Hoeveel synths al in je bezit gehad?

Hoeveel synths al in je bezit gehad?

  • 0-5

    Stemmen: 140 31,7%
  • 5-10

    Stemmen: 117 26,5%
  • 10-50

    Stemmen: 153 34,7%
  • 50-100

    Stemmen: 15 3,4%
  • >100

    Stemmen: 16 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    441
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik ben er anders nog steeds erg blij mee dat je 'm toen hebt weg gedaan :D. Dank je! }:|

maar ik heb een grommende Q :duivels: de pulse heeft alleen wat minder prikkeling nodig voordat ie uit zichzelf gaat rommelen ;)
 
deze hardwaresynths heb ik allemaal gehad:

Virus B (2 keer)
Virus C
Ion
Jp8080
Nordlead 2X
Juno 106
waldorf pulse

...nu geen enkele meer.
 
Vrijdagmiddag, op het werk, geen zin meer, zie dit topic, normaal geen zin in, maar nu...
's kijken of ik ze nog weet allemaal...

Echte synths, dwz met zo'n rijtje witte en zwarte toetsen:

Roland system 100 model 101
Korg MS-10
Korg MS-20 + SQ-10
Yamaha CS-30
Roland Juno-106
Teisco 110-F
Korg Maxikorg 800-DV
Yamaha AN1X

Hier heb ik er geen enkele meer van. Het enige wat ik nog heb is een beginnend synthesizers.com systeem.
Dit moet zo uitgebreid worden uiteindelijk dat het me volledig verzadigd qua synthesizerbehoefte.
Uiteindelijk dus voor ultiem analoog gegaan :D
 
Gehad:
K1
SY22
TG77
Bit99
AX73
DW8000
K-station

Rest heb ik nog.
Enige keer dat ik spijt had een synth te verkopen was toen ik er geen meer had.
En zowieso dat ik nu al weet wat ik de komende 10 jaar nog wil kopen. ;)
 
Na het lezen van de topic vraag, kreeg ik kortsluiting in mijn hoofd en zag rode flitsen overal op mijn netvlies en dat heeft zeker een halfuur aangehouden....

Ik moet je helaas het antwoord schuldig blijven, reeds :D
 
gehad:

Elka Synthex
HS60
Korg 707
FB01 2x
Virus KB 2x
Virus B
Waldorf Q kb 2x
Korg Triton
CS6X
K5000s 2x
Oberheim OBSX
Korg Poly 61
Andromeda
CS50
VK1000
RD1000
Bit99
Solina String Ensemble 2x
Eminent 310 theatre unique
2x Yamaha 01v
2x yamaha promix01
MPX1
Kurzweil k2000r
TR Rack
MC303
TB303
TR606
Hartmann Neuron (binnen 2 weken teruggestuurd)
Korg Karma
Alesis HR16
Evolution EVS1
D550 + cards
Creamware Noah EX (binnen een week terugestuurd)
Crumar Trilogy

ik zal vast nog iets vergeten zijn.. maar tussenstand is dus iets van 40 stuks

Spijt van het verkopen heb ik van:

Andromeda (helaas op dat moment niet te diep ingedoken)
Synthex (had helaas een defect, =( )

Staan ook alweer op mijn verlanglijstje :luv:
 
Inmiddels ben ik helemaal de tel kwijtgeraakt hoeveel ik wel in totaal heb gehad:D :D

Phochos:geslaagd: :mega:
 
Re: Hoeveel synths al in je bezit gehad?

Origineel geplaatst door phochos
Ook misschien leuk om eens na te gaan: Hoeveel synthesizers heb je al in je bezit gehad?
Sinds mijn eerste synth in 1984 heb ik toch al zo'n slordige 200 (!!!!!!!!!!!) verschillende exemplaren in mijn bezit gehad, waaronder meerdere dezelfde die ik al eerder had.

Ben benieuwd of er ook mensen zijn die nog meer in hun bezit hebben gehad.

daar kom je met deze pol niet achter >100 kan 500 zijn maar ook 101
 
Re: Re: Hoeveel synths al in je bezit gehad?

Re: Re: Hoeveel synths al in je bezit gehad?

Origineel geplaatst door bounce
daar kom je met deze pol niet achter >100 kan 500 zijn maar ook 101

Is mogelijk, maar anders werd de poll nogal uitgebreid door iedere keer een 50-tal te nemen, wellicht zijn er ook wel mensen geweest die 1000 stuks al verzameld hebben door de jaren of eeuwen heen (:D :D :D ).

