Ambient drumdoos

Alvorens dit draadje te posten had ik ook al wat rondgezocht op het net en kwam ook uit bij de Elektron Digitakt en de Drumbrute.
De tt-78 kende ik nog niet en klinkt niet slecht met een streepje effect eronder doch ik heb liever 8 aparte outs.
Field recording is geen slechte tip!:eureka:
Verhuis/bananendoos is geen optie... die zijn nog gevuld van m'n laatste verhuis :D.
Dank voor de tips heren. Als er nog mensen zijn met ideeën, laat maar komen!

Cheers,
Exo. :mega:
 
Digitakt heeft hele toffe mogelijkheden maar te weinig outs. Drumbrute heeft super UI maar klinkt op 1 of 2 geluiden na als een natte krant. Ik wil je niet aan de tt78 hebben hoor (die heeft ook zo z'n nadelen, iets te beperkt wellicht) maar wees je bewust dat er zat uitgangen opzitten (wel helaas minijack).

Misschien is de Tanzbar mkII nog iets? Meestal helaas wel wat ondoorgrondelijke bediening, die MFB dingen, maar ze klinken als een klok en mogelijkheden zat.
 
Dan zou ik zeker eens wat filmpjes van de rytm gaan bekijken, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Aparte outs, vette analoge engine's, -naar mijn mening- prettige workflow en ideale tools om ambient te gaan dmv conditionale triggers, interne delay/reverb, ze hebben er laatste zelfs een twee osc synth aan toegevoegd =). Als je niet zelf hoeft te samplen ermee is zeker de eerste rytm voor leuke prijsje te krijgen tegenwoordig.
 
Misschien een Roland r 8.genoeg uitgangen . Daar zijn vast veel geluiden voor te krijgen.
 
Back
Top