X

Galmveer zonder buitenste behuizing: klankverschil?

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Galmveer zonder buitenste behuizing: klankverschil?

Ik heb 3 van die mooie grote Hammond galmveren, en wil ze misschien in m'n nieuw te bouwen Eurokastje bouwen. Nou vroeg ik me het volgende af: er zit een dikke zware stalen kast omheen die in een veerophanging de aluminium strip met twee veren bevat. Dat is een behoorlijke hoeveelheid bulk en gewicht. Dus alleen die 3 aluminium strips met die veren in dat kastje ophangen zonder al dat staal eromheen leek me een mooie oplossing, minder zwaar en vooral ook minder ruimte. Maar ik vraag me af of dat de klank beinvloed. Kan me eigenlijk niet voorstellen van niet, en toch, je weet het nooit.
    Iemand daar ervaring mee?

De klank is niet anders
    wel de gevoeligheid voor instraling van andere apperatuur of voedingen
    dus meer kans op brom , ruis
    en op termijn de stof , beschadigingen ed natuurlijk

gebruik vaker veren los, zeker bij jammen , is omdat ik dan geen passende gesloten (liefst metalen ) kastjes heb voor de verschillende veren

ps vermona heeft zelfs een volledig open galmveer waar je voorzichtig op kan tikken en zo
    "FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)

Comment

Working...
    X