Welke mixers hebben dit....

RSB

Whoehahaha
Lid sinds
23 november 2005
Berichten
10.486
Locatie
G'chem
Ik ben opzoek naar een tweedehands mixer met minimaal 16 inputs en max 24 inputs én 8 bussen.

De bedoeling is dat ik op die 16 of 24 kanalen zelf kan kiezen naar welke van de 8 bussen het audiosignaal heen gaat, ik wil de bussen daarna afzonderlijk kunnen opnemen op mn 8track recorder.

De output van de 8 track moet weer terug kunnen komen op die 8 bussen om een stereo mix te kunnen maken zonder de boel om te pluggen. Ik wil niet de direct outs van de 16 of 24 kanalen opnemen, maar echt de bussen


Ik zie elke keer de Mackie 24•8 voorbij komen in mijn zoek resultaten maar ik ben benieuwd of er niet een kleinere optie is?
 
Ik heb onlangs de Audiophony Livetouch 20 gekocht. Een digitale mixer die volgens mij wel voldoet aan je verwachtingen. Is net nieuw opgenomen in het assortiment bij Bax. Qua hardware vrijwel identiek met de Thomann T-mix DM-20. Kost net onder de 700 euro!
 
Die Behringer heeft idd ook de specs die ik zoek, alleen ben ik bang dat het lastig word er 1 te vinden die helemaal werkt.
Eigenlijk is die Behringer een clone van die mackie volgens mij, dan kan ik beter naar die mackie zoeken. Maar er zit zoveel extras op wat ik helemaal niet hoef
Eigenlijk zoek ik gewoon een basic audio mixer, eq is nog niet eens nodig

Die digitale optie boven deze post is absoluut niet wat ik zoek :)
 
Wil je mixen op de bussen? Of is die 8 track recorder gewoon een daw en je daar nog op eq doet etc? Dus alleen die bussen bij terug lussen als summer fungeren?

Bij goedkopere tafels kan dat alleen met de inserts op de bussen maar dat is vaak ongebalanceerd volgens
mij.

Vaak heb je ook input b op mixers zoals de duurdere mackie’s. Die zijn daar speciaal voor.

Maar begrijp niet precies wat je er mee wilt.
 
Die Behringer heeft idd ook de specs die ik zoek, alleen ben ik bang dat het lastig word er 1 te vinden die helemaal werkt.
Eigenlijk is die Behringer een clone van die mackie volgens mij, dan kan ik beter naar die mackie zoeken.

Die Behringer heeft de stomme fout gemaakt om op de Mackie te willen lijken, en het grote idee is uiteraard nogal hetzelfde.
Als je naar de details kijkt is die Behringer echter verre van een klakkeloze clone van de Mackie.
Ze hebben echt wel zelf nog na zitten denken en her & der andere keuzes gemaakt (soms beter, soms slechter, soms gewoon anders, hangt vd eindgebruiker af).
Maar ja, als je 'm er zo op laat lijken dan is het terecht dat mensen denken dat 'ie wel een 1-op-1 copie is ;-)

Zoals je al wel weet zijn het behoorlijke vliegdekschepen, maar als de ruimte geen bezwaar is en je komt een goed werkende tegen dan heb je veel mixer voor je geld.
En wat je nu niet denkt nodig te hebben komt mogelijk later nog van pas.
 
Wil je mixen op de bussen? Of is die 8 track recorder gewoon een daw en je daar nog op eq doet etc? Dus alleen die bussen bij terug lussen als summer fungeren?

Bij goedkopere tafels kan dat alleen met de inserts op de bussen maar dat is vaak ongebalanceerd volgens
mij.

Vaak heb je ook input b op mixers zoals de duurdere mackie’s. Die zijn daar speciaal voor.

Maar begrijp niet precies wat je er mee wilt.


Ik wil mijn synths en drums aansluiten op de mixer kanalen 1 t/m 24 . Per kanaal moet ik kunnen kiezen naar welke van de 8 bussen dat kanaal gaat . De direct-out van bus 1 t/m 8 wil ik dan kunnen opnemen op mn Fostex Model 80 (8 sporen tape machine). Als het opgenomen is wil ik die 8 sporen weer kunnen afluisteren op de inputs van die 8 bussen om er dan een stereo mix van te maken. Ik zou het evt ook terug kunenn laten komen op kanalen 1 t/m 8 maar liever op de bussen zelf daar ik niet van plan ben het nog verder veel na te bewerken en daarnaast heb ik genoeg outboard fx om in-line evt wat toe te voegen tussen de output van de 8 track en de input van 1 van de 8 bussen.