Phochos:eureka: :eureka:
 
Mijn gearlist.
Gewoon alles wat ik (heb) gehad:
Korg: Poly-6,61,800,M-1, 03R/W;
Yamaha: DX-7, IId;
Roland: SH-2000, S330, U-200, ?300, JV-1010;
PPG Wave Computer A;
Rhodes Chroma Polaris;
Trilogy;
Phillips Phillicorda;
Ensoniq Mirage;
Emu Vintage keys, Emax II;
M-Audio ?;
Evolution MK-149, EVS-1;
Target TRG-149 (verglijkbaar met de Evolution MK-149);

Drums:
Roland TD-8 en 10exp
Yamaha DTXpress en DTXpress 2.0
Alesis D-4
Simmons SDS-1000

Versterking:
Samson,

Mixing:
Yamaha ?,
Behringer (2 stuks)

En voor de rest weet ik het niet meer
 
Hoeveel synthesizers heb je al in je bezit gehad

gehad,,,Slecht 1

De rest heb ik nog steeds in m'n bezit of zijn vervangen door een rack model.
Heb in het verleden wel es een paar synths dubbel in huis gehad vanwege de polyphony, maar dat kan je toch niet meetellen 8D
 
Ik heb 3 synths in mijn bezit.
Yamaha DX-7
Yamaha DX-27s
Roland Juno-60

De synths in kwestie gaan ook NOOIT weg, En er komen alleen maar nieuwe bij:)

Gehad:
Yamaha Tyros:(
 
Inmiddels ben ik helemaal de tel kwijtgeraakt hoeveel ik wel in totaal heb gehad:D :D

Phochos:geslaagd: :mega:

Ik heb da met vrouwen,. :)

Met synths valt t allemaal nog wel mee,.
ik schat een stuk of 50 in 28 jaar. Drumbakkies en samplers meegerekend,..Maar ik heb ze wel allemaal uitgebreid gebruikt! (de synths dus!)
De eerste 15 jaren liep t niet zo hard en gebruikte ik ze t meest on-stage,..
Daarna is de gearlust een beetje begonnen.

De eerste,.. m'n ms20,.. heb ik nog! De rest is steeds gestaag vervangen.
Alleen mn k1 is ook al erg lang bij me,. gebruik ik al bijna 20 jaar,.. waarvan de laatste 15 jaar als master schat ik.
Blijft t doen, speelt voor mij lekker en ik ben zo aan die keys gewend dat ik r waarschijnlijk weer 1 zou kopen als ie breekt!
 
Gehad (niet in chronologische volgorde)

- Yamaha A3000
- SC Pro One
- MAM VF11 vocoder
- Alesis Micron
- Eminent Solina String Ensemble
- Elka MK55
- Casio FZ1
- Gem S3
- Roland D50 (2x)
- Roland JX10
- Yamaha FS1R
- Korg 01/Wfd
- Korg Mono/Poly
- Korg Polysix
- Korg Radias
- Korg ESX1
- Midibox SID MB6582
- Midibox SammichSID
- X0xb0x (5 stuks)
- Eigen gebouwde Modular
- Elektuur Vocoder
- Eminent 310U
- Roland Juno 60
- Roland JD-990
- Roland JD-800
- Casio AP7
- Korg 01/RW
- Ensoniq ESQ1
- Korg Minipops 7
- Korg micro-X

Nog in bezit:
Roland D50
Roland JD-990 (+vintage expansion uitbreiding en string card)
Roland JX10
Korg Radias
Korg Polysix
Korg Mono/Poly
Korg ESX1
Korg 01/RW
Casio AP7
X0x0b0x
Eigen gebouwde Modular (met name Oakley modules)
Elektuur vocoder
Eminent 310U
Roland Juno 60
Korg Polysix
Yamaha FS1R
Korg Micro-X
Midibox SID MB6582
Midibox Sammichsid

Extra controllers, Crappy casio keyboardjes, mengtafels, softsynths en effecten heb ik niet meegenomen in dit lijstje.
 
Laatst gewijzigd:
ik heb ook een aantal synths doorverkocht. Een aantal daarvan met grote moeite. Ik ben er inmiddels wel achter wat ik belangrijk vind aan een synthesizer:

- moet gebruisvriendelijk zijn:
Korg Prophecy, Yamaha TX81Z (waar ik er 2 van heb gehad) dus niet, ookal vond ik dat wel mooie synths qua klank en Roland W30 workstation (mijn eerste synthesizer) helemaal niet.

- moet karakterestiek zijn en niet vervangbaar zijn door een plug-in:
Korg DW8000, Korg DW6000 Yamaha CS1x en Nord Micromodular dus niet maar die vond ik allen ook niet gebruiksvriendelijk.

- niet te groot, zwaar en lomp:
Ik heb nogal weinig ruimte en ik sleep vaak met synths..
Roland Jupiter 6, Oberheim OB-Xa, Roland JX-8P en Korg Z1 dus niet. Op de jup6 na vond ik ze wel mooi qua klank. De JX8P (zonder controller) en Z1 vond ik ook best ongebruiksvriendelijk.

