MIDI van Digitakt naar Yamaha FS1R

chez

Ingeburgerd
Lid sinds
14 juni 2004
Berichten
45
Hoi Allen! iemand ervaring met de MIDI buffer full! melding op de FS1R als hij MIDI messages krijgt van Digitakt via AMT-8?
Of ben ik nu de Sjaak daar waar ik de Digitakt wel voor een groot deel voor heb aangeschaft :bekdicht:
 
Heb je de amt8 filtering wel aan gezet? En ik zou eens kijken met een midi tool op een computer wat die digitakt allemaal uitzendt qua midi. Daarnaast direct aan fsr gaat wel goed?
 
Hey MadR! Dankje voor je reply! Nee geen filtering en direct naar de de Fs1r nog niet geprobeerd. Staat in een rack waar ik nog geen actie op los heb gelaten. Hoe werkt dat filteren op de amt-8? Thx!
 
Ik zou even het volgende uitzoeken:
1. Werkt de fs1r in de praktijk bij andere bezitters goed met program changes?
2. Heb je op de SRC (Source) page van je DT zowel de midi-channel als de prog geactiveerd?
3. heb je op de DT bij de instellingen alles wel goed geconfigureerd? dwz, output channel, usb danwel midi geselecteerd etc. Laat maar weten of je er uit komt maar ik zou je adviseren het hele program change verhaal eerst op een wat recentere synth of in combinatie met logic uit te proberen om het te leren en werkend te krijgen. Kun je daarna wel weer op de fs1r uitproberen..

Laat maar weten of het lukt, anders zoeken we verder naar oplossingen..
 
Thnx Ensemble! Ja heb de midi out instellingen op DT goed staan daar waar het wel netjes werkt op andere synths. De Midi buffer full! melding ol de fs1r kan ik ook nergens terug lezen in de user guide. Maar hij zal ergens een teveel aan prikkels krijgen denk ik. Dus dat filteren klinkt aannemelijk.
 
Midi buffer full is vaak bij een midi loop lees ik net. Vermoedelijk spuwd die fs1r gewoon weer alles uit wat ie binnenkrijgt en wordt dat weer naar de midi in van de fs1r geleidt. Midi out kabel van fs1r naar amt8 eruit en hij moet normaal werken.

Vermoedelijk kan je dit ook uitzetten in de fs1r. Dat zou vervolgens als eerste proberen als het de midi out is.

Filtering op amt8 is beetje tricky volgens mij. Maar kan ook aan mij liggen. :D

Maar eerst op de bak zelf regelen lijkt mij het handigst. Ik dacht dat ik pas ging filteren in de Amt8 als het echt niet anders kon.

En ik filterde met amt8 met een programma op mijn oude Mac. Geen idee of dat ook op nieuwe pc’s Etc draait. Hoort iig bij amt8’s.

Misschien dat het ingebakken zit in de nieuwe versies van Logic maar daar ben ik nog niet diep in gedoken.
 
Sorry gents kon er niet eerder voor gaan zitten. Maar heb wat in de midi instellingen van de fs1r zitten pielen. Vraag me niet wat ik heb gedaan maar krijg geen meldingen meer als ik vanuit DT uitstuur. En werkt het nu best lekker. En daar waar de fs1r in de rack staat en er niet direct bij kan komen voor kleine wijzigingen is dit de oplossing! Ben er nog niet achter hoeveel parameters ik daadwerkelijk kan bewerken. Maar lijkt het erop dat ik ook de cc’s kan bewerken achter de knoppen en ik daardoor kan switchen wat ik wil op de fs1r. Kortom die ouwe bak komt weertot leven. De wonderen zijn de wereld niet uit! DTMagicBaby✊
 
Back
Top