Hoeveel synths al in je bezit gehad?

Hoeveel synths al in je bezit gehad?

  • 0-5

    Stemmen: 140 31,7%
  • 5-10

    Stemmen: 117 26,5%
  • 10-50

    Stemmen: 153 34,7%
  • 50-100

    Stemmen: 15 3,4%
  • >100

    Stemmen: 16 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    441
Re: Re: Hoeveel synths al in je bezit gehad?

Re: Re: Hoeveel synths al in je bezit gehad?

Origineel geplaatst door BasicSystem
Dan vraag ik me af waarom je tot je huidige selectie bent gekomen, als ik zo je gearlist bekijk zijn dat niet de meest krachtige bakkies op aarde.....

Zie mijn eerdere berichtgeving in deze thread, daar heb ik het over het door jouw nu aangedragen feit!!!:W
 
Mijn lijstje synths in chronologische volgorde:

Cs1x --> MC303 --> MB33 --> drumstation --> poly800 --> SY55 --> ea-1 --> a-station --> er-1 --> Airbase --> OB12

Dat was het..
 
Lijzig

Lijzig

Vanaf 1979 gehad en weer weggedaan:
Korg: Mono|Poly (geen geheugens), MS20 (pvc buizen geluid)
Yamaha: DX7 (niet te programmeren door mij)
Roland: Juno 6 (geen geheugens en vind meeste Rolands nog altijd te soft klinken)
Solina: String Ensemble (nooit weg moeten doen)
Casio: VL-Tone (meest irritante object ooit - weggegooid!)

Nu aanwezig:
Kawai K5000s (pads en drones speciaal) *D
Korg Prophecy (manual gezocht !!!! ;{ )
Korg Z1 (diep) :geslaagd:
Kurzweil VP2000 (oudje, klassiek) :engel:
Moog Prodigy (favoriete oude beestje) :{
Novation Supernova II (heel erg lekker ding) :eureka:
Oberheim OB-12 (prima bak !) :kroon:
Pearl Syncussion (bijzonder) }:|
Sequential Circuits Sixtrak (dunnetjes maar toch leuk) :)
Dave Smith Evolver (erg gek ding) :mexico:
Waldorf Pulse :halleluja
Waldorf Microwave XT :kroon:
Waldorf Micro Q :okdan:
Yamaha AN 200 (aanbieding, maar niet weg van) :confused:
Yamaha DX 200 (aanbiedingsgekte,iets leuker) 8o
 
tb 303 (gekocht voor 10piek in 1997). Daarna die 303 ingeruild voor de Prophet VS.

HUmm mijn synthlijst steekt wel heeeeeeeeeeel mager af bij de rest hier;{
 
had eerst een an1x, mede gekocht ivm masterkeyboard functionaliteit....
ging snel de deur uit...

toen asr-10, poly800, mono/poly

de poly800 zie ik nog wel eens verdwijnen, maar de asr10 en mp4 blijven absoluut!
 
Synths & Stuff wat ik heb gehad

Hardware
Roland MC-303
Roland Juno-106
Roland JP8000
Roland MT-32
Waldorf Pulse
Korg MS-2000r
Korg ER-1
Alesis DM-5
Nord Micro Modular
Alesis HR-16
Roland R-8
Yamaha A3000
Akai MPC-2000XL
Alesis 3630
Lexicon MPX-1
Behringer Virtualizer
Behringer MX1604a
Zoom RFX-1000
Boss DS-1

Software
Steinberg & Waldorf Attack en D-Pole
Steinberg & Propellerhead Rebirth v2.0
Steinberg Model E
NI B4
NI FM7
Applied Acoustics Tassman
G-Media M-Tron



Nu in mijn bezit

Hardware
Roland Alpha Juno 2
Korg MS-10
Syntecno Teebee Mk1



Software & PC
Steinberg Cubase SX 1.06
Steinberg Wavelab 4.0
NI Kontakt
NI Reaktor 4.0
NI Absynth 2.0
Spectrasonics Stylus
TL Audio EQ-1
Waves Renaissance Collection Native 3.6
P4 2 Gigahertz met 80 Gig HD en Aardvark Direct Pro 24/96 Geluidskaart (systeem is getweakt voor audio en staat los van Internet)


Kan zijn dat ik wat kleine dingetjes ben vergeten maar dan zal het wel niet veel voorgesteld hebben.......

