Verven synth/controller behuizing

pip

Ouwe rot
Lid sinds
17 januari 2008
Berichten
1.209
Locatie
Delft
Mijn “nieuwe” Korg Kontrol49 is fantastisch, met het beste klavier ooit op een midi keyboard. Maar dat kleurtje, plastic-aluminium, kan ik niet zo goed tegen.

Heeft iemand nog goede tips voor het verven (met spuitbus) van dit soort behuizingen? Ik heb eerder een metalen arturia controller geverfd, en op sommige plekken laat de verf los, ondanks grondverf.
 
Als je loslaten wil voorkomen dan is de verflaag eerst goed behandelen het belangrijkst zodat de verf zich kan hechten.
Koop goed schuurpapier in een fijne korrel, dus niet die voordeelpakken met korrel 80 of zo maar van die losse vellen van Schotch bijv bij Gamma en dan iets van korrel 320.
Na het schuren even schoonmaken met bijv een beetje wasbenzine breng je een eerste dunne laklaag aan door met de spuitbus in een regelmatige beweging een fijne laag aan te brengen.
Laat die drogen en schuur weer heel licht en breng een tweede laag aan.
Dan weer licht schuren en met een transparante lak aflakken.
Door het schuren maak je de laag op een fijn niveau weer oneffen en dat zorgt voor een goede hechting.
Als je niet dat glimmende wil neem dan bijv mat of zijdeglans.
Wil je van donker (bijv zwart) naar licht (bijv wit) schuur dan de originele lak eraf en ga daarna verder op de manier zoals beschreven en liggen de kleuren bij elkaar of van licht naar donkerder dan kan je gewoon over de geschuurde verflaag heen.
 
Oh ja, vette handen/vingers kan er ook voor zorgen dat je verf niet goed hecht.
Koop eventueel zo'n doosje met van die dunne handschoentjes bij Action bij de verf afdeling.
En oefen even met je spuitbussen op een krant ofzo zodat je precies weet welke afstand en snelheid nodig is voor een mooie egale laag.
 
Thanks. Gewoon wat secuurder zijn en twee lagen grondverf zou al best veel kunnen schelen inderdaad.
 
Back
Top