Roland TR8 adapter alternatief

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.338
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Weet of heeft iemand een alternatief voor de TR8 adapter?

Ik zie er wel een paar op ebay maar er moet toch wel een onlineshop zijn waar ik een alternatief kan kopen?
Kan er geen vinden met dezelfde specs.
 
Gewoon willekeurige 6V adapter 1A. Er staat 5,7 op, maar ik neem aan dat er ergens een 7805 oid inzit die de 0,3V extra wel wegstookt.
 
Je blaast 'm niet op :-)

Let ook goed op de polariteit, + buiten, - binnen bij Roland.
 
Koop gewoon zo'n universele adapter met verschillende voltages en pluggen, dan heb je voor verschillende apparaten in ieder geval wat reserve.
Let wel op hoe je de plug erin doet want de ene kant voor is de polariteit positief en andersom negatief maar het staat met pijltjes aangegeven.
Op internet vindt je ze voor 10 a 15 euro zoiets bijv
https://www.allekabels.nl/ac-dc-ada...MIg7Wy09bz2QIVaLXtCh2u7gSoEAQYASABEgIoo_D_BwE
 
Koop gewoon zo'n universele adapter met verschillende voltages en pluggen, dan heb je voor verschillende apparaten in ieder geval wat reserve.
Let wel op hoe je de plug erin doet want de ene kant voor is de polariteit positief en andersom negatief maar het staat met pijltjes aangegeven.
Op internet vindt je ze voor 10 a 15 euro zoiets bijv
https://www.allekabels.nl/ac-dc-ada...MIg7Wy09bz2QIVaLXtCh2u7gSoEAQYASABEgIoo_D_BwE


Denk niet dat *deze* voldoet. Deze is 300mA en de tr 8 heeft 1000mA nodig. Dus nog ff verder zoeken voor de juiste.
 
Ah sorry voor de verkeerde tip.
Ik gebruik zo'n universele wel voor verschillende apparaten maar het is goed dat je dit even opmerkt in ieder geval.
 
Ik was net naar de electronicaboer maar 6V adapter 1A werkt dus niet.
Bestel denk dan een officiele bij bax ofzo dan weet iig dat hij werkt. Alleen die prijs voor een adapter staat me wel een beetje tegen.
 
Bedenk idd dat veel japans spul de plus op de buitenschil heeft, waar wij dat meestal als aarde/- gebruiken.
 
Bedenk dat het ook wel eens AC kan zijn. Echt suf dat specs niet op apparaat en/of in handleiding staan.
 
Even een vraagje wat hier toch mee te maken heeft en ik ben ook geen electronicaster.
Als je een adapter van in dit geval 1000 ma nodig hebt en je koopt eentje zoals uit het voorbeeld van djazid 1500 ma blaas je de boel dan niet op?
Hoe nauw luistert dat eigenlijk?
 
Ik zie wel een paar alternatieven op ali express en dat soort sites.
Koop hem maar bij Bax denk want dan heb ik hem morgen binnen.

Maar goed. Roland besteld zo'n adapter natuurlijk ook bij een chineze fabriek en plakt er een roland sticker op. Dus er zou echt wel een goedkoper alternatief te vinden moeten zijn.
 

Attachments

  • plug_zpsiw5ha0by.jpg
    plug_zpsiw5ha0by.jpg
    195,1 KB · Bekeken: 104
Oh, hij is dus 2A. Zal wel voor de kerstverlichting zijn. 6V 2000mA dus pakken.
 
Even een vraagje wat hier toch mee te maken heeft en ik ben ook geen electronicaster.
Als je een adapter van in dit geval 1000 ma nodig hebt en je koopt eentje zoals uit het voorbeeld van djazid 1500 ma blaas je de boel dan niet op?
Hoe nauw luistert dat eigenlijk?

Een gloeilamp van 40watt kan ook op een stopcontact die is afgezekerd op 16A (16*230=3680watt)...8)

Die 1500ma in jouw vraag zegt alleen het vermogen wat de adapter maximaal kan leveren. Je kwetst je apparaat er zeker niet mee (zolang het voltage en polariteit juist is).:okdan:
 
Adapter Roland.
Hoe groot kan verwarring zijn
Originele adapter 9 volt 2A
Toestel kan aansgesloten worden via usb of op,batterijen.Volgens de handleiding is " de CUTRRENT DRAW" bij gebruik van usb 500 ma, en bij batterijgebruik 400ma, hieruit zou men kunnen afleiden dat de originele
voeding ruim bemeten is, vergelijk met batterij een faktor 5. Dat een traditionele adapter bvb. 6v500ma niet voldoende is kan ik nog inkomen maar bij 1 ampere zou het toch moeten lukken, gebaseerd op de gegevens van dextah. Wat niet geweten is : de minimale spanning nodig om het apparaat te laten werken
en bij de meeste traditionele adapters kan de spanning gemakkelijk 20% zakken zelfs bij niet maximale belasting. Een alternatieve adapter moet ook aan ALLE eisen voldoen, Heb zelf deze test gedaan met een Roland SD 50, originele adapter,batterijen,usb en alternatieve adapter (9V500ma).
Alles werkte zoals het hoort behalve bij de alternatieve adapter.
grtjs
riske
 
Jongens wat een gezeur, koop zo een orginele Roland adapter! Waarom risico willen lopen met andere half-
baked rommel? Voor duizenden E's aan synths kopen, maar dan wel knibbelen op de adapters.. :?
 
Jij bent in de war met de TR08 denk ik.



Adapter Roland.
Hoe groot kan verwarring zijn
Originele adapter 9 volt 2A
Toestel kan aansgesloten worden via usb of op,batterijen.Volgens de handleiding is " de CUTRRENT DRAW" bij gebruik van usb 500 ma, en bij batterijgebruik 400ma, hieruit zou men kunnen afleiden dat de originele
voeding ruim bemeten is, vergelijk met batterij een faktor 5. Dat een traditionele adapter bvb. 6v500ma niet voldoende is kan ik nog inkomen maar bij 1 ampere zou het toch moeten lukken, gebaseerd op de gegevens van dextah. Wat niet geweten is : de minimale spanning nodig om het apparaat te laten werken
en bij de meeste traditionele adapters kan de spanning gemakkelijk 20% zakken zelfs bij niet maximale belasting. Een alternatieve adapter moet ook aan ALLE eisen voldoen, Heb zelf deze test gedaan met een Roland SD 50, originele adapter,batterijen,usb en alternatieve adapter (9V500ma).
Alles werkte zoals het hoort behalve bij de alternatieve adapter.
grtjs
riske
 
Ik denk dat je gelijk hebt.
Maar zo hebben we wel wat te doen op de zondag :)


Jongens wat een gezeur, koop zo een orginele Roland adapter! Waarom risico willen lopen met andere half-
baked rommel? Voor duizenden E's aan synths kopen, maar dan wel knibbelen op de adapters.. :?
 
Back
Top