Waarom zijn 9v batt altijd leeg als je je pedals weer eens wou aanzetten?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.668
Locatie
Streek rond Herentals - België
Herkenbaar? Zit geen jack in en toch dood... Alweer. Eender welk pedaal eigenlijk, altijd maar batt wisselen...
 
En, of je nou duracell of de meest goedkope batterijen gebruikt, ze zijn bij mij altijd na +/- 4 uur leeg. Ook daarom investeren in voeding.
 
Echt joh? Voor mijn gevoel gaan batterijen vele maanden mee. Welke pedalen gebruik je?
 
Pro Co Deucetone Rat en MXR carbon copy bijvoorbeeld
 
Laat je de batterij er in zitten als je 'm een tijd niet gebruikt? Zou nl. kunnen dat er een piepklein beetje stroom blijft lopen. Na een week is dan je batterij dan leeg.
 
ja die mxr moet je echt openschroeven met 4 schroeven, dat doe je niet zomaar voor de lol. Ik had gedacht met 10 9v batt eeuwen toe te komen maar dat lijkt al snel heel anders uit te draaien. En dan te weten dat die dingen weinig aanstaan.
 
Ik zou dé reden niet weten, maar bij mij zijn m.n. 9V batterijen ook altijd té gauw leeg.
 
Hier ook.. Ik erger me er zo aan dat ik pedalen en kastjes met batterijen altijd met voeding gebruik. Dit is overigens óók een ergernis. :D
 
Heb je nog mazzel dat ze niet gaan lekken !
haal liefst altijd batterijen eruit als ik iets weinig gebruik
( ook bv in stemapparaten )
 
je moet er wel bij schrijven, dat je de ingangs-jack na gebruik er uit haalt.
Een Rat distortion verbruikt weinig, en doet maanden met een batterij, bij 1 uur per dag. Sommige pedalen gebruiken weer meer.
er zijn ook oplaadbare 9volt batterijen.
 
Back
Top