Ableteton slaven aan SBX-80

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
3.275
Locatie
Utrecht
Hallo,

Zoals vele anderen, probeer ik nu al een hele tijd Ableton netjes aan mijn SBX-80 te slaven, zodat ik mijn drumcomputers netjes op kan nemen. Via midi out van SBX naar Abeleronton werkt het niet best, dan staat mijn geluid weer net voor het grid, de volgende keer weer erachter.

Ik dacht eerst met de metronome vanuit Alebeton mijn SBX via de audio in te syncen, dat werkt wel, maar de SBX loopt dan alleen op het juiste tempo, maar hij start niet op het juiste moment.

Er zit ook SMPTE out en metronome out op de SBX-80. Kan ik hier misschien iets mee? Ik heb heel veel gelezen over SMPTE, maar ik snap er niks van. Kan iemand mij verder helpen/een en ander uitleggen? Dat zou super tof zijn.

Alvast super bedankt!

SPDK
 
Nog even in het kort: Kan ik Ableton slaven aan de SMPTE OUT van de SBX-80? Hoe werkt dat dan? Nogmaals bedankt!
 
Ik las eens iets ivm een count in en pas na vb 2 maten op te nemen en eventueel de tracks via timing te verschuiven. Ivm vertraging speelt de geluidskaart vast n rol. Latency of is het latecy .
ik ken er ook niet veel van, maar ableton heeft zeker een slechte naam ivm sync
 
Beeankt voor de tip, maar dat heb ik al geprobeerd. Het is echt zonde, alles loopt als een trein, tot ik het ga opnemen.
 
Back
Top