Problemen met Yamaha RS7000: slicen van samples

Jakske

Nieuwkomer
Lid sinds
15 februari 2004
Berichten
4
Yep,

Ik heb wat problemen met de Yamaha RS 7000 Groovebox/Sampler die ik onlangs kocht.
- Ten eerste neemt hij niet altijd de samples op. Dan moet ik de machine rebooten, net dezelfde handelingen herhalen,
en dan lukt het meestal wel
- Ten tweede werkt de functie slice+sequence volgens mij helemaal niet naar behoren: als ik een sample opneem (stel nu dat ik een micro 'krak boem krak' zeg) dan is de output helemaal niet meer herkenbaar. Er komen enkel wat kliks uit.

Ik heb al een upgrade van het OS geïnstalleerd (versie 1.2).

Doe ik iets helemaal verkeerd, of zou het kunnen dat er een hardwareprobleem is met die machine?

Jåk
 
Het komt me niet bekend voor, maar ik vermoed iets met het geheugen aangezien je het hebt over tikken en kraken.. Heb je het geheugen bij een pc boer gehaald? Of heb je goed gekeken welk type je erin moet doen? Of zit er helemaal geen extra geheugen in?
 
re: problemen met slicen

re: problemen met slicen

Er zit momenteel 32 Mb in die ik gerecupereerd heb uit een oude 486.
Maar het is misschien nuttig voor je om te weten dat als ik via een andere manier sample (bv kit) de sample wel altijd perfect klinkt.
 
hmm.. tja ik kan er ook nix van maken.. Ik denk toch dat het iets met het geheugen van doen heeft aangezien er behoorlijk speciaal type geheugen in moet. Tenminste, ik heb in het begin er geodkoop 72 pin RAM in gedaan (bij de compu boer vandaan) en dat ging helemaal mis. De samples gingen kraken en piepen (maar niet allemaal). Toen heb ik het correcte type geheugen in gedaan en alles was opgelost.. Het is in ieder geval geen bekende 'bug' van de RS ofzo, daar kan je van opaan..

gr.
aRv
 
correct geheugen kopen, das alles....duurder grapje dan je denkt maar dan werkt ie wel normaal. De rs7000 is zeer kieskeurig met geheugen
 
Klopt, het ligt aan het geheugen denk ik...
toen Wij met niet optimaal werkend geheugen slicejes maakten lukte dit ook niet altijd even goed.
of beter gezegt even altijd niet goed! er is een toetsencombi waarmee je kunt kijken of je geheugen wel goed is voor je RS , deze staat in de manual (dus kijk daar even in!!!)
 
Re: probleem met slicen

Re: probleem met slicen

Als het het geheugen zou zijn, dan moet ik eigenlijk gewoon het geheugen eruit halen (er zit standaard wat geheugen in die RS7k), en dan zou het wel moeten werken?
Ik probeer dit morgen uit en laat jullie weten of dit iets doet.
Bedankt alvast voor de tips!
 
Probleem is opgelost!

Probleem is opgelost!

Het geheugen was inderdaad de boosdoener. Ik heb alle geheugens eruit gegooid (zodat enkel het standaardgeheugen van de rs7k overbleef), en toen was het probleem opgelost.
Eerlijkheidshalve moet ik er ook bij toevoegen dat het geheugen dat ik erin gestopt had 'gerecupereerd was' uit een oude 486. Voor de gewone sample-bewerkingen gaf dit blijkbaar geen probleem, maar bij het slicen was de toegangssnelheid blijkbaar te traag...

Nogmaals bedankt voor alle tips!

Nu enkel nog aan beter geheugen zien te raken.
 
Back
Top