Kiwi tech editor or?????

Ik heb de KiwiTechnics Patch Editor. Maar ik heb geen MKS-7 / Alpha Juno 2, dus weet ook niet of dat probleemloos werkt met de PE van KiwiTechnics.

Ik ken de synth controllers van Stereoping wel, maar ik heb daar nog nooit mee gewerkt.
 
Ik heb dezelfde synths tegelijk gehad. Ik gebruikte een BCR2000 om ze aan te sturen. 3 presets. De sysex commandos had ik via de learn functie op de BCR achter de knoppen gezet door met pc editors de verschillende parameters naar de bcr te zenden.
Helaas heb ik de presets nooit extern opgeslagen en zijn ze verdwenen bij de verkoop.

Werkte prima en een BCR is een stuk goedkoper dan de KIWI of die dedicated boxjes (niet zo mooi wel). Staat me bij dat niet alle commandos ondersteund werden door de BCR maar dat was vooral bij mijn MFB polylite het geval. Die had een hele rare midi implementatie.
 
Had de Kiwi o.a. met een Alpha Juno en Oberheim Matrix 1000 werkte prima met de alpha - met de matrix 1000 gaat alles een beejte stug en vaak zat die matrix 1000 opeens vast, bleef die hangen ergens, maar dat ligt volgens mij meer aan de slome chip van de Matrix 1000 - maakt niet uit dan welke controller je daarvoor gebruikt (???) - desalniettemin kon je nog best leuke dingen programeren met een beetje geduld als je niet heel snel erg aan die sliders ging raggen enzo. Als ik me niet vergis is er een update chip voor de Matrix 1000 dat alles gewoon smooth gaat toch?
 
ah cool, helaas heb ik geen Matrix 1000 meer

Het ding is natuurlijk ook dat de KIWI maar een beperkt deel van de Matrix 1000 kan editten (altijd het probleem met Matrix 1000 controllers al met die eerste ACCESS programmer uit de jaren 90)...echt diep programeren is er niet bij eigenlijk...je zit toch maar een beetje envelopjes, filters en oscs te tweaken maar goed dat is al heel wat

Voor diep programeren gebruikte ik ook altijd die Nederlandse Dave Strijbos (ofzoiets) Matrix 1000 editor op een PC, die was heel overzichtelijk en slique maar volgens mij bestaat die website niet meer? :koffie:
 
...altijd het probleem met Matrix 1000 controllers... echt diep programeren is er niet bij eigenlijk...je zit toch maar een beetje envelopjes, filters en oscs te tweaken...

Dacht dat de Matrix-Ctrl van Alpes Machines
Matrix-Ctrlr-Final-Design-7.jpg

http://alpesmachines.free.fr/index.php/matrix_ctrlr/overview

en de Stereoping Synth Programmer
Stereoping-Programmer-Matrix-Oberheim.jpg


dat wel kunnen.

Ook Coffeeshoped Patchbase ondersteund de Oberheim Matrix (en nog enkele andere vanop je iPad...
simulator_screen_shot_nov_3_2016_3.49.40_pm.png
 
Van nederlandse bodem is er voor de juno/mks50 ook de D-tronics DT300.

Voor de BCR2000 zijn er eventueel templates verkrijgbaar waarmee de bediening overzichtelijker wordt.

Keuze genoeg dus.... :D
 
Die van Alpes Machines ziet er iets minder uit maar kan in principe hetzelfde als die Stereoping en kost maar de helft. Zelfs de Matrix kan je aanpassen via deze controller (wat niet via bvb een BCR2000 kan).

De Stereoping Synth Programmer kan ook andere synths programmeren dacht ik.
 
Je moet inderdaad de juiste firmware opladen... (er is er een voor de Oberheim Matrix 6/1000, Waldorf MicroWave, Waldorf Pulse en MKS-80 (Jupiter 8)) maar ik verwacht niet dat de beletering zichzlf aanpast...:D

Als het een generieke controller moet zijn zou ik eens naar de BCR2000 kijken...
 
Ik had in de jaren 90 voor mijn Matrixen (had 3 white faces) een Access en die liepen continue vast (1.11), na alles verkocht te hebben heb ik nu weer een black matrix met de 1.16 upgrade en de Kiwi patch editor en ook die liep vast.
Na de 1.20 gaat alles eindelijk goed, wel jammer dat je niet de matrixmodulatie fuctie kunt programmeren zoals dat wel mogelijk is op de 6/6R.
Kan dat wel met de Stereoping?
 
Back
Top