Wie heeft er nog leven voor de ipad 1?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.688
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik heb hier nog een prima ipad 1 64 gb liggen en merk net dat ie patch base (de midi controller app) wegens iOS 8 minstens nodig, alvast niet draait (ik heb ook nog een ipad 3 dus komt wel goed)...
Maar de vraag is, hebben jullie nog iets interessant 'music related' behalve edele mp3 speler als taak voor de éérste Ipad?
Anders gaat ie mogelijk de verkoop in.
Indien jailbreak je antwoord is, graag ook wat je er dan mee doet dat me zou interesseren.
Dank
 
Als de app iVCS er op draait dan zou je 'm permanent als VCS3 kunnen gebruiken. Schijnt de beste VCS3 emulatie te zijn die er is, maar draait alleen op Apple, geen Win, geen Linux, geen VST en geen Android. :)
 
Toch niet:

Requires iOS 9.1 or later. Compatible with iPhone, iPad, and iPod touch.

Ipad 1 draait 5.1.1 en dat is 't...
 
Ik heb de allersimpelste iPad 1 met 16GB. BeatMaker 2 en NanoStudio werken er prima op.

Maar in de praktijk gebruik ik hem alleen nog af en toe voor Google Maps of om iets op internet op te zoeken. Wikipedia doet het goed en veel nieuws sites ook, met Javascript uitgeschakeld.
 
Ik gebruik nog een iPhone 4S met oud OS. Gebruik hem met een oude iRig (op Geek vind je die voor een paar euro) als stemapparaat (UltraTuner van IK multimedia) en om een gitaar op in te pluggen (met Garageband of Amplitube. Ik update 'm ook niet meer, staat permanent op vliegtuigmodus. Ik geloof dat er ook nog wat oscilloscope apps op staan, maar die heb ik eigenlijk nooit echt goed geprobeerd.
 
Ik gebruik mijn iPad 1 alleen nog als jukebox op mijn wekkerradio in de slaapkamer.
Voor de rest werkt er geen zinnige app meer of ze zij niet vooruit te branden. Als muziekspeler voldoet hij echter nog prima.
 
Een broer van mij heeft ook nog een iPad 1 en gebruikt hem in zijn woonkamer als elektronische flip klok.
 
Kan je daar geen Lemur op draaien? Leuke midi controller heb je dan ;)
 
Heb ik ook, en gebruik hem met een moog animoog. Heerlijk.
 
Ik loop nog met een IPhone 4 (zonder s) met iOS 7.12 op zak.. :o:

Vind het eigenlijk best nog een mooi apparaatje, met een glazen achterkant en lekker zwaar... :-)

Prettig was dat ik met ITunes voor Windows eigenlijk alles erop heb kunnen zetten dat ik nodig heb,
omdat je daarmee ook oudere versies van apps kon installeren.

Weet niet of dit ook voor de Ipad geldt..
 
Back
Top