Technics SL1200/1210 Mk7

dannykorrson

gebruik standaard
Lid sinds
27 juni 2017
Berichten
447
Locatie
in de alpen
niet echt synthesizer gerelateerd, maar wel een leuk nieuwtje voor de vinylisten/hobby dj's onder ons.
panasonic brengt de technics SL1200 weer terug op de markt. :dj:

"Las Vegas (dpa / tmn) - Het origineel uit de jaren 70 had ooit de cultstatus bereikt in de scène dankzij zijn innovatie en robuustheid.
Panasonic had in 2010 de productie van de draaitafel stopgezet, maar heeft sindsdien nog steeds nieuwe modellen gelanceerd met gemoderniseerde technologie. Ze hadden een hoge prijs en gedeeltelijk beperkte hoeveelheden.
De SL-1200 MK7, gepresenteerd op de CES in Las Vegas (tot 11 januari), heeft een nieuwe, lichtere motor. Hij zou onderhoudsarm zij. Ook verfijnd is de elektronische besturing met een ingebouwde microcomputer. Details over beschikbaarheid en prijzen zijn nog niet bekend."


prijskaartje is €1000

aRsJ2YnsEcLgNnYqDF7QAB-970-80.jpg
 
Super veel spijt dat ik niet nog een nieuwe set heb gehaald met de "oude" prijzen van ongeveer 550 voor 1 stuk.
 
Nog altijd blij met mijn superoems van akiyama. Heb nooit begrepen waarom die technics zo duur moeten zijn.
 
Heb nooit begrepen waarom die technics zo duur moeten zijn.


Dat heb ik nou altijd met CDJ's..
Op deze nieuwe SL zitten wel een paar leuke nieuwtjes, vooral de instelbare pitchbend range lijkt me welkom.
 
Beetje appels met peren vergelijken toch? Technics was gewoon de standaard voor dj’s. Of deze nu goed gaan verkopen aan dj’s weet ik niet. Ik zie nu vooral pioneer nexussen in de dj booth. Als het is om gewoon wat plaatjes op te leggen heb je inderdaad wel geen platendraaier van 1000 euro nodig.
Ik zou gewoon gaan voor 2dehands mk2’s als je nu nog met vinyl wil beginnen draaien en geen nieuwe mk7 kan/wil betalen. Die van mij werken nog steeds perfect na al die jaren.
 
Erg mooi ook hoor, die MK7 :okdan:

Toen ik 16 was (nu alweer 32 jaar terug) kocht ik een setje 1200 MKII's voor (ik dacht) 1.000 gulden. Diezelfde draaitafels gebruik ik nu nog steeds zonder problemen en met veel plezier....dat is nog eens waar voor je geld. Blijf het mooie apparaten vinden :luv:
 
De sl tweedehandsjes gaan ook voor behoorlijke prijzen die soms dicht tegen de nieuwprijs aanliggen van weleer.

De prijzen van de pionieers snap ik ook niet, ik doe het nog met een setje cdj1000mk3 en dat cd's branden ben ik wel zat maar even upgraden naar een setje nexus voor de hobby is mij net te.

Een setje xdj1000 lijkt mij nog altijd een volwaardig betaalbaarder alternatief als upgrade voor mijn cdj1000mk3, de CD drive die je mist is dan jammer. Maar ook die upgrade is mij eigenlijk te veel geld voor de tijd die ik er in steek. De xdj700 is dan weer zo'n net niet product in mijn ogen.
 
Laatst gewijzigd:
In de jaren 90 stonden de mk2's dik in de 30000 bfr per stuk, naargelang de winkel waar je ze kocht. Heb op een moment ze weten stijgen in prijs van 28000 bfr tot 38000 bfr per stuk.
Ooit op een licht en geluidsbeurs voor handelaars en horeca uitbaters geweten dat ze 2 tafels in brand stoken, nadien blussen, wat proper maken en aansluiten en die dingen werkten nog.
Heb nog 4 mk2's, die dingen zijn niet kapot te krijgen. Waarom zo duur destijds? Top kwaliteit, geen concurentie. Velen kozen toen het goedkoper alternatief met belt-drive van JB Systems.
Rodec MX180 mengpanelen destijds, ook duur, top kwaliteit en de perfecte match met een set Technics, de standaard in elke discotheek of muziekcafé vroeger.
 
De sl tweedehandsjes gaan ook voor behoorlijke prijzen die soms dicht tegen de nieuwprijs aanliggen van weleer.

De prijzen van de pionieers snap ik ook niet, ik doe het nog met een setje cdj1000mk3 en dat cd's branden ben ik wel zat maar even upgraden naar een setje nexus voor de hobby is mij net te.

