Hoeveel synths al in je bezit gehad?

Hoeveel synths al in je bezit gehad?

  • 0-5

    Stemmen: 140 31,7%
  • 5-10

    Stemmen: 117 26,5%
  • 10-50

    Stemmen: 153 34,7%
  • 50-100

    Stemmen: 15 3,4%
  • >100

    Stemmen: 16 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    441
Yamaha CS1x
yamaha AN1x
Yamaha RM1x
Waldorf microQ
Virus keysC
Jomox Airbase
Nord micromodular
Novation A-station
Emu XL-7
Waldorf Pulse
Alesis Andromeda
Novation Ks4
Roland Juno-60
Roland Alpha-juno1
elektron Machinedrum
Waldorf grote Q

Bold is nog in bezit
 
Acces Virus Ti
Acces Virus B
Clavia Nord Rack 1
Clavia Nord Rack 2
Korg N1
Novation KS-Rack
Novation Nova
Roland Alpha Juno 2
Roland MKS-50
Roland JP-8080
Roland SH-101

Bold is nog in bezit.
 
pff, even een hoop oude foto,s bekijken enzo


korg ms20
mini moog*
prophet5
yamaha cs 80
oberheim 4 voice
roland system 100
roland jono 60
roland tb 303
korg kalverstraat (monopoly)
korg wave station*
emu emax
emu emax 2
emu esi
moog source
yamaha dx 7
kurzweil k 2000
kurzweil k 2500*
waldorf microwave
oberheim ob8*
yamaha an1x
yamaha sy77*
mordlead 1
micromoog
oberheim x pander
emu vintage keys
emu proteus 1
roland jp 8080

drumdozen

emu drumulator
alesis d nogwat
novation drumstation*

software

0001 0100 01110 0001 enz

piano,s en orgels

elka. rhapsody
philicorda
parie. toonwielorgel
hammond. l 100
fender rhodes piano
crumar compac piano

flipperkasten

bally. powerplay
gottlieb. canada dry
gottlieb. jungle
bally. dr dude
zaggaria. robot
 
Laatst gewijzigd:
Roland Juno 60: m'n eerste synth toen ik 14 was, had geen flauw idee wat ik in huis had en kon er niks mee...snel weer verkocht, ontzettend stom achteraf maarja...

Roland MKS-50: lang gehad, uiteindelijk verkocht om een virus b te kopen..

E-Mu Orbit v2: wilde ik om m'n m'n mks-50 aan te kunnen vullen, niet echt denderend, snel weggedaan om een virus rack te kunnen halen

Virus rack: best veel mee gedaan, maar het editten met 5 knopjes ging me irriteren, verkocht aan een maat om een nord rack te kunnen kopen, uiteindelijk weer teruggeruild met een Nova en snel daarna verkocht om de virus b te kopen

Yamaha Dx200: leuk bakkie maar te lui om er echt iets mee te doen

Nord Rack: erg leuk apparaat, weggedaan toen ik besloot "minimaal" te gaan

Novation Nova: Veel mogelijkheden maar het was m'n sound niet, gebruikt om te ruilen met m'n oude virus rack

Virus B: nu nog in mijn bezit, m'n allerleukste synth :) Op een gegeven moment had ik alleen nog maar m'n virus b, een sampler en een fx-bak en dat beviel eigenlijk prima, totdat m'n goedkope masterkeyboardje het begaf...ik fietste toen even de stad in om een nieuw goedkoop masterkeyboardje te halen, maar tot m'n verbazing stuitte ik op een goedkope tweedehands..

Nordlead: ook nog steeds in mijn bezit, dient als masterkeyboard/decoratie/toffe synth :) Na het aanschaffen van de nord kreeg ik weer even last van G.A.S.

Roland Alpha Juno 2: in een opwelling gekocht, spijt van gehad en nu toch wel weer blij mee...blijvertje :)

Micro Modular: wilde ik gebruiken als goedkope freaky filterbak, maar dat editten met de pc vind ik maar niks dus snel weer verkocht..

Kortom, heb nog best veel bakkies gehad maar alles wat ik nu heb dat blijft gewoon...komt alleen nog een drumbakkie bij omdat ik niet zo van drums samplen hou...

