EProm en DDrum

CloudRiders

Ingeburgerd
Lid sinds
7 juni 2010
Berichten
97
Beste forumleden,

Ik heb een DDrum AT en een DDrum 2. Heerlijke drumbakken die me goed helpen bij het maken van Italo/Space Disco. Vind het alleen zo jammer dat er helemaal geen hats/cymbals in zitten. Om daar iets aan te kunnen doen, ben ik me in de wereld van de eprom aan het verdiepen. Heb een prommer een eraser en 9 eproms gekocht die in de samplepacks passen die er bij horen. Mooi begin toch?

Wat me lukt is de eproms die in de packs zitten te lezen, op te slaan en te kopiƫren. Wat me nog niet lukt en wat ik wel graag wil is mijn eigen samples op de eproms branden en die afspelen. Online is er summier wat over te vinden, maar de stappen die daar staan volgen hebben geen zin. Het branden lukt prima, maar de machine herkent de samples niet. Of beter gezegd. De machine denkt dat er geen samples op staan. Daarom een paar vragen.

Wie heeft er verstand van dit soort dingen? Zelf heb ik het idee de eprom naast de samples ook info over de samples bevat, zo van ze staan daar en daar en duren zo en zo lang. Maar welk deel van de code dat zou zijn?

Daarnaast zou ik het natuurlijk altijd leuk vinden om de collectie van binfiles die ik heb uit te breiden, zodat ik meer sounds hebt. Is er iemand die ook van die soundpacks heeft en wil ruilen?

Peace CloudRiders
 
Back
Top