Eigenlijk nergens spijt van gehad bij verkoop op 1 misschien 2 dingen na....de Micro Modular en vooral de MPC maar misschien als ik ooit weer veel geld :Z heb dat ik de MPC terughaal in mijn setup.....
 
Eerst een Juno 1, toen de Spirit SX mixer, de Lexicon MPX-100, toen een Six-Trak, de Juno 1 weer verkocht, toen een Microwave gekocht, toen een Casio CZ-3000, toen een MKS-50 gekocht, toen een TX81z gekocht.
 
Re: Hoeveel synths al in je bezit gehad?

Origineel geplaatst door phochos
waaronder meerdere dezelfde die ik al eerder had

als ik die mag meetellen, kom ik toch wel rond de 4 a 500 sinds 1995, misschien wel meer. zonder overdrijven (ben er ook niet trots op.)
eigenlijjk veel korg: prophecy's, mono-poly's en ms10's of ms20's heb ik vaak weer even gehad. ook wel veel moog en sequentials. quasimidi kwam ook regelmatig voorbij en verder van alles en nog wat.
en elke keer weer de teleurstelling: op elk toetsenbord zijn de juiste tonen even moeilijk te vinden.

favorieten uit die stapel zijn de nordleads, minimoog, prophecy (veel voor weinig), studio electronics. vaak gewisseld: oude spullen gaven steeds een goed gevoel, maar gingen ook wel kapot, of namen veel ruimte in. en soms was ik de ruis en aanverwante beperkte mogelijkheden zat; nieuw was makkelijk (midi) met pc, maar werd weer doods door het corrigeren van fouten. toch is het nu alleen nieuw wat ik heb staan: klein, compact, veel mogelijkheden en toch een goede klank: machinedrum, se1x, nordlead en prophecy.
 
ik vergat waldorf nog, als steeds terugkerende favoriet, met name de microwave 1.
 
ik zal ook 's een lijstje proberen, de dubbele ga ik niet noemen.
korg delta, monopoly, 700, prophecy, polysix, ms10, ms20, vc10, sq10, minikorg, microkorg, z1, trinity, sigma; roland jv30 (mijn eerste synth), sh1, sh2, sh7, sh101, mc202, mc303, mc505, re201, re301, re501, rs555, tr606, tr808, tr707, tr727, tr505; waldorf microwave, mw2, mw xt, q, micro q, 4pole, pulse, pulse plus; quasimidi raven max, quasar, 309, polymorph, sirius, cyber6; sequential pro-one, 6track, multitrak, drumtraks, tom, prophet600; moog minimoog, micromoog, polymoog, polymoog keyboard, source, prodigy, rogue, parametric eq, graphic eq, mf101, mf102, mf103, mf104, synthamp; novation bass station, supernova, nova; akai s2000, vx600, s3000; emu esi32, vintage keys, classic keys, proformance; nordlead1, nordlead2, nordrack, nordrack2, modular, micromodular; studio electronics se1, atc1, se1x; alesis qs6.1, quadrasynth, s4; casio vz1, vz10m; mfb 501, 512, 601; doepfer regelwerk, maq16/3, a100, ms404; yanaha cs15, cs5, cs10, cs30 dat was 100 volgens mij, volgende keer verder.
 
WHOOOEHAAAHAA

WHOOOEHAAAHAA

Yamaha CS1x, AKAI S2000, Zoom1201, INKEL M842 mengtafel, Alpha JUNO 1 & 2 + PG 300, TR626, TR505, TR909, Mackie CFX-12, Roland JX305, Roland JP8000, Yamaha CS6R, Novation Supernova 1, Lexicon MPX1, Akai CD300xl, KORG MS2000, Soundcraft LX7-32, Behringer B2031, Steinberg Midex 8, Delta 1010, Access Virus B.