Bij mij is overigens alles unbalanced. Alleen mijn speaker monitors heb ik balanced aangesloten


Zoals je al wel weet zijn het behoorlijke vliegdekschepen, maar als de ruimte geen bezwaar is en je komt een goed werkende tegen dan heb je veel mixer voor je geld.
En wat je nu niet denkt nodig te hebben komt mogelijk later nog van pas.


Ik had vroeger een Tascam M520, die mixer was ideaal daarvoor maar veelste groot voor de ruimte die ik nu tot mijn beschikking heb. Die Tascam was 120cm breed en 100 cm diep :/
Dus het liefst zo compact mogelijk :D


Moet het analoog? Allen & Heath Qu series is mooi.

Ja absoluut, ik wil gewoon dat elke functie zijn eigen knopje heeft.
 
Laatst gewijzigd:
Zoiets dus, op de Buss 1-8 moet dan ook een switch zitten waarmee je kan kiezen of hij de tape-return pakt of een van de 16 (of 24) kanalen
 

Attachments

  • Screen Shot 2019-04-12 at 13.42.46.png
    Screen Shot 2019-04-12 at 13.42.46.png
    45,8 KB · Bekeken: 172
Ik heb ooit een Mackie 16-8-2 gehad, erg fijn ding. Had geen tape return op de 8 bussen dacht ik. Je kunt de 16 kanalen wel A/B'en zodat je er 32 hebt. Je kunt dan 16+8 kanalen gebruikt voor inputs (drums en synths en zo) en 8 als tape return.
 
Zoiets dus, op de Buss 1-8 moet dan ook een switch zitten waarmee je kan kiezen of hij de tape-return pakt of een van de 16 (of 24) kanalen

Dank maar ik ben die tape in nog nooit tegen gekomen op bussen. Ook niet op mackies volgens mij. Komt denk ik omdat de standaard routing bij tracken, recorden en weer mixen normaal anders gebeurt.

Beste is volgens mij een 24 kanaals tafel fixen en tape terug naar kanaal 17 tot 24. Dan kan je eq etc op kanaal 1 tot 16 gewoon laten staan. Of een mixer met input b kanalen scoren.

Oude behringer zou ik niet aan beginnen. Wat was ik blij toen die eindelijk weg was. :D
 
Bedankt voor de reactie zover, ik zie dat een Soundcraft Spirit ook wel een gelijke setup heeft,

MadR, Ik zit nu idd te kijken naar een mackie 24*8 , staat er 1 op MP voor 595euro, maar ik vraag mij af hoe breed/diep die is, ik zie in de 32*8 manual dat hij 29inch diep is ? Dat is iets van 75 cm ? De breedte kan ik niet echt terug vinden in de manual
 
Ik zou even geduld hebben, ik heb al mackies 24-8 zien gaan vanaf 150-250 euro.
De hele (wat grotere) analoge mixer markt is in de laatste afgelopen jaren in elkaar gezakt en de markt die nog over is lijkt verschoven te zijn naar de duurdere tafels die nu inmiddels ook zeer betaalbaar zijn geworden zoals 7 jaar geleden een mackie 8 bus of ghost dat waren.
 
Ik heb hier nog een Soundtracs Topaz Project 8 staan. 24 kanalen met faders, 24 B inputs, ook wel tape returns genoemd, 8 groepen, master, 6 sends, 4 stereo returns. Uitgebreide monitoring sectie.Van de 24 A kanalen kun je één of meer van de 8 groepen toewijzen. Inserts op alle kanalen. Met de 'flip' functie kun je je B kanaal naar de A kanaal sectie switchen, met dan alle mogelijkheden van het A kanaal behoudens insert en direct out. Uitgebreide goede EQ sectie, full-range meterbridge, voeding, manual. Made in England. Bj 1996. Moest bij mij plaats maken voor een grotere.
Voor minder dan die mackie 24*8. En beter....

De foto is van mijn mixer die nu te koop is.
 

