TE OP-1 petition ( giev me quantize!)

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.028
Locatie
HybriDe L!Fe
Hi Ik heb nu een OP-1, en ben niet veel van mening veranderd. Het is idd een toy.
Wel leuk om mobiel mee te spelen bv gitaar direct in, maar 1000E is toch wel te veel van het goede.

Missing:
- Geen velocity sensitivity
- Geen quantize
- Geen F*cking midi connector
- Geen Beperkte midi implementatie
- Bijna geen opslag (512MB voor alles)

Om maar wat te noemen

Ok er zijn een hoop dingen wel cool aan het apperaat. Maar meer niet dan wel.
Waarom ik er een heb gekocht. Omdat het de enige portable groovebox/sampler/synth is.

Met veel beperkingen kan ik leven maar niet met de missing quantize functie.

Ik will daarom een pertitie starten en proberen TE zover te krijgen dit te implementeren.

Hebben jullie enige tips? Zijn er andere features die je belangrijker vind?
Op welke fora, sites, blogs moet ik dit promoten?

- GEarSlutz
- Redit (Synth)
- Muff wiggeler
 
Eeeuh, het is een 4 track tape machine met synth/sampler en sequencer ingebouwd.
Ik weet niet of je weleens met tape heb gewerkt maar ik zie absoluut geen voordeel van quantizen?
de sequencers zijn allemaal ge-quantized en die lopen dus rete strak mee met de tape.

Hoe had jij dat dan voor je gezien, dat quantizen op tape?

Wat het grootse gemis is voor vele is het gebrek aan een UNDO functie. Ik hoor eigenlijk nooit iemand over het feit dat je niet kan quantizen op tape. ?
 
Tuurlijk kan je tape niet quantizen op zo een zwak apperaat (ala Ableton ) .
Heb gaat mij om the live in drummen of inspelen.
En quantize kan dus worden gedaan voordat de audio op tape word opgenomen.

BV de Roland groove boxes kunnen het. En de MPC's
 
Maar die werken niet met een digitaal tape systeem, ik denk dat de filosofie van de OP-1 misschien gewoon niet jou ding is.

Als je een strakke beat wilt kan je ze programmeren in 1 vd de vele de quantized sequencers, wil je een "losse" beat dan kan je hem zonder sequencer/quantize live inkloppen op de tape.

Wat jij bedoelt kon al op de TR-808 doormiddel van de TAP knop. Ik mis dit dus totaal niet op de OP-1 maar dat is dus duidelijk persoonlijk.


ps. Ik heb de OP niet bij mij vandaag maar kan je dat niet doen in de pattern sequencer? Dus als die op HOLD staat en dus loopt dat je doormiddel van shift+key een sound kan programmeren?
 
Nu is het op de OP1 of 100% strak of 100% live.
Live quantize geeft de optie voor iets daar tussen in.

Maar goed ik heb de OP-1 idd net en moet nog veel leren.
 
Bedoel je niet gewoon dat die op1 niet kan input quantizen naar een vooraf ingestelde swing setting zoals op een mpc?
 
Bedoel je niet gewoon dat die op1 niet kan input quantizen naar een vooraf ingestelde swing setting zoals op een mpc?

Yes

Noem het live quantize bv.

Maar niet alleen swing//shuffle maar ook 16/th 32/th
 
In all fairness, ik zie dat niet snel gebeuren doormiddel van een software aanpassing.

Zit je al op het OP-1 forum https://www.operator-1.com

Is echt een goed forum met super veel bruikbare tips en tricks
Ook heb je daar lijsten met wensen die mensen graag zouden willen zien bij een volgende update.
 
In all fairness, ik zie dat niet snel gebeuren doormiddel van een software aanpassing.

Zit je al op het OP-1 forum https://www.operator-1.com

Is echt een goed forum met super veel bruikbare tips en tricks
Ook heb je daar lijsten met wensen die mensen graag zouden willen zien bij een volgende update.


Thanks, Yes moet meer tijd in het apparaat steken,

Ik heb de live quantize functionaliteit wel al voorbij zien komen, als gemis

Heb wel all wat beats live kunnen in-drummen maar een tikkie quantize is wel fijn.
Misschien wat meer oefenen zodat ik geen quantize meer nodig heb.
 
Ik had ook een op-1 ...paar aar geleden ..na 3 weken teruggebracht .
Het is op zich wel een heel leuk bakje ..maar niet echt voor de tweakers .
Ik vondt de synth algo's echt beneden alle peil , de cpu is ook behoorlijk under spec'd .
 
Ik had ook een op-1 ...paar aar geleden ..na 3 weken teruggebracht .
Het is op zich wel een heel leuk bakje ..maar niet echt voor de tweakers .
Ik vondt de synth algo's echt beneden alle peil , de cpu is ook behoorlijk under spec'd .

Ja ik deel die mening dat hij niet voor tweakers is. En dat is juist waarom ik hem heb gekocht.
Hoop er ooit intiem mee te raken om zo snel en direct nummers mee te kunnen maken.

Beperking zijn op een bepaalde manier een blessing.

Ik vind de OP1 ook echt wel tof, Je kan hem ook als portable amp gebruiken en direct je gitaar in steken.

Maar geen live quantize is wel heel erg jammer.
 
Als je 1000 euro uitgeeft en er niet happy mee bent en je kan 'm nog terug sturen is het dan niet een idee om iets anders te overwegen.
Is de Deluge niets voor je bijv?
Is ook een portable sampler, synthesizer, groovebox en je gitaar kan er ook in en midi in en out, swing kan je aanpassen, enz.
Of heeft die andere dingen niet wat je graag wilt?
En met de nieuwe updates die ze op de superbooth lieten zien wel een compleet apparaat.
 
Nee ik houd hem, heb de Deluge overwogen maar vind de synth maar gaar.
 
Gewoon een tijdje leren gebruiken. En dan wil je niet meer zonder.
 
Back
Top