Mijn verklaring voor het vele kopen en verkopen:
1. Onwetendheid
2. Onkunde...Ik ben heel lang op zoek geweest naar een bepaalde sound, ik wilde smerige abstracte hardcoregeluiden...dat me dat niet lukte was naar mijn idee te wijten aan de synths, maar ik moet de oorzaak toch echt bij mezelf zoeken: ik heb gewoon geen talent voor smerige abstracte hardcore. Ik kan wel wat met langzamere duistere hardcore, maar dat wilde ik eigenlijk niet maken. Het gevolg: ik maakte eigenlijk bar weinig muziek. Nu heb ik me erbij neergelegd dat ik me beter kan gaan richten op de dingen die ik WEL kan, dan op de dingen die ik niet kan. Ben nu dus weer hard aan het produceren en de spullen die in m'n studio staan kan ik allemaal wel gebruiken :) Kortom, ik doe echt niets meer weg. Het is nu gewoon "go with the flow" en ik zie vanzelf wel in welke richting mijn muziek zich gaat evolueren :)
 
Ik had er 7 in mijn vorige post maar sinds woensdag is er 1tje bijgekomen :D

Dus nu heb ik er 8

Het is een MAM MB33 en ik moet zeggen dat die erg goed in de burt komt van een TB303.
Vooral als je Cutoof een beetje in het midden laat doet die het naar mijn zin uitstekend..
A very good poor-man-303 :okdan:
 
Origineel geplaatst door Nightstorm
Roland Juno 60: m'n eerste synth toen ik 14 was, had geen flauw idee wat ik in huis had en kon er niks mee...snel weer verkocht, ontzettend stom achteraf maarja...

Verwend kreng! ;)

Maar hoezo had jij op je 14de al een Juno 60?
 
Origineel geplaatst door shortwave
Verwend kreng! ;)

Maar hoezo had jij op je 14de al een Juno 60?
ik was toen net begonnen met fasttracker maar vond uitgekauwde sampletjes maar niets, had gehoord dat je voor hardcoregeluiden een juno moest hebben en toen heb ik van m'n ouders 700 gulden geleend om een juno te kopen...wist ik veel dat ik de alpha juno moest hebben ipv de juno 60 :o:
 
Origineel geplaatst door Nightstorm
ik was toen net begonnen met fasttracker maar vond uitgekauwde sampletjes maar niets, had gehoord dat je voor hardcoregeluiden een juno moest hebben en toen heb ik van m'n ouders 700 gulden geleend om een juno te kopen...wist ik veel dat ik de alpha juno moest hebben ipv de juno 60 :o:

Hahahaha LOL
 
Origineel geplaatst door Roel
Yamaha CS1x
yamaha AN1x
Yamaha RM1x
Waldorf microQ
Virus keysC
Jomox Airbase
Nord micromodular
Novation A-station
Emu XL-7
Waldorf Pulse
Alesis Andromeda
Novation Ks4
Roland Juno-60
Roland Alpha-juno1
elektron Machinedrum
Waldorf grote Q

Bold is nog in bezit

:confused: en wat je over hebt waren ook je favo-synths? (om het zo maar ff te noemen)
dont take me wrong :D maar ik had wat anders gehouden.. ;)
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
:confused: en wat je over hebt waren ook je favo-synths? (om het zo maar ff te noemen)
dont take me wrong :D maar ik had wat anders gehouden.. ;)

mijn koop en verkoop gedrag heeft alles te maken met het budget dat ik heb/had. ben pas nu aan het verzamelen geslagen en hou wat ik fijn vind. in mijn rijtje staan een aantal synths die ik zonder meer zou terugkopen mocht mijn budget toereikend zijn.
ma goe, ben begonnen met 'goedkopere' synths, om die steeds weer te verkopen, wat geld bij te leggen, om steeds een stapje verder te kunnen gaan met de dingen die ik dan weer had geleerd. ook bedieningsgemak gaat een steeds grotere rol spelen.

maar goed mijn ervaringen met mijn rijtje:

