Hoe maakt voeding +/- 12v van alleen +12vDC?

Ik gebruik voedingen van Rick:
http://www.frequencycentral.co.uk/?page_id=1758 Voor die paar euro fijne printjes!

Dat is in essentie de voeing die ik gebouwd heb, heb alleen het schema nog ergens anders gevonden omdat de print onmogelijk te lezen was van de foto: hij moet een derde sporen-laag hebben van binnen, want met wat boven en onder zit ontbreekt de helft van alle verbindingen, heel slim, en onnodig: dat maakt zo'n printje onnodig duur, en dat alleen om zo'n algemeen bekende en voor de hand liggende schakeling 'geheim' te houden. Want 12 pond plus verzendkosten uit Engeland vind ik een hoop geld voor iets dat makkelijk op stripbord is te bouwen. Maar goed, ik heb enkele zekeringen opgeblazen (a 20 ct) voor het goed en wel werkte.
Tis wel prachtig spul, en makkelijk, vooral die met ingebouwde busborden zijn mooi. Die had ik trouwens nog helemaal niet gezien! Ik kende de website, maar hij is vreemd en slordig georganiseerd, er zijn allerlei verborgen pagina's, zoals deze waar ik bij mijn weten niet eerder geweest ben, wel bij de simpelste versie zonder bussen, die heb ik dus gebouwd.
 
Back
Top