X

Nieuwe 24bit/96Khz Samplers van AKAI

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Nieuwe 24bit/96Khz Samplers van AKAI

Akai heeft twee nieuwe samplers gepresenteerd: De Z4 en de Z8. Volgens Akai de eerste 24bit/96Khz hardware samplers die er zijn. De apparaten zien er anders uit dan ik van Akai gewend ben.. maar dat mag ook wel eens..

Lees er alles over op de Nederlandse Akai Site .. de amerikaanse maakt er nog geen melding van.

Akai heeft wel vaker prototypes laten zien die allerlei wilde kleuren hadden.

Uiteindelijk worden ze (hopelijk nu ook) toch 'Akai-beige'..
    JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
    http://www.tonyblack.org - Vereenigde Synthologische Compagnie der Lage Landen
    Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Bhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4
    Onderweg:void "Your equipment list is as pathetic as your opinion"

Comment

Tweevoudig onafhankelijke LFO's (met externe MIDI Clock sturing)

Daar zit ik al zo lang op te wachten...Tis toch een kleine moeite om een nieuw OS uit te brengen voor de S-serie waarin je de lfo's aan midiclock kan syncen!?!?!?!
      Lurker

Comment

Geen prototype

Dit zijn geen prototypes.. dit is 'de real thing' .. dat nieuwe logo staat me ook niet aan. Maar eindelijk een fatsoenlijk display.. en uitbreidbaar tot 512 MB Ram. Snelle RISC processor.. ik wil wel een keertje proefdraaien met zo'n bak.

Nu afwachten of er ook een MPC komt op basis van deze samplers.

Ja.. midi-syncable LFO's zijn geweldig. Maar ik denk dat het van het type LFO afhangt of dit achteraf nog in te bouwen is. Of het moet zijn dat alles softwarematig aangestuurd (met DSP)wordt... en ik heb geen idee of dat bij de S3000XL/5000/6000 zo is..

Comment

Akai kennende zullen deze samplers wel weer klauwen met geld gaan kosten...

Aan de S serie kon je tenminste nog zien hoeveel ze kostten:
          Zet gewoon Fl i.p.v. S voor het model
          Lurker

Comment

Thx 4 posting!

Sjesus, meteen weer negatief commentaar?

Zou er eerst maar eens naar luisteren voordat je begint te blaten. Akai is toevallig wel de eerste die hard tegenin al het softwaresampler geweld gaat. En een eigen LSI ontwerp, da's niet mis hoor. Kost veel knaken. En hun 'gedurfde' keuze voor zo'n uiterlijk. Past prima bij je smart. Maar ja dan breng je gewoon een limited edition met iets minder felle kleuren op de markt.

Trouwens met zoveel geheugen kun je hem ook als meersporen recorder gaan gebruiken. En hij ondersteund ook streaming data vanaf disk. En dan hebbie nog die vette filters (kom maar op met, maar analoge filters zijn toch beter)
            Beetje onduidelijk is wel wattie allemaal precies kan, maar zo te lezen is dat nogal veel.

Natuurlijk is hij duur! Akai levert geen half werk af. Hier hebben ze lang op zitten broeden en weer eens flink de moutjes uit de armen gestoken. Zal wel over de prijs van de S5k/S6k uitkomen. Maar toch twee modellen dus ook voor de instapper blijft het bloeden.
            Het gaat er niet om wat je hebt. Maar wat je ermee doet.

Comment

Je kunt met een controller de offset van een sample regelen.... Eindelijk een sampler die een tracker na kan doen.... Zalig....

KOPEN DIE HAP!
              JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
              Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Bhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4

Comment

Johny
                De ensoniq ASR-X kan dat ook, met een midi-controller start/end point van een sample bepalen... en cheaper
                Maar okay... er blijven dan nog 1001 rededen over om voor de akai te kiezen (behalve budget
                computers don't right the wrongs,
                in poems,
                nor in songs

Comment

Wat kost een ASR-x tegenwoordig?

Comment

Wat betreft, de asr-x alleen maar lof:

Hij is (gelukkig) super ondergewaardeerd. Dat komt omdat het een "groove" box is, met ingebouwde sequencer. Daar zit het probleem, de sequencer sucks...

Goede punten:
                    Vette filters. (2 per patch)
                    Vet professioneel effecten-dsp, die los ook door ensoniq verkocht wordt.
                    18bits ad/da
                    veel modulatie
                    Gebouwd als een tank

Nou, ik had er eentje de oude, zwart, ASR-X met alle (uitbreidingen scsi, uputs EN 18mb)
                    geregeld voor 1200,-

Helaas heb ik geen scsi kaart op een windows of mac bak...maar dat is opgelost
                    Let erop dat er een nieuwere rode ASR-X PRO is, MET max 64mb en scsi standaard.

