Hoeveel synths al in je bezit gehad?

Hoeveel synths al in je bezit gehad?

  • 0-5

    Stemmen: 140 31,7%
  • 5-10

    Stemmen: 117 26,5%
  • 10-50

    Stemmen: 153 34,7%
  • 50-100

    Stemmen: 15 3,4%
  • >100

    Stemmen: 16 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    441
dit heb ik, en dat heb ik ook deze had ik en nu heb ik deze in de plaats, maar toen dacht ik dit en dan heb ik toch maar dat, :D
 
Heb ik:

Roland XP-80 (beste aankoop ooit)
Roland JV-1080 (vol met uitbreidingsbordjes)

Had ik:

Roland M-DC1 (te beperkt)
Ensoniq Mr-Rack (teveel overlap met JV-1080)
Access Virus XL Rack (geen interesse in analoog)
Yamaha A5000 (te ingewikkeld)
 
Wat bedoel je precies met lekker goedkoop?
 
Of een tamme analoog. Maar het liefst toch nog geen analoog.
 
Hardaware synths: 1
Software synths: teveel

Als je er meer als 100 hebt gehad klopt er toch iets niet met het kiezen van, of niks is goed genoeg :P
 
Onderstaande heb ik in 2001 (tot mijn grote spijt ) verkocht :

Yamaha CS1x
Korg Mono/Poly
Roland : juno-2, juno-106 en een MKS30
Sequential Circuits Pro-one
Studio Electronics SE1x
Waldorf Pulse
Akai VX90
Clavia Nord Lead 2 en Micro-Modular
Alesis QS6.1

Uiteindelijk kriebelt het toch ( en jeuk poeder helpt niet)!
Twee maanden geleden heb ik een Moog Little Phatty Stage 2 gekocht.
 
Deze thread maar eens leven inblazen ;-)

Gehad:
Creamware Minimax asb
DSI Mopho
Alesis ion
DSI Mopho keyboard
Plugiator
Moog Little Phatty
SE-1x

Op dit moment:
SE Boomstar 5089
Vermona Mono Lancet (te koop! te koop! ;) )
Korg Monotribe met MIDI
v-machine voor plug-ins


...naast aanverwante dingen als:
Roland RD-700GX, Korg PS-60, Hohner Pianet, MPC2500, iPad/iPhone synths


Het lijkt erop dat ik inmiddels hou van (1) analoog met veel knoppen (wie niet? ;) ), (2) geen presets, omdat je dan gewoon niet zo snel nieuwe klanken maakt en omdat de stand van de knoppen nooit klopt met die van de presets.
 
Ik bied idd de mogelijkheid om met mijn spullen te komen stoeien voor een kleine vergoeding.

Het is maar een indicatie, wat ik eigenlijk probeer te zeggen daarmee is dat ik er voor open sta om een compleet onbekend persoon de ruimte te bieden om hier te experimenteren zoals al vele SF leden dat gedaan hebben (en ondanks dat ik meerder malen geld heb aangeboden gekregen voor zo'n sessie heb ik het nog nooit aangenomen).

Vorige week nog een aller aardigste Vlaaing over de vloer gehad die graag wat wi meer wilde weten of hoe mijn opname process in elkaar zit.


Maare volgens mij gaat dit draadje daar verder niet over dus voor verdere vragen even pb sturen ipv hier de boel te spammen. ;)
 
Een hele D5 gekocht in 1989, naar de plaatselijke vuilstort gebracht in 2001 (nadat ie zo'n jaar of vijf stof heeft staan vangen).

Nu alleen maar software (en een Yamaha KX8, maar dat telt volgens mij niet, toch?).
 
Dingen die het vermelden waard zijn:
* = heb ik op dit moment
Ableton Push*
Access Virus C Desktop
Access Virus TI Desktop
Akai MPC1000
CME Bitstream 3x
DSI Evolver Desktop
DSI Mono Evolver Keys
Elektron Octatrack
Jen SX1000
Korg MS20*
Korg X50
Moog Sub Phatty
MFB Dominion 1
M-Audio Axiom25
M-Audio Trigger Finger
Novation Bassstation 2
Novation Bassstation Rack
Novation Launchpad*
Novation ReMote
Novation Supernova
Novation Nova
Roland Fantom*
Roland JP8000
Roland JP8080
Roland Juno 106
Roland JV1010
Roland JV1080
Roland JV2080
Roland JV880
Roland MC303
Roland MKS70
Roland SH101
Roland XP80
Sherman Filterbank
Universal Audio UAD1
Waldorf Microwave
Yamaha A4000
Yamaha AN1x
Yamaha CS1x
Yamaha DX21
Yamaha MU100r
 
ik kom wel richting de 40 denk ik de afgelopen 5 jaar, sinds ik weer met muziek bezig ben (of een poging daartoe)
en ik vind het juist leuk om te kopen en verkopen. het enige wat echt is gebleven is Virus Polar TI en ik heb nu weer een JD-800.
de andere 4 synths zal ik wel weer eens een poging wagen om te verkopen. Uiteindelijk wil ik MS-20 en SH7 overhouden.
 
Gehad:
Ensoniq mr - rack
Roland m-dc1
Roland jv-1080
Access virus xl rack
Yamaha a5000 sampler
amt-8 midi patchbay
Atari St

In bezit op dit moment:
Roland xp-80
pc met ableton en kontakt

Van het weg doen van de mr - rack heb ik een beetje spijt. Alhoewel het een doorsnee rompler is, zitten er een paar hele goede sounds in. Voor een leuk prijsje zou ik hem waarschijnlijk weer aanschaffen.

De acces virus vond ik tegenvallen, maar wellicht komt dat door mijn onervarenheid met analoge gear. Ik wil in de toekomst wel weer iets analoogs toevoegen aan mijn setup, maar dan wel iets met knoppen waarmee je kunt pielen.

De atari was een uitprobeerseltje. Ik ben lang op zoek geweest naar software waar ik intuïtief mee kan werken. Cubase en cakewalk kostte me teveel studietijd. Ik had ooit een programma music-x op een Amiga 1200 en dat beviel me wel, maar bleek uiteindelijk toch vrij beperkt. Toen dacht ik: er zijn massa's tracks geproduceerd op een atari met Cubase en atari heeft strakke MIDI-timing. Dat maar eens proberen. Uiteindelijk beviel dat ook niet. Cubase bleek veel gedoe met dongles. Nu een pc met ableton live en bevalt goed!

De amt-8 had ik gezien ik nog maar 1 synth heb niet meer nodig, maar zou ik zo weer aanschaffen indien nodig. Prima MIDI patchbay!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top