Hoe vaak proberen scammers hun geluk bij je?

niet als die vraag komt 10 minuten nadat je de advertentie online zet. En jawel, die 3 scammers deden net dat. Is hun copy paste openingszin wed ik

Ik geloof je. Ze zijn op jacht naar bankpassen en id’s. Had er een maand geleden 1. Was ik vergeten.

Ze gebruiken die vervolgens om met jouw identiteit, mensen geld over te laten maken als men iets van ze wil kopen. Of zo iets dergelijks.

Dus nooit foto’s van passen sturen.

Zou mij niks verbazen als dit op 419 Nigeriaanse scam is gebaseerd.

Zou best kunnen dat je via Bunk, een vpn en een Mobiel een rekening bij hun kan openen. En dan naar hey buitenland wegsluizen.

Maar dit laatste is gebaseerd op speculative natuurlijk.
 
Ik begin niet eens meer op MP/2dehands. Eerst bij de buren, daarna oas Benelux.
 
Zou best kunnen dat je via Bunk, een vpn en een Mobiel een rekening bij hun kan openen. En dan naar hey buitenland wegsluizen.

Neen, nederlandse banken zijn verplicht je identiteit te controleren. Daar hebben ze geldezels voor. Die geven hun rekening voor een vergoeding.
 
Welnee, ik vind dat niet meer dan een normale vraag om een (onderhandelings)gesprek op gang te krijgen. Maar goed, ik geloof dat wantrouwen bij een aantal SF leden erg diep is ingesleten.


‘Is ie nog te koop‘ is de irritantste vraag die er is op marktplaats. Ja, hij is nog te koop, anders was er geen advertentie he. Mensen die deze vraag stellen, kopen meestal ook niet.

Maar ik ben het met je eens dat het wantrouwen van demense echt zwaar overdreven is.
 
‘Is ie nog te koop‘ is de irritantste vraag die er is op marktplaats. Ja, hij is nog te koop, anders was er geen advertentie he. Mensen die deze vraag stellen, kopen meestal ook niet.

Ik vind dat helemaal geen rare vraag. Hoeveel mensen ik al tegen ben gekomen die het artikel al verkocht hebben maar te beroerd zijn om de advertentie op te ruimen......
Bij mij kopen die mensen wel.... N=1 :)
 
Back
Top