emulator II

oud beestje, maar ow zo lekker.

wel wat problemen met het keyboard. Dit schijnt niet zo super te zijn. Veel problemen met de contacten van de toetsen.

Verder moet je oppassen met de diskdrive. En die floppy's zijn ook niet echt makkelijk te krijgen.

URL: http://www.i2.i-2000.com/~jeffrey/EMU.htm
 
emulator

emulator

hoi

geen ervaring wel een boek van hans de vries (synthesizers)
waar iets over deze machine in staat,b.v. een etude in e-mineur met dichtslaande deuren is mogelijk.
als je meer wil weten dan kun je ook op het net zoeken .

gr roal
 
Heb je hem nu gekocht voor fl 800,= ?
 
Whhoooaaa...

Whhoooaaa...

Het schijnt dat dit echt een hele smerige bak is. Erg goed voor industriële sounds.. Zoals alle dure bakken uit die tijd heeft ie veel mogelijkheden. SMPTE, Tape Sync, external clicks.. Midi.. het synct zo ongeveer aan alles.

De Interne sequencer is nogal vaag en kent rare limitaties.. maar de sampler schijnt toch een hele vette sound te hebben. Ondanks dat het maar een 8bit sampler is klinkt ie beter dan welke 12 bitter dan ook. Geen tweede Ensoniq Mirage dus.

Op internet zijn ontzettend veel soundbanks te vinden voor de Emulator.. waaronder veel Fairlight (!!!) en Synclavier (!!!!!!!!) geluiden.

Dat wordt smullen dus ! 8P
 
ff wat technical info:

Polyphony 8 voices
Sampler 27 KHz; 8 bits; 512K to 1MB storage
Multitimbral 8 parts (8 midi channels)
Sequencer 8-Track
Songs 1
Keyboard 61 keys w/ velocity & aftertouch
VCF 24dB/oct 4-pole lowpass with resonance
Control MIDI, SMPTE, RS422 interface
Date 1984
 
Hey guys,

ik wacht nog altijd op een bericht van die kerel uit Amerika.
Hij zei me dat hij me ging verwittigen als alles wat bedaard was. Hij komt uit New York...
Hij ging naar Europa komen, dan zou ik hem ontmoeten...
Ik laat iets weten als het zover is.

Groeten,
 
Back
Top