Swynx. Verkoper doet vervelend (Juno UK)

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.570
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik kocht deze zomer op ebay een swynx. Deze werkt niet meer. Voeding geeft amper 4 volt ipv 9 (of was het 6)
Anyway. Juno wou me 10 pond sturen, na wat gezeur 20 pond. Ze staan op de website van futureretro als officiële verkopers.
Ik wil gewoon een nieuwe voeding, origineel, gratis.
Futureretro verkoopt die voor 20 dollar maar verzend in is het al snel dik 40 dollar (en dan nog die liefjes vd douane niet vergeten)
dat doen we dus niet.
Hoe ga ik hiermee om?
Ik heb Juno gezegd dat ze ofwel niet zeuren en de nieuwe voeding sturen, ofwel 'm herstellen, ofwel mijn geld teruggeven en ik alles retour...
 

Attachments

  • swynx.jpeg
    swynx.jpeg
    52,3 KB · Bekeken: 123
Ik dit een speciale voeding toch? Wat is de uitgangsspanning volgens de kenplaat en hoeveel stroom moet ze kunnen leveren?
Anders zou ik gewoon met die 20 pond een universele voeding kopen.
Heb je de uitgangsspanning belast of onbelast gemeten? (defecte verbruiker kan de voeding op haar 'gat' trekken).
Het is ondertussen alvast een voorbeeld van slechte service... .
Ik zou eerst nog alles netjes proberen regelen; daarna kan een post op een fb pagina dikwijls wonderen doen.
 
Onbelast gemeten. Plug is n rare maat, anders had ik t al anders verholpen, niet een voeding past en geloof me, ik,heb een berg.
 
Normaal gesproken is dit een geval garantie en moeten ze het gewoon in orde maken. Volgens mij heb je niet per definitie recht op -kostenloos- vervangen, maar wat ze nu doen klopt ook niet.

Nu kan het zo zijn dat door de eBay aankoop alles anders is. Was hij überhaupt nieuw?
 
Uit de handleiding: http://www.future-retro.com/pdf/swynxmanual.pdf

Code:
A universal power supply is provided with your unit. This power supply
can be used in any country simply by using the correct AC plug
(included) for your country.
[COLOR=#008000]This power supply is a 9V DC center-pin positive, outer-pin negative type[/COLOR]
supply and should only be replaced with the same type if ever lost.

Dat lijkt me toch geen exotische voeding te zijn. Spanning is 9V, alleen vind ik nergens de stroomsterkte terug (Ampère)

Kan je anders een foto maken van de voeding? of kijken wat er precies op vermeld staat?
Zelf heb ik intussen ook een uitgebreide verzameling van voedingen van 5V, 9V en 12V gaande van 1A tot 30A.
Misschien heb ik wel een passende voeding liggen.

De stekker zelf is kwestie van de juiste binnen- en buitendiameter te kennen. (en dan een passende stekker te zoeken/bestellen)

Maar uiteraard zou de verkoper jou moeten verder helpen.
 
Laatst gewijzigd:
De Zillion gebruikt blijkbaar dezelfde voeding en in die handleiding staat er wel iets vermeld over de stroomsterkte:
http://www.future-retro.com/pdf/zillionmanual.pdf
Code:
Construction: Steel
Dimensions: (L) 6.25” x (W) 3.50” x (H) 1.25”
Unit Weight: 0.8 lbs
Universal Power Supply: 100-240V AC input, 9V DC
Power In: 9V DC (center positive)
[COLOR=#FF0000]Current Draw: 45mA[/COLOR]
Inputs/Outputs: MIDI IN, MIDI THRU, MIDI OUT
Possibilities: Endless!

Bij o.a. Reichelt heb je ruime keuze in 9V adapters en voor <20 euro. Het enige wat je nog zou moeten weten is de maat van de stekker.

Als ik het goed heb dan heb je een 9V adapter nodig die minimaal 45mA kan leveren. De spanning (9V) moet dezelfde zijn maar de stroomsterkte (45mA) mag ook meer zijn.
 
Laatst gewijzigd:
In nood had ik de stekker overgezet op n andere voeding maar Kijk eens aan, ik zei hen eerst dat die support veel teveel hassle is en nu:

My apologies

You're right it shouldn't be this much of a hassle.
I was basically trying to sort a quick solution and save you from shipping the power supply back to us.
Please send the power supply to the following address

Authorised Returns
R8159511 FLTY
Juno Records
10 Greenland Street
London
NW1 0ND
United Kingdom

Once returned we will refund your postage costs immediately and have it sent off to the suppliers for a replacement.

Best regards

Ik retour gans de boel, als de voeding stuk is én de swynx blijven we bezig :)
 
Inderdaad. Ze gaan bloeden. En als Trump zijn zin krijgt wil je ook niks meer uit de USA (betalen)
 
Veel geld voor de post uit de UK. Geen invoerrechten hoor, ze zijn nog bij de EU!
Synthje van 1m20 uit de UK halen per post kost mij 16€, dan moet dit toch voor minder kunnen.
 
Vandaag mail van Juno, krijg mijn geld teug. Swynx blijkt defect.
Waarom ze gewoon geen verse sturen snap ik ook niet, maar mss is dat beter. De kenton stuurt de cr78 aan (net weer opgesteld) en de cr78 progg'n kan bijkbaar via een ext drumbak mits de juiste instelling (te testen)
Samengevat: een dikke maand gedoe voor iets dat stuk is, niet hersteld wordt maar toch al geld terug.
 
Ik vind dat op zich nog best netjes van Juno, toch?
 
Tja communicatie is toch een werkpunt vind ik. Als je weet hoeveel mail hier over ging... En dan nog storten ze plots terug terwijl ik 'm gewoon hersteld / nieuw wou. Kost steeds meer tijd en heb ondertussen beslist te wachten met aankoop. Dus voor hen niet zo'n goeie zaak. Maar ik geef ze nog wel een kans.
 
Tja communicatie is toch een werkpunt vind ik. Als je weet hoeveel mail hier over ging... En dan nog storten ze plots terug terwijl ik 'm gewoon hersteld / nieuw wou. Kost steeds meer tijd en heb ondertussen beslist te wachten met aankoop. Dus voor hen niet zo'n goeie zaak. Maar ik geef ze nog wel een kans.

Inderdaad raar
Een firma wil toch (moet) haar produkten verkopen :?
 
Back
Top