X

Wie staat er ook op de Cirklon Sequencer wachtlijst? En hoe lang al?

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• kobuz
    replied
    De eerste nieuwe zijn uitgeleverd. Ben benieuwd hoe snel en of ze de lijst kunnen weg werken. Prijzen zijn wel omhoog gegaan helaas...

Click image for larger version

Name:	EEBD4037-BB39-41DF-A72C-74F32FDF5BC8.jpeg
Views:	38
Size:	33,4 KB
ID:	3766154
    Bijgevoegde bestanden

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    Voor de ongeduldigen met geld, er staan er een paar op reverb te koop (of was het ebay)

Een reactie schrijven:

• egres
    replied
    Originally posted by kobuz View Post
    Ik vind het echt onvoorstelbaar hoe lang daar al geen nieuwe Cirklon vandaan is gekomen. Ok, je kan wat tegenslagen hebben, maar dit getuigd toch meer van slechte bedrijfsvoering en excessief alles zelf willen doen, waardoor je geen steek verder komt.
    Het is enkel kwestie van de prijs en vraag hoog te houden.

Hij moet zich niet haasten ,er is vraag genoeg aan de huidige prijs.

Dus dit gaat hand in hand met de tijd te nemen om zoveel mogelijk zelf te doen en minimum investeren.

De redenering er achter is ,maakt niet uit,het verkoopt toch.

Het enige wat je er aan kan doen is massaal iedereen zijn pre-order annuleren,dat gaat wel iets triggeren dan.

In ieder geval,ik heb er eentje gehad,nieuw gekocht helaas en heb hem niet zo heel lang gehouden..

Een reactie schrijven:

• Der_Mantie
    replied
    Lijkt mij echt een handige sequencer, maar zo lang ik mij kan heugen is er een wachtlijst. Wekt geen vertrouwen bij mij. Dan wellicht toch maar een pyramid.

Een reactie schrijven:

• TomC
    replied
    Ik had een paar jaar terug het geluk om er tweedehands in de buurt n te kunnen kopen, mooie sequencer die me -na er voldoende tijd in te stoppen- wel vlot toestaat om ideen uit te werken, dus dat is prima. Enige bemerkingen: externe midi controle van de parameters van de cirklon zou wel handig zijn en dat ontbreekt nu nog (alhoewel het blijkbaar hoog op de wantlist staat). Ik mis soms ook een beetje het overzicht van verschillende tracks tijdens het spelen, ideaal voor mij zou zijn dat je er zo'n matrix in de stijl van de BLM16*16 voor de midibox seq aan kan hangen (dan mag mijn Polyend SEQ weg denk ik). Mogelijks komt daar nog verandering in. Ik gebruik hem grotendeels om verschillende lagen sequences op te bouwen en ook wat varianten te kunnen uitwerken, stuurt zowel hardware synths als VSTs aan bij mij. Voor de rest blijven er voor mij nog altijd wel dingen te ontdekken, want er zijn veel mogelijkheden ;-).

Een reactie schrijven:

• kobuz
    replied
    hehe, het mooie is natuurlijk wel dat je hem (mits de productie zo belabberd blijft) gelijk weer voor dezelfde prijs kan verkopen als je het niks vindt.

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    Indien te elektron achtig staat ie na een week al te koop

Een reactie schrijven:

• kobuz
    replied
    Ik vind het echt onvoorstelbaar hoe lang daar al geen nieuwe Cirklon vandaan is gekomen. Ok, je kan wat tegenslagen hebben, maar dit getuigd toch meer van slechte bedrijfsvoering en excessief alles zelf willen doen, waardoor je geen steek verder komt. Er zijn toch genoeg boutique bedrijven die wel hun producten kunnen blijven leveren EN met nieuwe kunnen komen. Ik hou het forum ook een beetje in de gaten en krijg ook steeds meer het idee dat dit apparaat een veel hogere leercurve heeft dan ik dacht, waarbij je bij alles moet uitvogelen hoe Collin het voor zich heeft gezien. Uiteraard heb je dan natuurlijk wel een monster van een sequencer, maar met de opties die er tegenwoordig zijn, is het dan nog 1500 euro waard voor de basis versie? Het geld dat ik na ruim een jaar wachtlijst bij elkaar heb gespaard is naar een deluge gegaan. Ik ben benieuwd of ik daar nog van af stap als ik aan de beurt ben