Ik schaam me alleen dat ik nog geen 10% van de mogelijkheden benut.....
                    in poems,
                    nor in songs

Comment

Originally posted by fuse
                      Akai is toevallig wel de eerste die hard tegenin al het softwaresampler geweld gaat
                      Whahahahahaha ik denk dat jij maar ff wat beter de kleine lettertjes moet lezen op de US sites. Akai's nieuwe sampler heeft juist de kracht om met bijna alle samplers (inclusief software ja software dus soundfonts giga formaat enz) volledig compatible te zijn (waarom denk je dat er een usb aansluiting op zit. Om samples te transferren. Laat me niet lachen.)

Afijn ziet er leuk uit ondanks dat 512mb intern een beetje overdreven is want dan duurt t waarschijnlijk 15 min om het geheugen vol te pompen. En wat gaan we doen met al die memory een vleugel samplen. Nee hoor we maken er gewoon een soort harddisk recorder van :p

Wat ik goed aan deze sampler vind is dat je het apparaat goed en eenvoudig kan editten via software op de pc. Dus geen geklooi meer met knoppies om die schijt loop of sound eens normaal aan de gang te krijgen. (ondanks dat bzone wel heel erug goed op weg is voor de yammie die helaas weer eens gediscontinued is)

Maar ieder zijn speeltjes toch.

Comment

ASR-X = een prul

Hej Max, vooral die parameterdraaiknop is vet op de asr-x he

Veel succes met je patchbay trouwens !

Comment

Originally posted by Twin-x

Wat ik goed aan deze sampler vind is dat je het apparaat goed en eenvoudig kan editten via software op de pc. Dus geen geklooi meer met knoppies om die schijt loop of sound eens normaal aan de gang te krijgen.
                          Dan maar liever een image van Windows voor de twintigste keer terug zetten....... Met een illegale soundforce erop...

Sorry. Ik kon het niet later... Laat me maar... Ik heb slecht geslapen.

Comment

Hehehe,

Ik zou maar niet op murphi's commentaar in gaan Dadelijk wordt de discussie verhuist naar slap-geouwehoer.

Btw, unisyn werkt nu 100% dus geen geklooi in menuutjes meer en idd, de digitale draaiknop is een bekend zwak punt, maar om het nou meteen een prul te noemen..... Kijk maar naar de reviews op www.sonicstate.com etc...

Gewoon doorsparen voor de akai dan maar?
                            in poems,
                            nor in songs

Comment

het verlossende worrdt over de Akai!

ik heb prijzen en modellen:

z4 4250.-
                              z4 HD: 4750.- (met een 30 gig hd inside!!)
                              z4 zip: 4750.- (met 250 zip)

z8: 5890.-
                              z8 HD 6390 (met 30 gig hd)
                              z8 zip: 6390.- (met weer die 250 zip)

Alle pijzen incl btw. Hij is leverbaar vanaf eind Nov.

ow en mag ik er ff reclame maken? nee okee dan!

Bij www.europeanmusician.com geven ze 20% korting op deze samplers.

Laatst gewijzigd door bambamstudio , 3 oktober 2001, 09:48.
                              Certified MoogPro by Moog Music inc. - Founder of www.gearjunkies.com- Teacher at www.bambamopleidingen.nl - Main website www.bambamstudio.nl

Comment

Hehehehe i love this discussion.

Tja gezien de prijs van t apparaat gaan we inderdaad over op soundforge en niet soundforce busca (ja daar mag je wel een illegale versie van.) Maar laat t woord illegaal software ff van t board ivm BSA addicted people (tja ze loven dikke bonussen uit voor verraders) en ik wil t board in leven houden.

En Busca deze sampler is een halve computer dus niet janken en voortaan uitslapen

Bambam wat je doet is toegestaan omdat mensen hier om de prijs vroegen.

Comment

Duur spul.. maar wl interessant

Beetje aan de prijzige kant.. maar ik heb het gevoel dat Akai hier d nieuwe standaard in Hardware-Sampling heeft neergezet.

Als iemand ergens een review (of wat meer info) heeft.. dan hoor ik dat graag !

Comment

Duur? vinnik wel meevallen. Weet je nog wat de S5/6000 kostten toen ze net uitkwamen? Over 'n half jaar kosten ze tweederde.

Het lijken me leuke speeltjes: Eindelijk draaiknoppen op 'n Akai! Nu nog 'n wavetable functie erin. Waarom heeft geen enkele sampler dat? Daar zou je namelijk zulke dope dingen mee kunnen doen...

Comment

Wavetable vs. Sampling

Ja.. ehh.. samplers zijn al zowat halve synthesizers. LFO's, Filters VCA's.. dus waarom geen wave morphing (ala Fizmo) of wave-table cycling (ala Microwave).

Geen idee eigenlijk.. maar ik denk dat een sampler gewoon een sampler moet blijven.. en dat je voor typische synth-achtige zaken gewoon een synthesizer moet hebben. Dat is lekker duidelijk (=overzichtelijk).

Comment

Ik denk dat als de *perfecte* alles-in-n-synth uitgebracht wordt, de fabrikanten hun eigen ruiten in slaan.....
                                        Dan hoef je toch bijna geen apparatuur meer te kopen?
                                        in poems,
                                        nor in songs

Comment

Working...
                                        X