Attachments

  • Soundtracs Topaz Project 8 24ch w MB.jpg
    Soundtracs Topaz Project 8 24ch w MB.jpg
    63,9 KB · Bekeken: 172
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de reactie zover, ik zie dat een Soundcraft Spirit ook wel een gelijke setup heeft,
MadR, Ik zit nu idd te kijken naar een mackie 24*8 , staat er 1 op MP voor 595euro, maar ik vraag mij af hoe breed/diep die is, ik zie in de 32*8 manual dat hij 29inch diep is ? Dat is iets van 75 cm ? De breedte kan ik niet echt terug vinden in de manual
Weet je dat zeker van die spirit? Volgens mij hebben die echt geen tape in op de bussen. Misschien de proffesionele tafels van ze. Ik dacht dat zelfs de mh3 van ze dat niet heeft. Al is dat een live mixer.

Maar misschien heb je die tape in op de bussen al laten varen.

En ik dacht dat de eq op een mackie toch niet zo goed klonk. Staat mij bij dat die als blikkerig werd omschreven. Ik had ooit een nieuwe versie van de 1604 maar toen wist ik er nog te weinig van.

Verder zou ik heel erg oppassen met oudere tafels. Zeker als ze ouder zijn dan 15 jaar. Onderhoud als er iets stuk gaat is vragen om moeilijkheden. Helemaal als de kanalen niet als broodjes er uit te halen zijn.

Misschien heb jij geluk en is mijn ervaring niet representatief maar ik had echt een gare tascam m3500 waarbij als je die wilde reviseren meer dan het aanschaf bedrag kwijt was. Dus test iig elke potmeter, input en output goed voordat je hem aanschaft.
 
Kijk eens bij de Tascams.. veelal tafels met tapereturns. (edit: stond er al tussen zag ik)

Allen & Heath GS3V. Heeft tevens nog n simpel EQ (bass en treble) als toevoeging op de tapereturns en is er ook in een 24 kanaals versie.

Zelf heb ik de Fostex 2412 (2x). Superleuke tafel! Deze heeft naast het EQ als hierboven ook nog een -12/+12 gain op de tape return.
Daarbij nog mogelijkheid om de EQ van de channel inputs (dubbel semi parametrisch mid) te lenen voor de tape ingangen. Of je kunt de tape input EQ op de channel inputs zetten..
Ook zijn de auxen op dezelfde manier uit te wisselen.. maar de geleende post-fader auxen worden helaas dan wel pre fader (via de geleende ingang).. Het heeft mij even wat trail en error tijd gekost, dat van die auxen ontdekken.. dacht eerst dat de tafel defect was maar is dus by design.. (hierdoor zelfs n nog 1 gekocht :D) maar geen moment spijt van gehad.. zie de tweede maar als een soort spare-part verzameling. Alle channels zijn losse broodjes en daarbij is een extra voeding nooit weg :)

Verder heeft Sony ook nog mooie tafels met tape-ins.. heb zelf de klenste versie (SRP-V110) klinkt waanzinnig goed en super stil! maar ze hebben ook een uitgebreidere met 24 en zelfs 32 (zie hieronder)
De kleine heeft 4 stereo subgroepen en 8 tape-ins.. en daarnaast nog 10 mono+4 stereo channels inputs + 4 stereo returns en megaveel auxen!! Eigenlijk track ik hier het meeste mee (samen met een 8 channel audio interface).. super slimme tafel.

Wat plaatjes van de 32 kanaals versie: https://www.audiostreamer.org/rotrec/tag/sony-srp-v332/

Hieronder de kleine Sony die ik heb.. :)
34062_b.jpg - Click image for larger version  Name:	34062_b.jpg Views:	1 Size:	55,0 KB ID:	3679191
 
Laatst gewijzigd:
Als het om de spirit studio 8 bus in 16,24 en 32 kanalen configuratie gaat, die heeft ook tape in, en kan ook de bussen in setjes van 8 naar de tape outs van de kanalen sturen. Dus 1 tot en met 8 , 9 tot en met 16, 17 tot en met 24 etc sturen ook de bussen uit tenzij je de direct knoppen per kanaal in drukt dan sturen de tapeouts de channel input uit. Het is maar net wat je wilt.
 
Back
Top