Een setje xdj1000 lijkt mij nog altijd een volwaardig betaalbaarder alternatief als upgrade voor mijn cdj1000mk3, de CD drive die je mist is dan jammer. Maar ook die upgrade is mij eigenlijk te veel geld voor de tijd die ik er in steek. De xdj700 is dan weer zo'n net niet product in mijn ogen.

Xdj rx(2) is ook leuk
ddj1000 nog leuker, alleen niet stand alone.
 
Heb zelf de rx thuis staan, top ding. Thuis een setje 2000's is echt van de zotte als je het mij vraagt. Datzelfde vind ik dus van een setje technics sl's. Volgens mij hadden die sl's het enige als pluspunt tov superoems dat ze beter gedemd zijn (voor in de club dan, maakt thuis niks uit). Dat je nu een groter pitch bereik en reverse functie als nieuwigheid gepresenteerd krijgt vind ik echt een lachertje. Maargoed, technisch zal het wel een stuk beter in elkaar zitten als de oems van weleer, voor mij is dat iig geen 1000 euro per stuk waard.
 
De sl tweedehandsjes gaan ook voor behoorlijke prijzen die soms dicht tegen de nieuwprijs aanliggen van weleer.

De prijzen van de pionieers snap ik ook niet, ik doe het nog met een setje cdj1000mk3 en dat cd's branden ben ik wel zat maar even upgraden naar een setje nexus voor de hobby is mij net te.

Een setje xdj1000 lijkt mij nog altijd een volwaardig betaalbaarder alternatief als upgrade voor mijn cdj1000mk3, de CD drive die je mist is dan jammer. Maar ook die upgrade is mij eigenlijk te veel geld voor de tijd die ik er in steek. De xdj700 is dan weer zo'n net niet product in mijn ogen.

Ik heb al verschillende keren zitten kijken voor een dxj700 of een dxj1000 maar ik kan het er gewoon niet aan geven. Alternatief was dan maar Traktor; een mens kan niet alles hebben... .
 
Ja ik heb ook wel eens aan timecode vinyl met traktor zitten denken, heb er al eens mee gespeeld bij een bekende. Ben je van het cd's branden af voor de cdj1000, en je kan op je vinyl setje weer nieuwe muziek draaien ipv m'n oude vinyl. Je hebt er meteen een setje timecode cd's bij voor in je cdj's.

Eigenlijk is dat dan nog de meest betaalbare optie met een beetje van alles, nadeel er moet een laptop (of win tablet) bij.
 
Ik was altijd van het vinyl,.. cd draaitafels vond ik allemaal het net niet.
Nu na een paar jaar rustiger aan gedaan te hebben, totaal digitaal gegaan,.. (mij 2 technics staan er nog steeds hoor, vinyl blijft geweldig).

Degenen die nu nog cd's branden doen echt teveel moeite,.. gemak van traktor met sync en 4 decks en evt vinyl is echt hoog!!
Heb er zelf dan nog een drumcomputer en machine/ableton aan gekoppeld, en kan zo semi live mijn ding doen.
 
Iemand die ze al heeft gekocht? Ik stond eigenlijk op het punt om blind een setje te kopen ware het niet dat ik eens op onderzoek ging en als je zoekt op het internet dan lijkt het erop dat deze mk7 niet meer de sturdy kwaliteit heeft die de mk2 en de tussen revisies hadden.

Hij is lichter en heeft niet de goede demping die zijn voorgangers hadden, schijnt meer plastic te hebben, het lampje voelt flamsy aan en popt goedkoop omhoog in plaats van alsof hij gedempt is op de oudere tafels, de controls schijnen goedkoper aan te voelen, ze zijn gespoten in plaats van geanodiseerd (mk2) en powdercoated (mk5) de toonarm en ophanging schijnt gelukkig het zelfde te zijn.

Even 900 euro per stuk aftikken na dit alles is dan wel heel erg zuur.

De pioneer plx 1000 die er eigenlijk is gekomen sinds de afwezigheid van technics schijnt helemaal bagger te zijn, kijk deze teardown https://www.youtube.com/watch?v=mNzMcH2ZbtU
 
De pioneer plx 1000 is dan ook gewoon een superoem draaitafel, maar dan duurder.

een nieuwe, lichtere motor. Hij zou onderhoudsarm zij. Ook verfijnd is de elektronische besturing met een ingebouwde microcomputer
En gezien de "nieuwe functies" van deze nieuwe Technics is dit ook gewoon een superoem, niks nieuws dus.
Het enige wat echt technics is is misschien de toonarm.
 
Ja balen man! Superoems kun je op de juiste tijden nieuw verkrijgen voor 550 euro voor een setje van 2 (synq xtrm 1)

Op marktplaats zit een verkoper die blijkbaar een hele sloot aan technics zo goed als nieuw verkoopt, vanaf 700 euro voor een mk5, vanaf 550 voor een mk2. Ik heb hem een mail gestuurd of ze echt als nieuw uit de doos kunnen regelen.
 
Back
Top