Yamaha CS1x, rom/samplebak, geweldig ding wat dat betreft, maar ik wilde 'va'. terwijl ik toen niet eens wist wat dat was... :)
yamaha AN1x, de opvolger van de cs1x, geen spijt van gehad! verkocht toen ik een virus in huis kreeg.
Yamaha RM1x, tegelijk met cs1x weggedaan, ruilactie tegen de micromodular.
Waldorf microQ, had ik samen met mijn an1x en micromodular.
Virus keysC, DE opvolger van alle gear die ik daarvoor had. uiteindelijk kon ik hier zoveel mee dat ik de virus heb gehouden, en de rest heb verkocht, om een drumsynth te kunnen kopen
Jomox Airbase, deze drumsynth dus. nog steeds in bezit.
Nord micromodular, erg flexibel! maar ik Haat pc editors!
Novation A-station, de klank stond me niet aan.
Emu XL-7, gekocht in mijn eindeloze zoektocht naar sequencers. zou ik nu wel terugkopen.
Waldorf Pulse, helaas weg ::(
Alesis Andromeda, 1 op 1 ruil met de virus gedaan. spijt gehad wegens het erg brakke toetsenbord (vergeleken met virus keys), verder een droom om te editten, veel mogelijkheden, maar toch niet helemaal mijn ding omdat ik meer aan het fijntunen was dan aan het programmeren. andromeda weer verkocht omdat toen de virus ti zou uitkomen. hele poos gewacht, steeds geen ti. uiteindelijk tegen een Q aangelopen, hoog genoteerd in mijn top x van synths.
Novation Ks4, retry na de a-station, tijdelijke opvulling van een leegte toen ik helemaal geen toetsen in mijn bezit had.
Roland Juno-60, mooie synth, weinig gebruikt omdat ie helemaal niet in mijn kleine flexibele setup paste.
Roland Alpha-juno1, behoeft geen uitleg
elektron Machinedrum, te plastisch, teveel bugs in het laatste os wat er dik een jaar geleden was ( vooral met de midi output, gebruikte m als seq)
Waldorf grote Q, tja :) altijd al mijn grote twijfel geweest, maar ik heb m! wat een synth :D ben nu aan het leren m te programmeren, en als ik dat ding onder de duim heb, misschien koop ik dan wel een modulair systeem... of een a6.. of toch een virus... of ... naja zolang ik twijfel hou ik lekker wat ik heb .


zo.. en waarom ik geen 500 synths heb... ik voel me fijn bij een kleine maar flexibele setup.
 
Laatst gewijzigd:
Yo Roel :okdan: wat een fijn antwoord...
meteen goedde bevindingen van de apparaten erbij gezet... is eigelijk best leerzaam om te zien hoe je tot je keuzes bent gekomen...

daarom zeg ik . :biertje:
 
Origineel geplaatst door Roel
Waldorf Pulse, helaas weg ::(
Ik ben er anders nog steeds erg blij mee dat je 'm toen hebt weg gedaan :D. Dank je! }:|
 
ooit in deze volgorde :

juno 106
tg33
tg 77
sy 99
wavestation
clavia micro modular
an1x
clavia g2 engine
virus Kb

nog :
virus powercore

wil :
clavia g2 keys
micron


valt eigenlijk nog wel mee,

gr. W.
 
Origineel geplaatst door virkaz
roland d110
emu proteus

verder heb nu nog:
dx200/emu proteus2000/virusc/an1x/kstation
en ben er heel tevree mee.

ik zou alleen uit ruimtegebrek de kstation misschien wel willen ruilen voor een ksrack of nord2rack
maar verders hou ik alles :)

nieuwe lijst van dingen die ik had:
emu proteus
roland d110
yamaha dx200
yamaha plg150dx
yamaha s30
emu proteus 2000
yamaha an1x
novation k-station
novation nova laptop
elektron machinedrum(telt misschien niet)
acidlab bassline gold

en nu heb:
roland rd300sx
access virus c
waldorf pulse
clavia nordlead rack 2
alesis ion

de annie wil ik misschien nog wel eens terug
 
Origineel geplaatst door Mikula
Ik heb nog nooit een synth gehad :D

Nee,

Maar je hebt wel een Fender Rhodes en ben nu ook op zoek naar een wurlitzer...haha



Maar idd....dat zijn geen synths :)
 
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Nee,

Maar je hebt wel een Fender Rhodes en ben nu ook op zoek naar een wurlitzer...haha

Maar idd....dat zijn geen synths :)

EN ik heb wel Reaktor 5 en G-force Minimonsta (zijn naar mijn idee toch wel de leukere softsynths (excuse me french) die er zijn

:kroon:
 
Back
Top