?

simpel gezegt is een patchbay een stuk hardware die alle apparatuur in jouw studio met elkaar verbind

De uitleg correct neer pennen op vijf minuten tijdens mijn luchpauze ga niet gaan ;)
Dus ik laat het voor het moment over aan iemand anders op dit forum :D of er zijn genoeg correcte artikels te vinden op het net over wat een patachbay is en hoe je er mee werkt
 
Generally speaking de distortion eerst. Ook als je hem voor saturation gebruikt. Saturation voegt boventonen toe dus dat zorgt ervoor dat je modulation effecten meer hebben om mee te spelen waardoor die er beter uitkomen. Andersom werken ze elkaar juist tegen.
Galm en delay plaatsen een geluid in een virtuele ruimte. Dat werkt beter als je geluid inclusief saturation al 'af' is. Een galm staart met distortion er weer overheen klinkt minder als een galm.

Een patchbay is een kastje waar je een aantal apparaten achter in prikt en dan aan de voorkant verbindingen kan leggen door er korte kabeltjes in te prikken. Dat geeft je flexibiliteit om dingen anders aan te sluiten zonder steeds achter je apparaten te hoeven klooien.
 
Back
Top