Presonus 1824

renepela

Ouwe rot
Lid sinds
27 januari 2005
Berichten
2.014
Locatie
Barendrecht
Mijn huidige PC is aan vervanging toe en ik wil overstappen op een laptop. Daardoor wordt ook een USB audio interface noodzakelijk. Ik wil daarvoor de presonus Studio 1824 gaan gebruiken.

Nou heb ik aardig wat hardware en die heb ik allemaal aangesloten op mijn Behringer DDX3216. Een oud beestje, maar ik ben er nog steeds tevreden over.
Mijn PC (Lees mijn geluidskaart, dus straks de presonus) hangt met zijn outputs (Line) aan twee inputs van mijn DDX3216. M.a.w. de computer audio staat gewoon op 2 kanalen van mijn ddx3216.

Om op te nemen in mijn PC, wil ik de SPDIF output van mijn DDX3216 op de SPDIF input zetten van de presonus 1824. Die hangt echter ook straks met zijn output aan de ddx3216.
Ik ben dus bang voor een loop. Audio out gaan naar ddx3216 en via spdif gaat het weer terug naar de presonus 2418.

Ik heb het nog niet gekocht, dus ik kan niks testen, maar gaat dit problemen opleveren? Gaat de audio in een loop en rondzingen? Of kan ik op een of andere manier de input en output van de Presonus muten en alleen de input aanzetten (en de output dus uit) als ik op wil nemen.

Overigens hangen mijn actieve speakers rechtstreeks aan de DDX3216, dus die tafel is echt het belangrijkst.. Ik wil eigenlijk de speakers niet aan gaan sluiten op de presonus, omdat ik dan altijd de pc aan moet hebben staan als ik muziek wil maken.

Een beetje warrig verhaal vrees ik, maar ik vraag me dus af wat mijn mogelijkheden zijn en hoe ik die audio loop kan voorkomen, of in goede banen kan leiden.
 
Ik ken heel die presonus niet, maar het lijkt me dat je in de routing-instellingen van die kaart wel kan instellen dat het geluid van de spdif-in niet naar de spdif-uit gestuurd wordt.
Anders kun (of moet, afhankelijk van je werkwijze) je dit in je DAW instellen.
 
Back
Top