Hoe vaak proberen scammers hun geluk bij je?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.569
Locatie
Streek rond Herentals - België
Gisteren zowel op fb als 2e hands... een ongeduldige die uitroeptekens begon te posten omdat ik bij familie was en de beleefdheid heb niet de hele tijd te zitten chatten als ik op bezoek ben... eentje die zich voorstelde als Brandon en wou weten of ie nog garantie had op een controller van gok 30 jaar oud.
die laatste blockte ik met de boodschap: ‘als je geen huiswerk deed bevestigd dit enkel maar meer mijn vermoeden dat je een scammer bent.’
die juno 60 op marktplaats zijn dezelfde fotos als op 2e hands, enkel is de prijs op MP een derde van die op 2e hands. Toen ik de man op 2e hands daarover aansprak, met wie ik eerder chatte, bleef t stil...
moraal: allemaal opletten... dat zijn er deze week dus al 3 voor me.
 
Zodra een ad te mooi is om waar te zijn en/of de persoon in kwestie in een uithoek van nl zit, geloof ik er al niet meer in.
 
Zit op een paar maanden tijd echt overvol met scam op 2dehands,echt opletten.
Velel gehackte accounts met positive beoordelingen.

Er zijn er veel uit op persoonlijke info,geef nooit je emailadres via de chat,of als ze vragen naar email te zenden nooit doen,dan heb je 100% te maken met phishing ,die zijn enkel uit om je account te hacken.

Als je als eerste bericht krijgt 'is deze nog te koop of beschikbaar' iets in die zin dan heb je 9/10 te maken met phishing.
 
Laatst gewijzigd:
Een Juno ga je toch alleen ophalen. En phishing is ook dom als je daar in trapt. Het is 2019 he.
 
Ik trap er niet in, maar het is allemaal tijdverlies, frustrerend
 
Gewoon leren ontspannen. Het hoort er allemaal bij tegenwoordig. En je zelf een beetje vermaken met domme mensen. Gewoon terug sturen: ja denk je dat een bak van 30 jaar garantie heeft? Of misschien bedoelde hij garantie als in 2 dagen ofzo.

Zelf heel opgewonden terug reageren is niet slim. Gewoon de koele baas uithangen. Easy does it every time. Als je wat verkoopt heb jij de macht.
 
De enige met interesse zijn scammers, zo verkoopt 't spul nooit mag ik nog zo coole boss zijn ;)
 
als ik het goed heb, zijn de scams begonnen toen 2ehands en ik denk ook MP door Ebay zijn overgenomen en de websites werden vernieuwd. heel erg vaak nieuwe profielen ih frans... ignore m
 
nee scammers waren er al eerder, nu zijn 't er gewoon méér. Ik meld ze, dag later krijg ik dan een mail dat ze verwijderd zijn.
 
Sinds 2dehands een vernieuwing doorvoer en een kopie werd van Marktplaats is het bergaf gegaan vind ik, veel meer oplichters.
Veel meer bemoeienissen in het verkopen en kopen door 2dehands zelf in de zin van continue meldingen zoekertjes die er veel sneller af moeten, je kan niet meer zien wie een funbieder is dus je zit boven funbieders te bieden zonder je het weet. Veel meer ads en bedrijven tussen de zoekertjes met nieuwe spullen.
 
Ja ze gaan zo de strijd tegen fb niet winnen, paar dingen verkopen die bijna zelfde naam hebben is ook betalend enz
 
Ik vraag me serieus af wat jullie anders doen dan ik op internet. Ik heb echt NOOIT ergens last van op dit vlak.
 
veel kopen en verkopen zeker?

"Kenner heeft geen woorden nodig!"

Dit is inderdaad een geliefde zin van hen, ik zie 'm zelfs in 't duits opduiken. Stinkt - die Duitse is wel duur,zal dan een uitzondering zijn.

Viel muss hier wohl nicht gesagt werden!

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...701927-74-6437
 
Laatst gewijzigd:
Ga jij uitgebreid beschrijven wat een 808 is en wat ie allemaal doet als je hem op MP zet? Nee toch? Volgens mij zie je overal spoken. Bovendien staat op de advertentie die je aanhaalt "alleen ophalen". Lijkt me nou niet een gebruikelijke tactiek voor oplichters.
 
Als je als eerste bericht krijgt 'is deze nog te koop of beschikbaar' iets in die zin dan heb je 9/10 te maken met phishing.

Welnee, ik vind dat niet meer dan een normale vraag om een (onderhandelings)gesprek op gang te krijgen. Maar goed, ik geloof dat wantrouwen bij een aantal SF leden erg diep is ingesleten.
 
je zou eens moeten weten hoe vaak die zin voorbij komt er erna dat profiel opgedoekt is. Ik heb het al zeker 3 keer zien voorbij komen, persoonlijk, dit jaar - maar goed, jullie zeiden het al, spoken. better safe (en niet verkopen) dan sorry
 
Ik ga er niet over blijven posten maar heb 't even nagekeken, op 2e hands 3 in één maand.

Onlangs heb je een reactie of bod ontvangen van refemop jouw zoekertje:darktime dark time doepfer sequencer. Op basis van andere meldingen vermoeden wij dat er sprake is van een frauduleuze bieder of een ongewenst bericht.

Frauduleuze bieder
Indien er sprake is geweest van een frauduleuze bieder betekent dit dat meerdere gebruikers ons hierover meldingen hebben gestuurd. Wij hebben het account geblokkeerd en het bod op jouw zoekertje verwijderd.

op MP zit ik minder, dit jaar één

Onlangs heb je een bod of reactie gehad van JenniferLopez op jouw advertentie: Roland D 05. Het vermoeden bestaat dat er sprake is van een frauduleuze bieder. Wij hebben derhalve het account en het bod van deze gebruiker verwijderd.
 
Welnee, ik vind dat niet meer dan een normale vraag om een (onderhandelings)gesprek op gang te krijgen. Maar goed, ik geloof dat wantrouwen bij een aantal SF leden erg diep is ingesleten.

Inderdaad, de vraag of ie nog beschikbaar is , is toch echt de 1e vraag die ik altijd stel. Heeft weinig zin om te onderhandelen over een item wat al besproken of verkocht is, niet iedereen update zijn add direct bij verkoop.
 
niet als die vraag komt 10 minuten nadat je de advertentie online zet. En jawel, die 3 scammers deden net dat. Is hun copy paste openingszin wed ik
 
Back
Top