Studio & Live Hardware

Joeri_187

Nieuwkomer
Lid sinds
9 oktober 2018
Berichten
21
Ik ben 15 jaar geleden begonnen met muziek op vinyl te draaien. Toen ben ik overgestapt naar timecode, maar nu wil ik mij wat meer richten op het studio gebeuren. Maar de dingen die ik zelf maak wil ik ook live kunnen brengen. Wat ik tot nu toe in mijn studio heb staan is:
- krk rokit studio monitors
- m audio fast track 2 geluidskaart
- ableton
- m audio keystation 49 2
- maschine jam met de maschine2 en komplete 11 select software
Nu zou ik graag iets nieuws bijkopen. Mijn budget ligt rond de 600 euro. Heb al wat opzoekwerk gedaan en al wat rondgevraagd. En ben tot de vaststelling gekomen dat ik wil investeren in hardware. Nu hebben ze mij al 2 dingen aangeraden.
- moog minitaur
- Arturia drumbrute
Dit omdat ik artiesten als joyhauser, Stephan bodzin en ten walls goed vind en in die styl ook Verder wil gaan.
Graag zou ik jullie mening hierover ook eens willen horen!
Alvast Merci!
 
De vraag is een beetje wat je wil gaan doen. Live of Studio werk? Of om te jammen? Bodzin gebruikt veelvuldig een sub37, dus als je die sound wil is een moog onmisbaar. Je kan binnen jouw budget ook kijken naar een 2ehands sub phatty. Ik maak zelf ook muziek in het hoekje dat jij interessant vindt. Ik heb specifieke eisen/verwachtingen van mijn gear kom ik steeds meer achter. Ze moeten hands-on zijn (dus geen menu diving), goed klinken en patch geheugen hebben. Liefst ook nog een beetje betaalbaar. Voor mij is dat het volgende rijtje geworden:
- Digitakt
- Mopho Keys
- Bass Station 2
- Sub37
- Minilogue

Ze kunnen allemaal prima met midi overweg en kunnen ook program changes ontvangen. Heel fijn voor jam sessie zodat ik alles kan triggeren met clips (gebruik Bitwig). De drumbrute vind ik serieus een leuk ding, maar heeft geen patch geheugen. De TR-8(S) vind ik ook nog wel interessant, maar wellicht overbodig als je maschine naar tevredenheid gebruikt. Een fijne midi controller is ook onmisbaar. Ik wil per kanaal minimaal 3 send/returns kunnen toewijzen, maar ook mutes, solo's en volumes vind ik fijn. Daarnaast een launchpad om te triggeren, onmisbaar.
 
Wat ik wil gaan doen is eigenlijk beide. Maar de bedoeling is wel om echt songs te maken. En jammen is ook altijd leuk natuurlijk!
Bass Station 2, Sub 37, Sub Phatty en Minilogue ben ik ook al tegen gekomen. En deze stonden mij zeker aan. Alleen de Sub 37 en de Sub Phatty zijn nog wat duur maar de sub phatty kan misschien wel als deze 2de hands is, net als de Mopho Keys (als dat die van Dave Smith is?) Wat Menu diving betreft, dat vind ik ook niks. En met het patch geheugen bedoel je dat je eigen geluiden kan opslaan en je gebruikt Bitwig als DAW?
Wat raad jij dan aan als midi controller en Launchpad?
Hoe heb jij je studio uitgebouwd? Wat heb je eerst gekocht en wat erna, of wat zou je mij aanraden voor eerst te kopen?
Merci voor de reactie.
 
Back
Top