- de klank moet mij gewoon aanspreken
Nordlead 2, Roland Juno 106 dus niet, hoewel ik niet uitsluit dat ik de laatste nog wel eens terug koop omdat hij toch wel handig kan zijn in sommige situaties en ook zeer geruiksvriendelijk is.

- moet niet overbodig zijn omdat ik alleen iets betere andere variant heb:
Yamaha CS01 (wel fijn monosynthje maar Teisco 60F does the job better) en Korg Poly 800 MkII als ik al een gewone poly800 heb dus niet.

dat waren dus de synths die ik weggedaan heb.

deze heb ik nog:
Solina String ensemble (gebruik ik nooit maar staat op z'n kant in m'n woonkamer als kaarsenstandaard te fungeren... leuke houten 70's look en wie weet zet ik hem nog wel eens in ondanks z'n enorme gewicht), Korg Poly-61M (redelijk ongebruiksvriendelijk maar goed te doen en dik geluid!), Korg Mono/Poly, Korg MS10 (geleend), Korg Poly800 (ongeruiksvriendelijk maar leuke strings die ik nog wel eens inzet). Roland SH-101, Roland TB303 (geleend), SQ-Pro-One, Teisco 60F, Casio CZ101 (2x). De laatste zijn zeer ongebruiksvriendelijk maar ze zo piepklein.. die sound vind ik wel cool en ik wil me er nog wel eens in verdiepen... toch denk ik dat die ook wel eens de deur uit gaan.

Drummachines, sequencers, samplers en effectapapratuur gelden weer andere crtiteria voor.

Samplers:
Akai S2000, Akai S1100, E-mu Emulator gingen weg want vond ik gewoon niet spannend genoeg en kunnen ook met plug-in geëvenaard worden.

Yamaha SU700 vond ik wel leuk maar te kinderachtig.

E-mu e5000 heb ik nog want die klinkt toch beter dan wat er uit mijn geluidskaart komt.

Sequencers:
Akai MPC3000 en E-mu SP1200 heb ik nog. De eerste doe ik misschien ooit nog eens van de hand... weet niet zo goed waarom maar denk dat ik hem te weinig gebruik.

Sequentix P3 heb ik ook nog. Fijn ding maar zie ik ook nog wel eens verdwijnen. Gebruik hem af-en-toe nog wel eens maar dat schermpje wat maar korte levensduur heeft... kweet niet.

Drummachines:
Roland R8M weggedaan... saai ding met stomme sampletjes en Korg KPR77... tja.. niet gebruiksvriendelijk en dan maar sampelen. Oberheim DX en DMX weggedaan... vervangbaar door samples

Roland TR808 en Roland TR606 heb ik nog.

effecten:
de Roland RE 201 space echo.. erg coole bak maar hij maakte nogal herrie als hij gewoon aan stond en ook best lomp, onhandig ding.. en dan die tapeloopjes... tja.. gedoe. weggedaan.
Boss SE50 en SE70 kunnen beter met plugins dus weg.
Ensoniq DP/2 heb ik nog maar gaat ook de deur uit zodra ik een koper vind, staat op marktplaats as we speak. ook overbodig geworden wegens plugins.

ik denk dat ik al mijn outboard effecten maar weg doe.
heb ook nog een D&R spring reverb maar die hangt van ellende uitelkaar... wilde hem nog laten repareren maar ik denk dat ik pas. En ook nog een aleasis microverbje (mijn eeste effects unit)... best leuk ding maar in jaaaaren niet meer gebruikt... ook maar weg denk ik.

Roland SVC 350 en Synton Syntovox 222 vocoders heb ik nog en hou ik nog voorlopig.

that's it... best leuk topic dit. doet me nadenken waarom ik eigenlijk toch steeds weer synths koop. Zojuist een Korg MicroX op Ebay gekocht... eens zien hoelang die het uithoudt.

Tot nu toe nog nergens spijt van gehad... behalve de Roland Juno 106 misschien... dat is de enige synth die ik ooit geruild heb. (tegen een stomme Yamaha CS1x en wat cash)... van ruilen komt huien zeggen ze niet voor niets.
 
Laatst gewijzigd:
Als je die 3k verkoopt laat mij dat ff een maandje van te voren weten dan :P Kan ik vast sparen. :D

Ontopic: ik heb alleen een Monomachine sfx 6 gehad en die heb ik nog steeds. Gebruik em bijna niet.... ruilen? :P
 
weggedaan: Moog Prodigy, Korg MS-20, Poly-800, Kawai SX-240, Roland MC-303, D-10, Juno-60, Octapad II, TR-606, TR-808, Jupiter 8, Casio CZ-101, VL-1, Waldorf Pulse, Studio Electronics SE-1X, Doepfer MS-404... en ik zal er nog wel 1 of 2 vergeten zijn.

(MS-20 en VL-1 heb ik jaren later opnieuw aangeschaft BTW)
 
Back
Top