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    Juist En dan eeN kleine 1000 wachtende voor me. Als alle verse forumleden na 2017 meetellen tot nu. Schrijft daar ook iemand op dat forum

Een reactie schrijven:

• dod563
    replied
    Even schaamteloos van de cirklon community 'geleend'

There is no useful information to be gained from any previous data.
    The waiting list had been coming down towards the end of 2018, but the speed and reliability of the UK PCB and assembly contractor we were using at the time basically fell off a cliff after the Brexit vote. They had always complained of being under-staffed in the assembly dept., and with Brexit decided, the not insignificant proportion of new recruits they were getting from the EU disappeared overnight.
    Their prices kept rising, and their quality kept falling, so it became clear we needed a re-think.
    At the beginning of last year, we decided to cease production of the original unit so I could spend "6 months" developing an updated unit.
    Last year's surprise office move and this year's global pandemic has obviously had a big impact.
    But, we have an essentially finished unit ready to go, and we're expecting the first batches of production boards this month, and the displays in early June.
    A few months from now, hopefully the dust will have settled, and we can focus on getting the numbers up and the waiting list down.
    Then we can start estimating waiting times.

Maw HOPEN mag altijd!

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    lees net dat er mensen zijn die al sinds maart 2017 op de lijst staan. Het is dus behoorlijk HOPELOOS

Een reactie schrijven:

• JohnDoe28
    replied
    dod563
    Jazeker!, ik gebruik 'em, maar niet heel erg vaak.

Een reactie schrijven:

• dod563
    replied
    Originally posted by ZoinK View Post
    Ik heb er 1 ja.
    Dat weet ik maar een half jaar terug zei je dit nog...

Beter ! Bij mij staat ie al weet ik het hoe lang in de doos.

Wat is dan de meerwaarde voor je als ik vragen mag qua tracks maken dan ? Ik vind het persoonlijk eerder omslachtig dan een toevoeging.
    Snap het niet zo goed eerlijk gezegd. (De cirklon zelf wel maar de meerwaarde niet)
    Dus vandaar mijn vraag of je er toch mee verder gegaan bent...

Een reactie schrijven:

• djazid
    replied
    Marrrrr.... die Cirklon2 komt er ECHT aan. Dus ik zou ff geduld hebben.
    Ja, maar dan moet je nog zeker 3 jaar wachten voor je hem krijgt

Een reactie schrijven:

• JohnDoe28
    replied
    Ik heb er 1 ja.
    als je er 1 kan vinden voor een OK prijs is het echt een leuk ding.
    Marrrrr.... die Cirklon2 komt er ECHT aan. Dus ik zou ff geduld hebben.

zo'n deluge is ook echt vet btw. Er zijn momenteel legio coole sequencers op de markt.

Een reactie schrijven:

• dod563
    replied
    Hey Zoink, ben je er toch mee verder gegaan?

Een reactie schrijven:

• kobuz
    replied
    Ik ben inmiddels voor een deluge gegaan, had ik veel eerder moeten doen

Een reactie schrijven:

• JohnDoe28
    replied
    Havelock De cirklon is gewoon een hele fijne sequencer, de voorganger ervan was al cool zelfs.
    gewoon mooi spul

Een reactie schrijven:

• Havelock
    replied
    Een maat heeft er ook steeds er over dat je toffe dingen mee kan maken.
    Maakt dit ding zo bijzonder ?

Een reactie schrijven:

• JohnDoe28
    replied
    Toevallig vd week wat mail contact gehad met Collin over iets anders,
    maar die cirklon 2 komt er toch echt aan.

Een reactie schrijven:

Working...
X