ISLA SP-2400

dannykorrson

gebruik standaard
Lid sinds
27 juni 2017
Berichten
447
Locatie
in de alpen
53110733_349405422620876_6348899615625969664_n.jpg - Click image for larger version  Name:	53110733_349405422620876_6348899615625969664_n.jpg Views:	1 Size:	63,1 KB ID:	3671569


eerste renderings zijn opgedoken, gezien op matrixsynth

maakt behringer een sp-1200 clone?
 
Last edited by a moderator:
Ik kom hier niet om te zeuren, ben vooral erg enthousiast.

Maar is de sp1200 niet vooral populair omdat ie zo'n specifieke klank heeft? Qua functionaliteit / workflow lijkt het me niet zo geweldig, als ik heel eerlijk ben (nog nooit een in het echt gezien).
 
I Qua functionaliteit / workflow lijkt het me niet zo geweldig, als ik heel eerlijk ben (nog nooit een in het echt gezien).
is dat gelijk niet ook de charme van dat apparaat (als in : creatief worden met de middelen die je wél tot je beschikking hebt)

En ben ik nou de enige die dat hoekje van de PCB waar "sp-1200" staat erg gephotoshopt eruit vind zien.. ?
 
Ik kom hier niet om te zeuren, ben vooral erg enthousiast.

Maar is de sp1200 niet vooral populair omdat ie zo'n specifieke klank heeft? Qua functionaliteit / workflow lijkt het me niet zo geweldig, als ik heel eerlijk ben (nog nooit een in het echt gezien).

Dat zie je verkeerd. Eerste plaats moet die goedkoop zijn en twee de plaats er uit zien als een echte.
 
Hmm interesting, zou de 2400 niet ook kunnen verwijzen naar een hogere bitrate (24bit in plaats van 12bit)? Dan kun je de keuze maken hoe "lofi" je het wil hebben.
Ik vraag me af hoe ver ze afwijken van het orgineel. Mooie velocity en pressure sensitive pads zou al een grote verbetering zijn volgens mij. En natuurlijk andere soort storage (SD kaart in plaats van Floppy disk).
 
Eerste gerucht in feb. 2019, dus misschien in de winkel 2e kwartaal 2020, na twee keer op de NAMM et zijn geshowd. Ik zet in mijn agenda een alarmbelletje april 2020. :)
 
Zet ook een alarmbelletje op Maart 2019 en elke volgende maand, dat je even klaagt dat hij nog steeds niet te koop is. Je hoeft niet onder elk Behringer gerucht te vermelden dat het pas later in de winkels ligt. We weten het nu wel, je hebt geen geduld. Dit is nu eenmaal hoe behringer het doet. Hype creëren, kijken hoeveel animo er is. Aan de hand daarvan kunnen ze bepalen hoeveel ze gaan maken, hoeveel onderdelen ze moeten inkopen en welke kortingen ze kunnen bedingen en welke prijs ze gaan vragen uiteindelijk. Het voordeel daarvan is dat je analoge synths voor weinig geld krijgt, het nadeel is dat je wat langer moet wachten. Take it or leave it. Je kunt altijd het origineel kopen als je niet kan wachten.
 
Laatst gewijzigd:
Hmm interesting, zou de 2400 niet ook kunnen verwijzen naar een hogere bitrate (24bit in plaats van 12bit)? Dan kun je de keuze maken hoe "lofi" je het wil hebben.
Ik vraag me af hoe ver ze afwijken van het orgineel. Mooie velocity en pressure sensitive pads zou al een grote verbetering zijn volgens mij. En natuurlijk andere soort storage (SD kaart in plaats van Floppy disk).

Persoonlijk hoop ik van niet, gewoon 12bit rocken toch .
 
Persoonlijk hoop ik van niet, gewoon 12bit rocken toch .

Ow ik bedoel meer dat je kan switchen tussen 12 bit sampelen en 24 bit sampelen, zodat je kan kiezen tussen crunchy en (relatief) clean. Ik denk dat dat wel een moeie toevoeging kan zijn aan de oude classic.
 
Ow ik bedoel meer dat je kan switchen tussen 12 bit sampelen en 24 bit sampelen, zodat je kan kiezen tussen crunchy en (relatief) clean. Ik denk dat dat wel een moeie toevoeging kan zijn aan de oude classic.

Best of both worlds, zolang ze die sound maar benaderen maakt het mij niet uit dan. :)
 
Leuk, nog een kloon van Behringer! :Z

Inmiddels is dit zo ongeveer het tegenovergestelde van nieuws geworden. Echt nieuws zou zijn als ze weer eens iets echt nieuws zouden doen.
 
Ow ik bedoel meer dat je kan switchen tussen 12 bit sampelen en 24 bit sampelen, zodat je kan kiezen tussen crunchy en (relatief) clean. Ik denk dat dat wel een moeie toevoeging kan zijn aan de oude classic.

Volgens mij kan dat alleen met 2 soorten ad converters naast elkaar. 1 voor 12 bit en 1 voor 24.

Want als anders zou je met een 24 bit sampler ook gewoon die crunchy 12 bit sound kunnen maken. En daar heb ik nog nooit van gehoord.

Ik gok erop dat ze geen gezeik met rechten willen en drm hem niet de sp1200 noemen.

Verder weer benieuwd. Los van de ssm chips zitten er, dacht ik, geen exotische parts in.

En ik gok erop dat ze het geheugen flink uitbreiden. Destijds was dat duur maar nu absoluut niet meer.
 
Volgens mij kan dat alleen met 2 soorten ad converters naast elkaar. 1 voor 12 bit en 1 voor 24.

Want als anders zou je met een 24 bit sampler ook gewoon die crunchy 12 bit sound kunnen maken. En daar heb ik nog nooit van gehoord.

Ik gok erop dat ze geen gezeik met rechten willen en drm hem niet de sp1200 noemen.

Verder weer benieuwd. Los van de ssm chips zitten er, dacht ik, geen exotische parts in.

En ik gok erop dat ze het geheugen flink uitbreiden. Destijds was dat duur maar nu absoluut niet meer.

Ik denk persoonlijk dat dat simpeler kan, als je de helft van de bits van een 24 bit converter negeert heb je automatisch een 12 bit converter (mits je slim kiest welke bits je negeert). Ik weet niet of het een geluid oplevert wat in de buurt komt van de orginele, maar zou wel een optie kunnen zijn. Ik denk dat een drm niet veel uitmaakt om eerlijk te zijn, het orgineel is al meer dan 30 jaar oud en ik denk niet dat E-mu zo lang die naam heeft vastgehouden.

Iets anders trouwens, volgens mij zie ik tussen de MIDI poorten en de USB-B poort een micro SD lezer. Zou wel een logische optie zijn nu geheugen inderdaad veel goedkoper is.
 
En voor de mensen die maar blijven bitchen over de clones van Behringer, kijk dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=nJPERZDfyWc
Zolang Behringer moderne updates toevoegd aan oude classics is het niet anders dan een artiest die een eigen versie maakt van een bekend nummer: een Remix.
Ik vind het tof dat ze dit doen.
 
En voor de mensen die maar blijven bitchen over de clones van Behringer, kijk dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=nJPERZDfyWc
Zolang Behringer moderne updates toevoegd aan oude classics is het niet anders dan een artiest die een eigen versie maakt van een bekend nummer: een Remix.
Ik vind het tof dat ze dit doen.

Gelukkig hebben mensen allemaal een eigen mening.
 
Back
Top