Nieuwe 24bit/96Khz Samplers van AKAI

Nou heb ik het nog niet eens over een alles-in-een-bak, maar als het gaat om het bewerken van je eigen samples is 'n wavetable toch wel iets wat in 'n sampler 'n logische plaats zou kunnen vinden. Het is namelijk ook niet iets wat je met een extern effect kan bereiken, i.t.t. filters en fx. En met 'n wavetable synth ben je beperkt tot de ingebakken waves. Typisch 'n taak voor 'n sampler bedoel ik.

En als je houdt van experimenteren en bizarre geluiden is dit een van de eerste dingen die ik kan bedenken die met de beschikbare technologie niet mogelijk zijn; d.w.z. alle technologie is er, het is alleen nog nooit samen in een bak gegooid.

En ja, waarom geen virtueel analoge technologie erin gooien en het beste van beide werelden combineren. een kruising tussen 'n S5000 en 'n Virus B ofzo, met veel knoppen. Lijkt me zeer smakelijk. Tot die tijd is het 'n prima alternatief om beide bakken in je studio te hebben :)
 
AKAI heeft wel zoiets geprobeerd

AKAI heeft wel zoiets geprobeerd

In de manual van mijn S3000XL staat een heel verhaal over een soort 'virtueel modulair' systeem dat je kunt gebruiken in je sampler.

Eerlijk gezegd heb ik het nooit uitgeprobeerd.. :p

.. maar ja.. daar hebben we dan ook een A-100 voor
 
virtual modular? da's echt zwaar overdreven. Wat ze bedoelen is dat er 'n paar LFO's en Envelopes in zitten, en dat je op bepaalde plaatsen mag zeggen wat ze doen en hoeveel. Toen ik alleen 'n S2000 had en nog geen synths heb ik daar wel gebruik van gemaakt om synth geluiden te maken (soort van). Maar het is vrij beperkt, en het klinkt natuurlijk ook net niet fantastisch. Als je waveforms sampelt van 'n analoge vco, kun je er wel interessante sounds mee maken die weer lekker anders klinken dan alle analoge bakken.

Die lfo's en envelopes heb je natuurlijk nodig in je sampler, maar om het nou gelijk 'n virtual modular systeem te noemen...
En in de s5k die ik nu heb, heeft Akai er weinig aan toe gevoegd, behalve dan midi sync'able LFO's.

Ik hoor trouwens dat EMU samplers een veeeel uitgebreider systeem hebben voor dit soort werk.
 
QUOTE]Originally posted by CraZ
Dit zijn geen prototypes.. dit is 'de real thing' .. dat nieuwe logo staat me ook niet aan. Maar eindelijk een fatsoenlijk display.. en uitbreidbaar tot 512 MB Ram. Snelle RISC processor.. ik wil wel een keertje proefdraaien met zo'n bak.
[/QUOTE]

De processor is Intel en het native file format en system is .wav resp. FAT32 :)
En die 512 MB is PC100 of PC133, wat je nu voor een schijntje kunt kopen.
Ik baalde er al van dat andere samplers hooguit SIMMs aankunnen, dat spul is nu moeilijk te krijgen en kost nog een lieve duit.
En die 512 MB kun je lekker gebruiken voor vette effecten en harddisk recording.
 
Back
Top