Hoeveel synths al in je bezit gehad?

Hoeveel synths al in je bezit gehad?

  • 0-5

    Stemmen: 140 31,7%
  • 5-10

    Stemmen: 117 26,5%
  • 10-50

    Stemmen: 153 34,7%
  • 50-100

    Stemmen: 15 3,4%
  • >100

    Stemmen: 16 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    441
Probleem bij mij is dat ik eigenlijk door de jaren heen bijna geen één synth heb weggedaan en alles heb gehouden. Studio staat dan ook erg vol maar wel alles in topstaat aangezien Boemtjak alles aan het reviseren is. Als ik al iets weg doe dan heb ik het model geupgrade met een beter model...bv laatst een yamaha vl70m weggedaan voor een yamaha vl1m.

Maak je nog wel muziek dan?
Of ben je museumdirecteur geworden.

Een veelvoud aan apparatuur kan ook een nadeel zijn.
Ik streef er naar slechts die apparatuur over te houden die ik nodig heb om mijn muziek te kunnen maken.
 
Cool dat deze draad weer omhoog is geschopt.. bij het lezen van m'n eigen post kreeg ik accuut weemoed naar die mooie setup.. waar ik nog nieteens 1/5e van over heb haha.

Ja, moest een keer op mezelf gaan wonen ; wat viel dat tegen zeg :P
 
Maak je nog wel muziek dan?
Of ben je museumdirecteur geworden.

Een veelvoud aan apparatuur kan ook een nadeel zijn.
Ik streef er naar slechts die apparatuur over te houden die ik nodig heb om mijn muziek te kunnen maken.

Ja ik maak enorm veel muziek. Ben componist, vandaar. Maar gebruik niet alles tegelijkertijd. Het is voor mij meer gereedschap. Ik neem soms 1 of 2 apparaten en maar daar een paar tracks mee en zo werk ik alles af. De ene synth kan dit weer beter en de andere kan dat weer beter. Ik maak ook veel verschillende stijlen waar weer verschillende bij horen.

B.v. Ik heb al jaren mijn TB303 niet gebruikt en nu heb ik weer een project waar hij in past.
 
Vraagje: heb jij wellicht ook ervaring met de zogenaamde ww-bat van WindWorks Design? http://www.windworksdesign.com/music_wwbat.html

Als ik het goed heb begrepen laat elke midified synth zich daarmee besturen via een windcontroller van Yamaha, toch?

Volgens mij klopt dat. Ik zelf gebruik een Akai EWI 4000s en daar kun je zelf bepalen welke controller je uitstuurt voor de breathsensor. Voor synths die geen controller 2 ondersteunen switch ik dan naar controller 7. Overigens werken niet alle synths lekker daarmee. Vaak moet je de preset in de synth nog aanpassen zodat ie lekker werkt met je EWI of breath controller.
 
ik heb gehad:
Korg delta
microkorg
juno106
gem px7
gem s2
yamaha psr 6300
yamaha dx7
elka em22
jx8p
boss dr202
zoom mrt3

nu heb ik enkel nog een korg radias
 
Volgens mij klopt dat. Ik zelf gebruik een Akai EWI 4000s en daar kun je zelf bepalen welke controller je uitstuurt voor de breathsensor. Voor synths die geen controller 2 ondersteunen switch ik dan naar controller 7. Overigens werken niet alle synths lekker daarmee. Vaak moet je de preset in de synth nog aanpassen zodat ie lekker werkt met je EWI of breath controller.

Dank je voor deze info :okdan:

Voldoende argumenten voor mij om nog deze week een dergelijke Akai aan te schaffen. Zat al een tijdje met die gedachte te spelen. Benieuwd ook hoe die in combinatie met de Korg Z1 zal functioneren die ik een paar weken geleden overnam van een forumlid.
 
Gaat het alleen om synt's of tellen modules ook mee?
In het eerste geval pas 19 en in het tweede geval pas 24. Dus valt het voor mij wel erg tegen.;)
 
Heb in 25 jaar behoorlijk wat synths gehad, en als ik ze allemaal gehouden had, dan had ik nu onderhand wel een klein museum kunnen beginnen.
Denk dat dat niet alleen voor mij geld, maar voor vele hiero, dus is dat niet echt uniek.
Helaas was ik altijd weer tot verkoop genoodzaakt om een andere aanschaf te kunnen financieren, omdat ik die toch mooier of beter vond.
Heb in die 25 jaar echter nog meer vrouwen (versleten ;)) gehad, maar dat is een andere discussie, voor een ander forum :D
 
je hebt hem dus niet versleten met plassen begrijp ik
 
Ik ben inmiddels de tel kwijtgeraakt, als ik alles had moeten houden had ik een hangar op Schiphol moeten gaan huren. Was dan wel nog wat plek overgebleven voor toekomstige apparaten.

Phochos
 
Dingen die het vermelden waard zijn:
* = heb ik op dit moment
Access Virus C Desktop
Access Virus TI Desktop*
Akai MPC1000
DSI Evolver Desktop
DSI Mono Evolver Keys
Jen SX1000
Korg MS20*
Korg X50
M-Audio Axiom25
M-Audio Trigger Finger
Novation Bassstation Rack*
Novation Launchpad*
Novation ReMote
Novation Supernova*
Novation Nova
Roland Fantom*
Roland JP8000
Roland JP8080
Roland Juno 106
Roland JV1010
Roland JV1080
Roland JV2080
Roland JV880
Roland MC303
Roland MKS70
Roland SH101*
Roland XP80
Sherman Filterbank
Universal Audio UAD1
Waldorf Microwave
Yamaha A4000
Yamaha AN1x
Yamaha CS1x
Yamaha DX21
Yamaha MU100r
 
Laatst gewijzigd:
Update:

Roland D10
Korg M1
Korg DW8000

Ensoniq ESQ-1

Clavia NordRack 1
Clavia NordRack 2 (2x)
Clavia NordLead 3

Teisco 60F
Teisco 110F (2x)
Kawai 100F

Solina Strings Ensemble (2x)
Eminent 310

Roland Juno 106
Roland JP 8080
Roland JP 8000

Waldorf Pulse
Waldorf Q Keys

Oxford Oscar
Ems Synthi AKS

Access Virus KC
Novation Supernova II

SC Prophet 600
SC Pro One
 
Niet echt een indrukwekkende lijst MikeJarod ;)

hebben ze je op je oog geslagen na die ontactische opmerking? of begrijp ik iets niet helemaal?
@demian: dat ziet er gezond uit, niks mis mee !
 
Back
Top