Wie staat er ook op de Cirklon Sequencer wachtlijst? En hoe lang al?

Als je achterhaalde muziek maakt, zoals ik, komt hij vrij goed van pas, kan ik je vertellen. Produktiviteit was nog nooit zo hoog bij mij...
 
Beter ! Bij mij staat ie al weet ik het hoe lang in de doos.

Wat is dan de meerwaarde voor je als ik vragen mag qua tracks maken dan ? Ik vind het persoonlijk eerder omslachtig dan een toevoeging.
Snap het niet zo goed eerlijk gezegd. (De cirklon zelf wel maar de meerwaarde niet)
 
Beter ! Bij mij staat ie al weet ik het hoe lang in de doos.

Wat is dan de meerwaarde voor je als ik vragen mag qua tracks maken dan ? Ik vind het persoonlijk eerder omslachtig dan een toevoeging.
Snap het niet zo goed eerlijk gezegd. (De cirklon zelf wel maar de meerwaarde niet)

Als je hem kwijt wil, stuur dan ff pb.
 
Misschien hangt het er vanaf wat voor muziek je maakt. Ik probeer iets te maken wat op techno lijkt en daar vind ik hem uitermate geschikt voor.

Het feit dat je juist snel een P3 of CK track aan kan maken icm de instr defs. Alles staat dan al vrij snel op de juiste plek. Daarna kun je je tracklengte, richting en snelheid naar wens aanpassen en mee experimenteren. Ik voeg daarna nog wat auxen op de filters of iets anders toe en tegen de tijd dat ik wil opnemen, doe ik dat door tracks aan en uit te zetten op de Cirklon. Alles opnemen in Ableton, waarna ik daarin de laatste edits maak.
Ik heb ook wat songs in de Cirklon geprogrammeerd maar dat is wat omslachtiger. Als ik live zou gaan, zou ik het wel op die manier doen.
Wat ik ook erg prettig vind, is dat ik eigenlijk nooit iets op hoef te slaan, dat gebeurt allemaal automatisch. Ik werk ook graag met sequencers aangezien ik zelf niet kan spelen maar als ik dat wel zou kunnen, kan ik dat nog steeds goed met CK patterns opnemen.
Ik zal niet zeggen, voor mij nooit meer iets anders maar ik denk dat de Cirklon op dit moment wel de beste sequencer is welke ik mij kan voorstellen. Ik vind ook dat Colin een apparaat heeft neergezet waar hij echt goed over heeft nagedacht. Ik kan er een goede workflow mee bereiken.

Ik ben wel benieuwd wat jij er omslachtig aan vindt?
 
De manier van werken die je beschrijft is idd zoals ie werkt. En ook zoals ik em zelf gebruikte.
in mijn geval ben ik dan dus velen malen langer bezig om een goeie sequence te maken als dat ik dat direct in ableton of cubase doe. Het is niet dat het niet werkt, maar dit kan allemaal ook met een beatstep pro om maar iets te noemen.
Wellicht met iets minder opties maar werkt wel 10x sneller. En heeft nagenoeg geen menu diving. En dat is maar 1 voorbeeld, er zijn nog veel meer opties.
Voor mezelf sprekend zou ik zeggen dat ik getrapt ben in de val van dat ik hem bij tig producers voorbij zag komen en dus zal het wel een heel goed ding moet zijn. En dat is natuurlijk geen goeie insteek om iets te kopen, zeker niet zonder het even goed te kunnnen proberen (heb em 2ehands gekocht voor veel meer dan dat ie nieuw kost) dus dat is ook allemaal niet echt erg slim van me.

Het is iig niets voor mij :)
 
Dat is wel spijtig dan! Vooral als je er nog meer voor betaald hebt...
Ik vind het menudiven wel meevallen eigenlijk. Ik moet af en toe van pagina switchen maar dan krijg ik wel meteen heel veel info.
Zoals ik al eerder had aangegeven, ik dacht de juiste keus gemaakt te hebben toen ik de Social Entropy Engine kocht. Juist het gebrek aan overzicht (duidelijkheid) en beperktheid in het aantal tracks (8) waren voor mij redenen om over te stappen naar de Cirklon. Aangezien ik geen zin had om anderhalf tot twee jaar op de wachtlijst te gaan staan, was ik blij dat ik er tweedehands eentje kon aanschaffen, ook al was het tegen nieuwwaarde. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad!
Als je zegt dat je in de val bent getrapt, lijkt het net of Colin deze mensen voor marketingdoeleinden inzet. Ik denk niet dat dat zo is. Ik denk dat deze mensen graag met de Cirklon werken en hem gewoon 'aangeschaft' hebben. Zonder de Cirklon zouden deze personen toch ook wel goede muziek maken. Het versnelt alleen het productieproces op een paar gebieden waarvan creativiteit voor mij de belangrijkste is. Vooral omdat ik nu minder op mijn PC bezig ben. Dat komt eigenlijk pas aan bod wanneer ik ga opnemen en editten. Het hele voorgaande proces heb ik vaak de computer niet eens aanstaan. Heerlijk!!
 
Ja als het je productie proces echt versnelt is het natuurlijk een dikke plus ! Daar koop je zoiets voor :)
Ik neem Colin niets kwalijk uiteraard, maar mezelf voor het er automatisch van uit gaan adhv wat filmpjes dat dit ding mega toegevoegde waarde had wat ie dus echt totaal niet heeft.
Ach, zo zie je maar... wat voor de 1 helemaal de max is is voor een ander weer totaal onbruikbaar.
 
Ze hebben een ‘aantal b-grade’ modellen te koop staan bij sequentix. Ik ben nu erg aan het twijfelen of ik nog een wil, dus ga er sowieso niet voor, maar misschien iemand van hier die wel interesse heeft :)
 
Ik lees op de website wachttijd 18 maanden. April 2018 is nochtans al even voorbij voor mijn bestelling.
heeft er iemand ondertussen al eentje geleverd gekregen en zo ja, hoe lang was de wachttijd?
 
Ik sta inmiddels 25 maanden op de wachtlijst. Er komt toch een nieuwe versie? Het is bij mij een beetje weggezakt. Zal de website ook weer eens bezoeken.
 
Ik las vandaag, gepost eind 2019 net dat er iemand al 2.5 jaar wacht. Ik denk dat t nooit meer komt, stilaan...
 
Toevallig vd week wat mail contact gehad met Collin over iets anders,
maar die cirklon 2 komt er toch echt aan.
 
Een maat heeft er ook steeds er over dat je toffe dingen mee kan maken.
Maakt dit ding zo bijzonder ?
 
Ik heb er 1 ja.
als je er 1 kan vinden voor een OK prijs is het echt een leuk ding.
Marrrrr.... die Cirklon2 komt er ECHT aan. Dus ik zou ff geduld hebben.

zo'n deluge is ook echt vet btw. Er zijn momenteel legio coole sequencers op de markt.
 
Back
Top