hoe weet ik welke voeding waarvoor dient? oa Roland ACI-220J

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.570
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik zocht online zonder succes, hoe weet ik waarvoor een voeding dient? Ben verhuisd en alles zat ergens in dozen, ik heb hier langzaam de puzzel compleet... Maar nog enkele raadsels.Oa dus de ACI 220Jik denk dat ie 5 volt is (of 9 - nt leesbaar) en 1A output
 
Op je apparaten staat welk voltage / ampère ze nodig hebben, zolang je dat matched (Of hogere ampère) is het prima.
Als je ACI-220J googled vind je een pagina van Roland over de MC303, maar kan best zijn dat ze die voor meerdere producten hebben gebruikt. ;)
Mocht je een andere avatar willen nemen zou je me daar overigens een plezier mee doen.
 
Ja hij is zeker niet van de mc303 want die heb ik al lang verkocht met voeding. Een andere avatar? Als ik eens iets geschikts tegenkom hoor :) Het is maar humor he. Doet denken aan een speak & spell vind ik, dat t shirt
 
Tip: ik heb al mijn voedingen gelabeld. Gewoon sticker met naam apparaat erop.

En dat volt/AMP/polariteit aangegeven staat op apparaten: niet altijd. Maar vaak wel ja.
 
Ben ik ook gaan doen. Stickers met namen er op. Heb er inmiddels zoveel.

Nog iets waar je op moet letten. Niet alleen de spanning, maar vooral ook letten op de polariteit.
Soms is de buitenkant de + en soms de binnenkant.
Daar gebruiken ze een symbool voor.

9200000082957350_1.jpg


Daarnaast heb je AC (wisselspanning) en DC (gelijkspanning).
Die zijn ook niet uitwisselbaar.
 
Vaak staat er in de handleiding of in een spec-lijstje (al dan niet online) een overzicht met accessoires. Daar staat ook wel eens het typenr van de voeding bij. Met een beetje geluk...
Met nog wat meer geluk staat er in zo'n overzicht ook wat je apparaat slikt aan voltjes en milli-ampèretjes, alleen de polariteit kom je zo zelden tegen.
Succes :)
 
Ja dat is allemaal waar maar ik heb een paar kapoenen die niet gelabeld zijn en via google vind ik niet waar ze voor dienen. Dus ahv de gegevens en polarieit uitmeten dan maar.
had verwacht dat t makkelijk online te vinden was maar dat spul is natuurlijk ouder dan internet
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top