Da wast wel :)
 
synths he... yamaha cs1x, korg ms2000r, novation bass station rack, mam mb33mk2, roland mks-50 + pg-300
en ik heb ze allemaal nog ;)
ik heb ook nog een jomox airbase99 en akai s3000xl en die probeer ik op het moment te verkopen... maar okee, dat zijn geen synths ;)
 
Bij mij is de teller blijven steken op 196. En het zullen er waarschijnlijk ook nooit meer worden. De eerste paar jaar in ieder geval niet.
 
In "97 ben ik denk stilletjes begonnen:

Roland XP50
Yamaha CS1X
Yamaha AN1X
Korg MS2000
Korg ER
Korg EA
Waldorf µQ
Clavia Nord Modular

Van deze VA troep ben ik echt blij vanaf te zijn.

Akai VX600
Moog Prodigy / Minimoog
SQC MultiTrak
Spectral audio Neptune
 
Ik heb er meer dan 60 gehad sinds 1986. Eigenlijk onzinnig veel daarom slechts de 'persoonlijke' hoogtepunten:

Access Virus C
ARP Odyssey 2800
FR777
Korg Monopoly
Korg Wavestation
Roland JX10
Gem S2
Yamaha EX5
SCI Pro-One
Waldorf Pulse
Waldorf MWxt
Waldorf Q
 
Clavia MicroModular
Het Zweeds zakmes onder de synths waarbij ik vooral méér wilde. Ik heb hem intussen verkocht in afwachting van het nieuwe wonder (G2).

Roland JP-8000
Een goede synth maar op zo'n synth mag aftertouch zeker niet ontbreken :( en m'n AN1x is zeker zo goed (echt waar)

Roland MC-303
Het hele pattern gedoe was echt niets voor mij en via MIDI was het niet zo leuk werken ermee. Eigenlijk m'n enigste miskoop. Wel goede klanken.

Roland JV-2080
Een uitstekende module die ik verkocht tegen een waanzinnig hoge prijs aan een koper die dringend zo'n module nodig had. In de plaats kwam de Korg Karma om het gemis aan een uitgebreid klankenpallet op te vangen.

Korg Prophecy
Een supersynth. Eigenlijk net hetzelfde verhaal als m'n micromodular. Al gauw wou ik meer stemmen kunnen gebruiken. Verkocht omdat ik ,na lang zoeken, toch een Z1 kon bemachtigen.

Dus 5 die ik ooit bezat + wat je in m'n gearlist ziet.
 
Re: Re: Hoeveel synths al in je bezit gehad?

Re: Re: Hoeveel synths al in je bezit gehad?

Origineel geplaatst door Leo
als ik die mag meetellen, kom ik toch wel rond de 4 a 500 sinds 1995, misschien wel meer. zonder overdrijven (ben er ook niet trots op.)
eigenlijjk veel korg: prophecy's, mono-poly's en ms10's of ms20's heb ik vaak weer even gehad. ook wel veel moog en sequentials. quasimidi kwam ook regelmatig voorbij en verder van alles en nog wat.
en elke keer weer de teleurstelling: op elk toetsenbord zijn de juiste tonen even moeilijk te vinden.


Valt het van mij toch nog mee met zo rond de 200, 4 à 500 stuks, dat is toch wel heel erg heftig en dat in minder dan tien jaar tijd.:biertje:
 
Een 60-tal sedert 1984 ongeveer.

Niet ik , maar de synths hebben mij in hun bezit gehad. Nu bijna genezen.

Alleen nog een paar synthesizers, en daarna stop ik. Echt. (hehehehehe)


Conclusie over beste allrounder synth:

de Yamaha An1x is the winner!!!!!!!!!!!! Een geheim wapen als je weet wat je doet.



Take care


EF
 
Origineel geplaatst door EternalFall
Conclusie over beste allrounder synth:

de Yamaha An1x is the winner!!!!!!!!!!!! Een geheim wapen als je weet wat je doet.

Ssssssssshhhhhhhhht, niet verder vertellen hoor :maffia:
 
Back
Top